Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UNIDEN PRO 520 XL szumi niesamowicie

10 Gru 2006 14:16 20438 13
  • Poziom 10  
    Witam od jakiegos czasu posiadam Cb UNIDEN PRO 520 XL i antenke Falcon 120 i niestety na 19 i innych kanałach (nie wszystkich) odbieram prawie same szumy, SQ musze miec na 3/4 wyciszione a to powoduje ze nie slysze wiekszosci komunikatow.
    Antenka nie byla strojona i zawsze byla stawiana w tym samym miejscu na dachu. Probowalem ja przestawiac w inne miejsca ale dawało to mała róznice. Pytajac "mobilkow" jak mnie slysza odpowiadaja ze dobrze. Aha zaczyna szumiec mocniej jak sie zblizam do swiatel drogowych i np trakcji tramwajowych.

    Powod?? :cry:
  • Poziom 12  
    czesc
    moim zdaniem problem jest w zazilaniu a mianowicie prawdopodobnie sa
    zakłuceniia z alternatora ale tylko w czasie uruchomionego silnika napisz czy jest róznica w odbiorze na postoju a w czasie jazdy
    jesli padł by odbiornik to raczej na wszystkich kanałach napisz coś więcej

    Dodano po 6 [minuty]:

    czesc
    moim zdaniem problem jest w zazilaniu a mianowicie prawdopodobnie sa
    zakłuceniia z alternatora ale tylko w czasie uruchomionego silnika napisz czy jest róznica w odbiorze na postoju a w czasie jazdy
    jesli padł by odbiornik to raczej na wszystkich kanałach napisz coś więcej
  • Poziom 10  
    na postoju tez szumi. I tak jak na pisalem szum potrafi sie nasilic zblizajac sie do sygnalizacji lub trakcji tramwajowej w trasie juz jest troche lepiej.

    Nie jestem znawca ale mysle ze to wina tej anteny i ona zbiera jakis shit. Czy strojenie redukuje takie szumy?? czy cos innego ??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zmiana radia zredukuje, ale nie do końca.
    Po prostu tak już jest, że trakcja szumi.
    Jesteśmy otoczeni elektromagnetycznym smogiem i to są tego efekty.
    Zauważ jak będziesz mijał w trasie różne samochody, że mijając jedne będziesz miał ciszę, mijając inne szum podniesie się do góry. One po prostu emitują takie zakłócenia.
    Michał
  • Poziom 10  
    Mysle ze po opiniach itp radyjka napewno nie zmienie predzej antenke ( ktora raczej nie byla przemyslalnym zakupem)
    A teraz co do strojenia anteny co to daje?? slyszalem ze im wiekszy SWR tym wiecej mocy zabiera. Czyli strojac antene zwieksze jej moc a za czym idzie na 3/4 SQ bede lepiej slyszal ???
    Wyprowadzcie mnie z bledu. :|
    ??

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam !
    W pewnym sensie- tak- zwiększysz, zmniejszając straty powodowane przez niedopasowanie impedancji - wysoki SWR. Niski SWR działa pozytywnie w dwie strony, poprawia jakość nadawania jak też odbioru.
    Pozdrawiam
    Busolub
  • Poziom 30  
    A jak szumi samo radio bez anteny? Czy szum znika?

    Marek
  • Poziom 10  
    Byłem na strojeniu antena obcieta ok 7cm SWR 2,1 facet ktory to robil mowil ze antena była martwa i dziwi sie ze wogole ktos mnie słyszał, no i mniej szumi
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam.masz fatalną antenę, i chorego ''stroiciela'',[martwa-smieszne hasło].I co , ożywił ją, bzdura.Ten typ anteny nie nadaje się wogóle do cb radia,działa tylko dlatego iż masz unidena, zapnij falcona do nowej cobry 19 lu onwy mk3 to wogóle nie będziesz miał modulacji.Falkona podczas strojenia przeważnie ciąłem 13 cm i dopiero reagował na swr 1,4-1,6.NIE POLECAM ŚCIERWA.Jesli chcesz dobry magnes to wilsona sobie kup[super pod każdym względem], unikaj Hustlera ic 1000 bo to pasztet podobny do falcona.A odnośnie szumu, to antena nie jest nigdy jego przyczyną, jesli szum masz bez względu na to czy twoje auto ma zapalony silnik , czy nie.Jesli masz z tym problem sprawdż samo radio, może się samo wzbudzać i powodować tkz. biały szum.Polecam serwis z madrym elektronikiem.Pozdawiam.

  • Poziom 31  
    3458 napisał:
    Witam.masz fatalną antenę, i chorego ''stroiciela'',[martwa-smieszne hasło].I co , ożywił ją, bzdura.Ten typ anteny nie nadaje się wogóle do cb radia,działa tylko dlatego iż masz unidena, zapnij falcona do nowej cobry 19 lu onwy mk3 to wogóle nie będziesz miał modulacji.Falkona podczas strojenia przeważnie ciąłem 13 cm i dopiero reagował na swr 1,4-1,6.


    No i w czym problem, że ma za długi promiennik... wystarczy przyciąć i jest OK ... I kiepskiej modulacji z Cobry 19 DX IV nie upatruj w antenie... bo nie masz racji... proponuję najpierw zapoznać się z radiotelefonem Cobra 19 DX IV .. a raczej z jego budową i jakością wykonania.. jakbyś nie zauważył to to w miejscu gdzie powinien stać dławik filtrujący zasilanie ( taki zbudowany na rdzeniu transformatorka z blach typu E ) stoi pręcik ferrytowy z nawiniętymi kilkunastoma zwojami drutu ..... jak to ma filtrować w.cz. po zasilaniu ?? - swoją droga w serwisówce podają, że ma stać tam dławik na rdzeniu transformatorowym E ...

    Dalej kontynuując:

    - kroki mnożenia sygnału wzorcowego - 5 Khz uniemożliwiają poprawne przestrojenie ww. radiotelefonu w "zera" - w momencie przeciągnięcia kwarcu 10.250 Mhz na tyle w dół, aby nadajnik pracował w "zerach" to odbiornik radia zaczyna pracować o około 2.5 Khz w dole... to mówi samo za siebie ...

    - plastikowa obudowa do końca "załatwia" sprawę... w połączeniu z słabym ekranowaniem VCO, żadnym filtrem zasilania to radio musi się tak zachowywać...

    - mimo, że np Midland 1001Z jest w takiej samej obudowie to zastosowanie LC7185 nie powoduje aż tak drastycznego rozjechania się RX z TX, oraz "normalny" filtr po stronie zasilania eliminuje przenikanie w.cz. do radiotelefonu po stronie zasilania.


    Robiłem testy z Cobrą i dopiero porządne zaekranowanie VCO i stopnia mocy w.cz. oraz zmiana dławika w obwodzie zasilania powodują, że z modulacją nie ma problemu... proszę zobacz jak to jest rozwiązane np. w radiotelefonie Danita 3000. Podobne problemy z rwaną modulacją występowały w Alanie 42 ( nie MULTI ), teraz wersja MULTI ma ukryty cały 2SC2078 w ekranie !! i problemów w modulacji AM jest o wiele mniej ... a sam tranzystor trudno teraz wymienić :)


    Falcon jest tanią anteną i nie możesz się za dużo spodziewać.. cena jest wyznacznikiem jakości i możliwości - choć ma dobry kabel w podwójnym ekranie, co mimo wszystko jest rzadkością w tej klasie anten i w tej kategorii cenowej, co do właściwości elektrycznych to dłuższy Falcon nie ustępuje Hustlerowi ( bo jest na nim wzorowany ), ma za długi promiennik i jego fabryczny rezonans wypada w okolicach 25.300 Mhz, ale po to jest reflektometr i obcinaczki. Dłuższa wersja Falcona zapewnia pokrycie podstawowej czterdziestki z WFSem poniżej 1.6 - 1.7, a krótsza poniżej 1.8 - 2.0 - na środku pasma WFS oscyluje w granicach 1.2 - 1.3. Fakt mogę się zgodzić, że dla niedoświadczonego serwisanta Falcon po pierwszym pomiarze WFS robi stres.. bo odczyt jest powyżej 3 i sugeruje uszkodzenie anteny, ale wystarczy sukcesywnie ścinać promiennik po 1 cm, aby zauważyć, że wskazania spadają, im bliżej jesteśmy poprawnego WFS tym mniej ścinamy antenę... ja ścinam po 0.5 cm, wynika to z faktu, że tego typu anteny ( z takim zasilaniem ) pracują dość wąsko i łatwo "przeciąć" za dużo...
    Mankamentem Falconów są kiepskie wtyki antenowe - to akurat zależy od partii anten... raz są zaciskane, raz lutowane... totalna ruletka ... oraz rdzewiejące imbusy blokujące promiennik.

    Po poprawnym zestrojeniu antena zachowuje się przyzwoicie, o ile nie próbujemy od niej oczekiwać osiągów jak od AT-71 i innych "normalnych" anten ...


    Pozdrawiam Marcin
  • Poziom 10  
    Moj bład nie napisalem ze miałem jechac stroic jeszcze raz antenke poniewaz facet juz zamykal i generalnie mało zrobił. Antenka ma SWR 1.5 po korekcie. Jest lepiej!! Radio nie szumi jak jest wylaczony silnik i antena schowana w aucie dopiero jak wystawie ja na dach i odpale silnik to cos zaczyna sie dziac.
    A co myslicie o PRESIDENT FLORIDA i Wilsonie ??
    Ogolnia mowiac NIE POLECAM FALCONA !!
  • Poziom 40  
    green33 napisał:
    .. jakbyś nie zauważył to to w miejscu gdzie powinien stać dławik filtrujący zasilanie ( taki zbudowany na rdzeniu transformatorka z blach typu E ) stoi pręcik ferrytowy z nawiniętymi kilkunastoma zwojami drutu ..... jak to ma filtrować w.cz. po zasilaniu ?? - swoją droga w serwisówce podają, że ma stać tam dławik na rdzeniu transformatorowym E ...

    Takie pare zwojów na ferrycie dobrze filtruje w.cz. czego dławik masowo nawinięty na EI prawie nie czyni. Dławiki na EI raczej służą do eliminacji zakóceń leżących w paśmie poniżej 100kHz. Np "wycie od alternatora" itp.

  • Poziom 31  
    Dobra, teoretycznie tak powinno być, bo na wysokie pasma UHF wystarcza perełka ferrytowa założona na kawałek zwory z drutu, ale Krzysztof, jak się wstawi dławik ( na rdzeniu z blach ) do tej Cobry od czegokolwiek innego - ONWA, jakiś ALAN, itp. to jest o wiele lepiej. I co ciekawe te próby robiłem tak, że jako antenę robiła Midland 18-244 ( czyli niestety najpopularniejsza, szajsowata magnesówka ) dopasowana na SWR około 2.2. i stojąca na metalowym regale w odległości jakiś 1.5 metra od radia. Czyli w zasadzie symulowałem warunki w samochodzie... i zmiana dławika pomaga.
    Modulacja nie chrzani się od wysokiego SWRa, bo obciążałem nadajnik rezystorami 100 i 200 om - oraz anteną na 3.5 Mhz wiszącą na dachu i efekt nie występował, jedynie kiedy radio znajdowało sie w polu w.cz. to modulacja przestaje byc czytelna.
    Najbardziej pomagało ekranowanie całego VCO i nadajnika - kawał blachy tak 50 x 80 mm od VCO do tylnej ścianki. Podawałem na wejście mikrofonowe sygnał z generatora ( ekranowanym kablem ) 1 khz i tak samo jest on potem zniekształcony - więc to nie kwestia mikrofonu.
    Próby z dławikiem oprócz mnie zrobił także kumpel prowadzący serwis CB w Koninie, generalnie nasze odczucia były takie same - wymiana dławika pomaga - ale nie zawsze :) Są przypadki kiedy nic się nie poprawia i to zależy od masy różnych czynników takich jak antena, pojazd, poprowadzenie kabli ( antena i zasilanie ). Poświęciłem na ta Cobrę kiedyś pół dnia pracy ... testując różne konfiguracje... i badając co jej pomaga, a co nie... wniosek był jeden - unikać tego radia...


    Pozdrawiam Świątecznie

    Marcin
  • Poziom 11  
    powtórzę to co przedmówca;''wniosek jest jeden - unikać takich pasztetów''.Przecież nie prosiliśmy w sklepie o zestaw cb ''zrób to sam'', a falkon,hustler.cobra 19 i jeszcze parę sprzetów tego typu reprezentuje taka kategorję.Użytkownika nie powinny interesować pojęcia rezonansu anteny, on ma wtyknąć wtyczkę , antenę i skutecznie używać. Dlatego uwagi green33,choć technicznie prawdziwe, nie rozwiązują problemów przeciętnego użytkownika.Proponuję publicznie wytykać wszystkie felerne fabrycznie sprzęty, aby potencjalni klijęcie nie popełniali błędów przy zakupie cb radia.Nie znam się zupełnie na elektronice,lecz z autopsji wiem co nieco o dostępnym sprzęcie i jego konfiguracjach, potrafię odradzić jak i doradzić zestaw spełniajacy oczekiwania przyszłych użytkowników cb.W KATEGORI PASZTET OBNAŻAM OBIE ANTENY FALCON,HASTLERA IC 1001,MAGNESÓWKI MIDLAND 18-244 I WSZELKIE JEJ KOPIE,inne wynalazki będę na bierząco piętnował.Co polecam?:Jesli ma być to magnes króki PRESIDENT GEORGIA[droga lecz chodzi znakomicie, stroi bardzo dobrze]Wklasie średnich WILSON LITLLE WILL,[ podobnie jak poprzednia].a w klasie najwyższych COBRA A2000[nie tania-220zł ale za to piekielnie skuteczna,doskonale-szeroko strojąca INPONUJĄCA.