Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

D750i - simlock, certyfikat, KŁOPOTY - dla znawców!

12 Gru 2006 18:52 1787 22
  • Poziom 10  
    Zakupiłem sobie D750i z CID36, certyfikatem RED i niestety z simlockiem na ere.
    Poszedłem do serwisu ściągnąć simlock'a i wydawało się że jest wszystko OK do czasu kiedy włączyłem Davinci :-/ Podczas usuwania simlocka, zmieniono mi certyfikat na BROWN
    Poszedłem więc z pretensjami ale gościu z serwisu stwierdził że nie da się usunąć simlocka zostawiając ten sam certyfikat (RED). Nie ma też możliwości powrotu z Brown na Red. Poszedłem do innego serwisu. Tam powiedziano mi że jakbym przyszedł do nich usunąć simlocka to zostawiliby mi Red ale powrotu z Brown na Red już nie zrobią, a nawet jak ktoś mi to zrobi to telefon nie będzie funkcjonował prawidłowo (wieszanie telefonu i inne ciekawe efekty). Argumentowano to tym, że niby wgrano mi najnowsze oprogramowanie które jest zabezpieczone przed zmianą certyfikatów.
    Wróciłem do pierwszego serwisu. Serwisant stwierdził że zmienił (poza certyfikatem) CID z 36 na 49. Według mojej wiedzy CID zapisywany jest w pamięci OTP (One Time Programmable) i nie da się go przeprogramować. Pan serwisant próbuje teraz przywrócić telefon do stanu pierwotnego, czyli znowu zapisać CID36 z certyfikatem RED.

    Co Wy o tym sądzicie? Czy w ogóle jest możliwa zmiana CIDa? A nawet jeśli tak, to czy telefon po dwukrotnej podmianie CID, będzie fuknkcjonował normalnie?
  • Spec od GSM
    hmmm dziwi mnie twoje oburzenie i pretensje do serwisanta (chyba ze telefon nie funkcjonuje poprawnie)
    przykladowo cruiser zeby zrobic unlocka robisz konwersje na brown i wtedy robisz unlok i raczej nie trzeba wracac do reda i wszytsko jest ok
    w niektórych przypadkach wracałem na red bo na brownie cos było nie tak np z z520i
    nie wiem w czym tkwi problem
  • Poziom 10  
    Po prostu chcę mieć telefon z REDem. Przejście na BROWNa uniemożliwia mi update softu telefonu za pośrednictwem DCU-60.
    W innym serwisie usunęli mi simlocki z dwóch w800i nie zmieniając certyfikatów. Był CID36 RED i po ściągnięciu simlocka też taki pozostał. Teraz mogę update'ować soft SEUS'em, Davinci'm, bawić się FARem itp. itd.
    Gdybym wiedział że będą takie problemy, poszedłbym do serwisu w którym oddawałem w800i.

    komismaja bardzo proszę o odpowiedź na temat telefonu (pytania zadane w poście) a nie na temat mojego oburzenia ':wink:'
  • Spec od GSM
    Wiec ja bym to normalnie zrobił z cruiserem nie byłoby problemu wrocic do red
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    OK, dzięki Ci bardzo. Dzwoniłem teraz do serwisanta i przekazałem informację. Możesz jeszcze napisać co uważasz na temat zmiany CIDa?
  • Pomocny post
    Spec od GSM
    Szczerze dla mnie osobiscie nie ma to znaczenia
    Dla mnie jezeli klient przynosi telefon i chce zeby mu zdjac blokade sim to robie to swoimi sposobami ze zmiana na red spowrotem jesli trzeba lub bez zmieny jesli nie trzeba wazne dla mnie aby telefon działał
    Jezeli trafiłbym na takiego klienta jak Ty to zrobił bym w moment zabieg na red i po kłopocie
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Kłopot w tym że serwisant męczy się teraz z tym telefonem bo z jakichś powodów telefonu nie da się teraz włączyć (nie wiem konkretnie po jakich zabiegach). Pożyjemy... zobaczymy :)
    O efekcie końcowym poinformuję na forum.
  • Poziom 33  
    z takich jak ty to bym kroil za smoka ze 100 zeby zrekompensowac sobie potem podniesione cisnienie zwiazane z twoimi zachciankami.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    slawko_k napisał:
    z takich jak ty to bym kroil za (w tym miejscu powinno być słowo"simlocka") ze 100 zeby zrekompensowac sobie potem podniesione cisnienie zwiazane z twoimi zachciankami.


    Jeśli problemem nie jest zmiana z Brown na Red i klient ma takie życzenie zwiazane z pozniejszymi "przydatnymi" sprawami to raczej w Twoim obowiązku powinno być zrobić tak jak klient sobie życzy a nie tak jak Tobie jest wygodnie. Klient nasz pan a serwisów coraz więcej...
  • Poziom 10  
    slawko_k napisał:
    z takich jak ty to bym kroil za (w tym miejscu powinno być słowo"simlocka") ze 100 zeby zrekompensowac sobie potem podniesione cisnienie zwiazane z twoimi zachciankami.


    Rozumiem że czasem zdarzą się "upierdliwi" klienci. Czasem zdarzają się też klienci wymagający, ale skoro (jak napisał komismaja), zmiana certyfikatu z brown na red to 5 minut roboty, to za co by mnie Pan kroił, Panie slawko_k? Za to, że musiałby mi Pan poświęcić 5 minut więcej aby wykonać usługę prawidłowo, czyli tak aby odpowiadała moim oczekiwaniom?
    W takim razie współczuję Pana klienterii, mam nadzieję że jeszcze żywej :)
    Jak już wcześniej pisałem, gdybym wiedział że natrafię na takie problemy, to skorzystałbym z innego serwisu, dla którego taka sama usługa w w800 nie stanowiła najmniejszego problemu. Zrobiono dokładnie to, o co prosiłem.
    Pech chciał, że wstąpiłem okazyjnie do serwisu który jest bliżej mojego miejsca zamieszkania.
    Teraz już wiem, że lepiej korzystać ze sprawdzonych serwisów, gdzie traktuje się klienta poważnie i nie wykonuje się usługi według "zachcianek" serwisanta :)
  • Poziom 10  
    Wracając do tematu...
    Skontaktowałem się dzisiaj z serwisantem, który próbował przywrócić telefon do pierwotnego stanu i podczas zakładania sim-locka telefon się wyłączył a dokładnie po odblokowaniu rsa. Od tego czasu telefon w ogóle nie komunikuje się z komputerem. Cała operacja przeprowadzana była cruiserem.
    Czy jest jakaś możliwość uratowania telefonu, bo serwisant sobie nie radzi :-/
  • Pomocny post
    Admin grupy GSM
    Unlock rsa
    unlock
    restore firmware
    i telefon musi chodzić a jak nie to zmień serwisanta.
    pozdr
  • Poziom 10  
    Dzięki tino2003.
    Serwisant sam zawiózł telefon do innego serwisu i do jutra mam czekać na odpowiedź, czy w kolejnym serwisie sobie poradzili.
    Mimo wszystko dzięki za odpowiedź. Twoją rade skopiowałem serwisantowi.
    Jest jeszcze jeden problem - telefon nie komunikuje się z komputerem i dlatego nie można przeprowadzić dalszych czynności :-/
    Pozdro...
  • Admin grupy GSM
    Może poprostu bateria jest słaba, bo nie wierzę aby cruiserem nie postawić tego telefonu. Tylko, że sam sprzet to nie wszystko, potrzebna jest wiedza jak się nim posługiwać.
    pozdr
  • Poziom 24  
    @ Mariolini

    Szczerze Cię podziwiam za wiedze na temat certyfikatów w SE i procedurach ściagania simlocków, bo występujesz tu w roli klienta a lepiej się na tym znasz niż ten biedny, bezradny serwisant :D
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    w setoolu mam dla wszystkich typow telefonow zaznaczone zmien na red
    takze u mnie Mariolini nie mialbys takich problemow
    pozatym w setoolu jak chcesz przywrocic red robisz to w ponizej minuty

    Pozdr
  • Poziom 10  
    tino2003 napisał:
    Może po prostu bateria jest słaba, bo nie wierzę aby cruiserem nie postawić tego telefonu. Tylko, że sam sprzet to nie wszystko, potrzebna jest wiedza jak się nim posługiwać.
    pozdr


    Możliwe... niestety nie jestem tego w stanie stwierdzić. Wysłałem serwisantowi linka do tego tematu i zaporoponowałem dołączenie się do dyskusji bo jak by nie było, chciałbym mieć sprawny telefon.

    sony5429 napisał:
    w setoolu mam dla wszystkich typow telefonow zaznaczone zmien na red
    takze u mnie Mariolini nie mialbys takich problemow
    pozatym w setoolu jak chcesz przywrocic red robisz to w ponizej minuty

    Pozdr


    Tak też było w innym serwisie, gdzie oddawałem do ściągnięcia sim-locka w800i. Nie podmieniono mi kolorów certyfikatów a za 20 minut telefoniki były w stanie gotowości do działania :)
    Dzięki Wam wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    a jest możliwość sciagniecia sim locka kodem z d750i tak jak to sie w nokii robi ??
  • Spec od GSM
    oczyyyyyyywiście ze jest tylko zeby dostać kod trzeba miec odpowiedni sprzęt - czytaj box plus oprogramowanie
  • Poziom 25  
    dorzucę swoje trzy grosze a więc jeżeli ów pierwszy serwisant coś pogmatwał cruiserem to raczej da się ten telefon przywrócić do życia pod warunkiem że pozostali jeszcze bardziej nie zamieszali a odnośnie autora postu widać że z ciebie z pozoru majgany zawodnik i podzielam zdanie poprzednika współczuć temu do kogo trafisz jak kolego jesteś tak obryty w davincim kulankiendi etc. to powinieneś sobie sam odsmoczyć telefon a nie doprowadzać do frustracji spokojnych ludzi

    regards fantomas
  • Poziom 10  
    Poszedłem do innego (sprawdzonego) serwisu, tam zostało zrobione wszystko tak, jak chciałem a nie tak, jak sobie wymyślił serwisant.
    Cóż... skoro ktoś nie "potrafi" to chyba powinien zająć się czymś innym a nie serwisowaniem telefonów, bo zamiast wykonać usługę wg prośby klienta, doprowadza go do... (jak to napisał poprzednik) frustracji :)
  • Poziom 15  
    Fantomas ale Mariolini ma troche racji i nie mow ze nie
    skoro chcial miec zrobione tak jak powinno i za to placi a sie
    cos zna to czemu nie moze?
    pozatym wiesz ,ze Ty sie znasz na sprawie,ja sie znam , Maja sie zna
    ale jest wiecej pajaców którzy mają boxy i tylko unlock lub flash
    potrafia klikac jak im ktos powie jeszcze co zaznaczyc/wsadzic
    i to oni nam wlasie psuja opinie, bo jak cos zapsuja... co z tego ze da
    sie 99% postawic?
    kazdy zna swiat z innej strony tej samej kuli, moze Ty Fanto znasz
    go tylko od tej dobrej strony

    Pozdr

    Nikt się nie kłóci ;) nie ma takiej podstawy , po prostu zwykła,
    koleżeńska rozmowa kolegów po fachu ;)
  • Poziom 10  
    OK, nie kłóćmy się kto ma rację a kto nie, bo to nie ma sensu :) Jak w każdej branży, są lepsi i gorsi fachowcy a ja miałem to szczęście trafić na gorszego. Najważniejsze, że wszystko już jest ok a telefon śmiga tak, jak powinien :)
    Dzięki i pozdrawiam,
    Mariusz