Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alarm samochodowy w motocyklu - która centralka ?

viperPL 10 Dec 2006 21:18 5285 36
Optex
  • #1
    viperPL
    Level 16  
    Witam.

    Która centralka Waszym zdaniem jest najlepszym wyborem do zastosowania w motocyklu - cena 100-150 zł

    Centralka nie musi posiadać multum funkcji - zależy mi na małej awaryjności oraz stosunkowo małym poborze prądu w trybie czuwania (ampio mini pobiera 10mA -aczkolwiek nie mieści się w w/w kwocie).

    Alarm ma współpracować z czujnikiem przechyłu (podpięty pod alarm) + czujnik mikrofalowy (podpięty pod pre-alarm). Z tego powodu że pod pre-alarm będzie podpięty czujnik mikrofalowy musi istnieć możliwość sterowania + lub - z pilota, lub poprosty wyłączenie wejścia prealarmu pilotem.

    Bajery typu: wbudowane przekaźniki do Cz, sterowanie oświetleniem wnętrza itd są mi zupełnie nie potrzebne:)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
  • Optex
  • #2
    silwercircle
    Level 11  
    Kup sobie najlepiej ,alarm przystosowany do motocykla np. dlatego że posiadają one chermetyczne obudowy ,mają w sobie czujnik przechyłu ,mały pobór prądu i posiadają malutkie piezoelektryczne syrenki, są one dostępne na stronach z aukcjami
  • Optex
  • #4
    viperPL
    Level 16  
    Motocyklowy odpada:

    Aby posiadał pre-alarm z czujikiem mikrofalowym lub wejście pre-alarmu kosztował by krocie.

    Sprawa hermetyczności ? - znalazłem miejsce gdzie woda nie "doleci", ewentualnie uszczelnię go :)

    Motocykl jest używany w sezonie codziennie, więc ultra mały pobór prądu nie musi być - choć im mniej tym lepiej. Jeśli będę zostawiał motocykl w garażu odłączę zasilanie centralki :)

    A więc jeszcze raz:

    Który alarm samochodowy do motocykla?
    - stosunkowo niski pobór prądu w czasie czuwania
    - mało awaryjny i dobrze wykonany,
    - z możliwością podania + - na stałe z dodatkowego kanału przy użyciu pilota - chodzi o możliwość wyłączenia prealarmu (czujnika mikrofalowego) pilotem

    Frodo, megicar, silicon, legendford ??

    Kupił bym Ampio mini - sprawdzony przez znajomego, ma to co trzeba i jest raczej solidny. Ale cena ...
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    viperPL
    Level 16  
    Norbert.s:

    Jest możliwość w legendfordzie F14 wyłączenie prealarmu pilotem ??

    Chcę pod prealarm podpiąc mikrofalę - muszę mieć możliwośc wyłączenia tego w pewnych sytuacjach, biegające psy, kury :)
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #8
    renqien
    Level 32  
    I jest możliwość odłączania stref po kolei...
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    viperPL
    Level 16  
    Jak wygląda zasięg pilotów legendforda ?
  • #11
    renqien
    Level 32  
    Spoko, piloty są na kwarcach, a radiówka to odbiornik superreakcyjny na ceramice. Można też zamontować superheterodynę.
  • #12
    mr-perch
    Level 29  
    Motocykle i skutery uzbrajałem w alarmy Tytan DS-200 lub DS-300. W skład systemu wchodziła oczywiście syrena piezo i czujnik położenia. Czasami mikrofala. Dodatkowo pojemnik na aku (bądż siedzenie) uzbrajałem w mikroswitch. Problem rearmingu można obejść włączając na chwilę zapłon. Żadnemu z klientów to nie przeszkadzało. Kierunki, blokowanie tak, jak napisali poprzednicy. Piloty są hermetyczne - to w razie deszczu, gdy trzeba mimo wszystko dokończyć podróż.
  • #13
    renqien
    Level 32  
    Tytan to też fajny alarm i technologicznie nawet ciekawszy niż Legendford. W dodatku centralka jest mała i płaska, przez co łatwa do zamontowania. Nie pamiętam tylko, czy można osobno odłączać czujniki, osobno prealarmu, osobno główny. Nawet nie jestem pewien, czy Tytan ma osobne wejście na prealarm.
  • #14
    viperPL
    Level 16  
    ile kosztuje orientacyjnie Tytan DS-200 ?
    Odwiedziłem stronę producenta, ale ceny nie podają - jak to bywa u większosci producentów centralek :/

    Na tapetę wyciągnąłem jeszcze produkt firmy Ampio, centralka FALCON. Koszt w sklepie on-line to 125 zł, Producent z Polic, więc wszelkie wymiany czy naprawy centralki obędą się bez wysyłek i długiego czekania.

    http://www.hot-shop24.pl/product_info.php?cPath=124_148_150&products_id=704

    Odłaczenie czujnika prealarmowego odbywa sie poprzez 2 sekundowe przytrzymanie dużego przycisku na pilocie - czyli bardzo sprytnie i mało zawiłe :)

    Ciekawe jak z poborem prądu w tym Falconie, zadałem emailem pytanie, tylko szkoda ze bez echa z ich strony ...
  • #15
    renqien
    Level 32  
    No niestety, ten alarm raczej bym odradził ze względu na marne jakościowo piloty i słabe radio. Miałem styczność również z alarmami Ampio i nie byłem zachwycony. Może ostatnio coś się zmieniło...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha, DS200 to wydatek około 160zł za centralkę.
  • #16
    viperPL
    Level 16  
    I jeszcze jedno pytanie po przeczytaniu dokumentacji Falcona:

    "ODŁĄCZENIE DODATKOWYCH CZUJNIKÓW :

    Następuje po przytrzymaniu dużego przycisku podczas usbrajania alarmu do momentu usłyszenia dodatkowego sygnału dźwiękowego Powoduje odłączenie czujników dodatkowych od wejść dodatkowego i prealarmowego"

    Czyli rozumiem że w tym momencie system alarmowy się uruchomi, kiedy:

    - zewrze się karańcówka
    - zostanie podany + po stacyjce / przekręcenie klucza

    Zależy mi na tym aby można było wyłączać tylko i wyłącznie czujnik prealarmowy - będzie pod prealarm podłączona mikrofala, więc w niektórych sytuacjach nie będę mógł używać tego czujnika.

    Zaś pod wejście dodatkowego czujnika będzie podpięty najprawdopodobniej czujnik udarowy lub przechyłu który musi być aktywny podczas nie aktywności czujnika prealarmowego (mikrofalowego)

    Jak to rozwiązać ?
    - czujnik przechyłu, udarowy wyzwala alarm poprzez podanie na wejscie centealki "-" , jesli tak to moze by czujnik który ma być stale aktywny podłączyć pod wejście krańcówki :) ?
  • Helpful post
    #17
    renqien
    Level 32  
    Można, ale niektóre alarmy źle na to reagują. Chodzi o to, że wiele czujników udarowych podaje impuls po załączeniu zasilania, a alarm odbiera to jako otwarte drzwi. Może ten tak nie ma...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Poza tym nie powiedziane, że odłączenie czujników w alarmie nie wyłącza zasilania na wyjściu.
  • #18
    viperPL
    Level 16  
    Patrzę na schemacik i:

    - + do czujników prealarmowego & dodatkowego jest stale podpięty pod aku.

    - - jest wspólny dla prealarmu i dodatkowego, wycjodzi z centralki

    Jeśli w dedukcji pomoże dokumentacja, to może zamieścić link do schematu ?
  • Helpful post
    #19
    renqien
    Level 32  
    Właśnie o tą masę czujników się obawiam, czy nie ginie jak odłączasz czujniki pilotem.
  • #20
    viperPL
    Level 16  
    Pewnie tak - skoro wyłącza się za jednym zamachem czujnik na wejsciu prealarmu i czujnika dodatkowego :(

    A jak by tak podać stałą masę na czujnik przechylu / udar i 24 h zasilać ten czujnik ?

    Są stany (poza wyłączeniem czujników pilotem) kiedy czujniki nie są zasilane ?
    - w trybie czuwania są zasilane
    - podczas jazdy ??
  • #21
    renqien
    Level 32  
    Po załączeniu alarmu pojawia się zasilanie, po wyłączeniu alarmu zasilanie czujnika ginie.
  • #22
    viperPL
    Level 16  
    Czyli znowu pod górkę. Skoro przy rozbrojonej centrali nie ciągnie ona prądu a czujnik włączony na stałe pobierałby prąd to troszkę karkołomny mój pomysł - akumulator jest dosyć mały 9 Ah.

    To chyba coś czuję że jedynym rozwiązaniem będzie zastosowanie ukrytego switcha, którym ręcznie wyłączę w razie potrzeby mikrofalę podpięta pod prealarm - po wiejsku i mało wygodnie ... :(

    Ale pewnie żadna centralka nie zaspokoi w/w wymagań ... a taka opcja której szukam wydaje mi się dosyć przyjemna i pożyteczna,.
  • #23
    renqien
    Level 32  
    Możesz spokojnie podłączyć zasilanie wybranego czujnika na stałe, pobór prądu jest tak mały, że nie będzie miał raczej wpływu na rozładowywanie akumulatora.
    Najlepiej rozwiązane zasilanie czujnika ma Legendford, bo tam właśnie blokowane są wejścia, a nie zasilanie. Co do pilotów, to pojawił się nowy wzór i wygląda na wodoszczelny. Zapytaj na www.conda.pl bo widziałem, że już te nowe piloty mają.
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    viperPL
    Level 16  
    Widzę że ludzie będący w branży polecają Legendforda F 14. Funkcjonalnie mi bardzo odpowiada, z tego powodu iż istnieje w nim możliwość odłączenia 1 i 2 giej strefy alarmowej za pomocą pilota - to jest jednak wielki +.

    Jedyne co mnie powstrzymuje przed jego zakupem to to że jest chiński, i zakup przez net - trudniej z wymianą.

    Falcon z Ampio jest nie wiele droższy (125 zł), servis mam blisko mojego miejsca zaieszkania. Jest nieco droższy od F14 i ma dużo mniej "bajerów" - to można przypuszczać że jakość użytych komponentów jest jednak lepsza ...
    Do Falcona też mi się nie śpieszy - ze względu na to że nie ma możliwości odlączenia tylko jednego z czujników - np podpiętego pod prealarm ...

    Ile prądu pobiera mniej więcej czujnik:*
    - udarowy
    - przechyłu

    * rozważam podpięcie na sztywno zasilania jednego z czujników w Ampio

    DODANE:

    Dzwoniłem przed chwilką do firmy Ampio z zapytaniem o sposób w jaki jest realizowane odcięcie czujników dodatkowych.
    A więc: Przy wyłaczeniu czujników dodatkowych nie jest odłączane ich zasilanie, zaś tylko wejścia. :D
    Czyli jeden z czujników podłączę pod wejscie krańcówki. Alarm nie będzie sygnalizował otwartych drzwi jesli czujnik udarowy czy tez przechylu przy uzbrajaniu wysle sygnał masowy - aby nastąpila sygnalizacja otwartych drzwi sygnal masowy na wejscie krańcówki musi być dłuższy niż 3 sekundy.

    Falcon :D
  • Helpful post
    #26
    renqien
    Level 32  
    Nie jestem zwolennikiem chińszczyzny, ale muszę zgodzić się z norbertem.s. że Legendford się nie psuje. Poza tym jest dość uniwersalny i ma naprawdę dobre radio i piloty.
  • #27
    mr-perch
    Level 29  
    Wrócę do Tytana DS200. Płacę za niego 100-115zł w zależności od ilości. A jeśli chodzi o prealarm, to takiego wejścia nie ma. Ma możliwość odłączenia czujników dodatkowych. Jak w większości alarmów ma odłączaną masę po uzbrojeniu. Niemożliwe jest podłączenie czujnika położenia "na stałe". Po kilku sekundach od włączenia alarmu, czujnik przyjmuje pozycję pojazdu jako "zerową". Odchyłka od niej (w dowolnej płaszczyźnie) daje masę na wyjściu czujnika.
  • #28
    viperPL
    Level 16  
    Jak już pisałem dowiedziałem się u producenta Falcona że w momencie odłączenia pilotem dodatkowych czujników + prealarmu )odłączenie jednoczesne) odłączane są ich wejścia a nie zasilanie :) - więc to mnie baaardzo cieszy.

    Jeśli odcinane są wejścia to wyjście czujnika którego nie mam zamiaru wyłączać (przechył) podłącze pod wejście krańcówki. .. i mam nadzieję że będzie all goos.
  • #29
    Randall_
    Level 12  
    Witam podepnę się pod temat. Wiec jak prawie każdy wie że mam tu nie jeden post na elektrodzie, dotyczący jak to nazwę tego i tamtego, ale sprawy z tym wszystkim się trochę skomplikowały, o co pytałem w tych postach. Chcę was poinformować że skradziono mi motocykl :(. I w związku z tym proszę was o pomoc w podłączeniu alarmu samochodowego tak jak w temacie TYTAN DS-200, bo na szczęście jeszcze jeden motocykl mi został dokładnie CZ-350 i właśnie w tym motocyklu chcę ten alarm podłączyć. Dołączę wam schemat tego alarmu mam wszystko tak jak na tym schemacie tylko teraz gdzie co mam podłączyć ?
  • #30
    User removed account
    User removed account