Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.6 16V benzyna - gasnie przy ostrym skrecaniu

13 Gru 2006 16:02 9369 7
  • Poziom 10  
    Witam,

    Lanos 1.6 16V 2000r benzyna, 92000 km przebiebu.

    Pierwsza sprawa to wlasnie ten problem co w temacie ... moze smieszny, ale tak sie wlasnie objawia, szczegolnie na zimnym silniku.

    Dojezdzajac np. do skrzyzowania (juz w trakcie skrecania), na biegu jalowym nastepuje nagly spadek obrotow, po czym silnik potrafi zgasnac. Nie zawsze, ale czesto. Kontrolka Check Engine nie sygnalizuje zadnych bledow, a irytuje to strasznie, bo pada wtedy wspomaganie kierownicy :(
    Problem wydaje sie wystepowac szczegolnie wtedy, gdy nastepuja wyrazne sily odsrodkowe... nie wiem, moze jakis element w silniku jest wlasnie na to czuly.. (mialem tak z parownikiem LPG w poprzednim samochodzie)

    Druga sprawa (a moze ten "typ tak ma" ???, mam ten samochod dopiero 2 miesiace) jest nastepujaca:
    W trakcie jazdy, na niskich obrotach przy wrzuconym 2 biegu i lekko wcisnietym pedale gazu daje sie wyczuc szarpanie i nieregularne spadki obrotow. Jak wcisne mocniej pedal gazu jest OK, przyspieszenie wydaje sie byc odpowiednie, nie ma zadnego "dola". Niby nic, ale poruszajac sie w ulicznym korku mozna oszalec.

    Wymienione swiece, wymienione przewody wysokiego napiecia. Jedno co niepokoi na pierwszy rzut to wyrazny odglos pracujacej pompy paliwowej ... no ale moze taki urok tego samochodu :-)

    Moze ktos spotkal sie z czyms takim ?

    Pozdrawiam serdecznie,

    frankie
  • Poziom 18  
    pada wspomaganie kierownicy i hamowania, moze sie zdazyc ze komus wjedziesz w tylek... przede wszystkim sprawdz:

    wlot powietrza - mozliwe ze pojawilo Ci sie gdzies rozszczelnienie i dusisz go powietrzem
    sprawdz przede wszystkim gume ktora jest miedzy wlotem powietrza (na zdjęciu) możliwe że od dołu jest szczelona....

    kolejna sprawa pompki paliwa, to że piszczy to znaczy że pracuje

    tu bym pojechał na badanie techniczne (koszt ok 15 zł) i przebadał lambde , bo może się okazać że silnik pobiera złą dawke paliwa (ale tu musisz mieć sprawny wydech),

    pisz co dalej zrobiłeś w tej sprawie
  • Poziom 31  
    naprawde niewiem jakie znaczenie mogłaby mieć ta guma???Ten typ napewno tak niema,na początek jeśli niezapala ci sie check zajmij sie WN.
  • Poziom 34  
    Zabrudzona przepustnica ,oraz zabrudzony lub uszkodzony zawór wolnych obrotów (silnik krokowy).
  • Poziom 10  
    Sprawdz wtyczkę od czujnika położenia wału.Kiedyś miałem podobną sprawę w trakcie jazdy wtyczka delikatnie się wysuwała bo była żle wpięta i najczęściej przy skręcaniu.
  • Poziom 31  
    aha na lewym nadkolu jest czarna pokrywka osłaniająca kostki.Kiedyś była nota serwisowa często śniedzieją wewnątrz.
  • Poziom 10  
    Dziekuje Wam za tak liczny i szybki odzew.

    Zaraz po pierwszym poscie Keychi polecialem zajrzec do tej gumy tuz za filtrem powietrza.

    Po zdemontowaniu i przechyleniu wylalem z niej dobra 50-tke ;-) wody !!

    Jak sadze, w pozycji spoczynkowej, albo w trakcie spokojnej jazdy na wprost nic sie nie dzialo zlego z silnikiem, bo woda zalegala w "harmonijce", natomiast w trakcie ostrzejszego skrecania dostawala sie do przepustnicy. Przynajmniej tak sobie to tlumacze :-)

    Oczywiscie dolna czesc gumowej "harmonijki", jak i dochodzaca do niej rurka odmy byly potwornie zaszlamione.

    Wyczyscilem dokladnie, skrecilem... i dzisiaj do roboty przyjechalem jak Bialy Czlowiek :-)

    Nie wiem jak z drugim problemem sprawa, bo mam tylko kawalek do pracy.

    Dam znac, jak pojezdze wiecej.

    Pozdrawiam serdecznie,

    frankie
  • Poziom 10  
    Witam,

    sprawdzilem przez pare dni... nie gasnie na zakretach - po wyczyszczeniu jest super, ale wciaz jest problem z szarpaniem, jesli tylko pedal gazu wcisniety jest minimalnie.

    Daje sie z tym zyc, ale do przyjemnosci to nie nalezy.

    Macie jakies pomysly ?

    pzdr,

    frankie