Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 2-nie działa prędkościomierz.

13 Gru 2006 22:08 73853 25
  • Poziom 14  
    Prośba do fachowców Opla
    Gdzie i czego szukać gdy nie działa prędkościomierz - nie wychyla się
    wskazówka. Czy to może mieć coś wspólnego, że cały czas świeci kontrolka ABS? Co może być tego przyczyną?
    Pozdrawiam.
    Opel Astra 2, 1999r, kombi, silnik 1,6 ośmiozaworowy.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 31  
    Jeśli prędkościomierz bierze sygnał z ABS-u to ma to związek.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 14  
    Czy mógłby ktoś bliżej naprowadzić w tym temacie?
  • Poziom 19  
    To proste, ponieważ sygnał prędkości pojazdu pobierany jest z układu ABS a układ ten jest uszkodzony więc prędkościomierz nie działa. Dodatkowy obiaw to np. przy rozpędzonym samochodzie wyrzucamy na luz i auto może zgasnąć lub obroty silnika zejdą bardzo nisko.
  • Poziom 24  
    Sygnał prędkości jest przekazywany z systemu ABS i odczytywany podobno z lewego przedniego koła. A co jest z tym ABS-em? Sprawdź bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie ABS. Numer bezpiecznika odczytasz z opisu na klapce skrzynki bezpiecznikowej.
    W astrach II z niesprawnym ABS-em zawsze nie działa prędkościomierz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Bardzo dziękuje, sprawdzę i dam odpowiedź. Pozdrawiam całe forum.
  • Poziom 10  
    Miałem to samo - do wymiany czujnik w lewym kole, niestety razem z piastą. Koszt ok 400 - 500 zł
  • Poziom 17  
    kostrzo napisał:
    miałem to samo
    do wymiany czujnik w lewym kole niestety razem z piastą
    koszt ok 400 -500 zł


    Na allegro nowy jakieś 280 PLN.
  • Poziom 14  
    Okazało się, że przetarty był przewód. Dziękuję i kończę temat.
  • Poziom 1  
    Chyba muszę odnowić temat, bo mnie spotkała podobna sytuacja.
    Od kilku dni opada mi wskazówka prędkościomierza, a od wczoraj częściej leży jak działa.

    Wnioskując po wcześniejszych wypowiedziach: zapewne przewód od czujnika ABS'u.

    Czy ktoś kto miła taki problem może mnie naprowadzić jak można to sprawdzić? Bo za żadne skarby nie mogę znaleźć tego druta.
    I czy takie przetarcie można dobrze naprawić samemu? (chałupniczo)

    Za wszelkie odpowiedzi, z góry wielkie dzięki.
  • Poziom 14  
    Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale najprościej sprawdzić jaka taka piasta wygląda np. na popularnym serwisie aukcyjnym. Jak skręcisz koła na postoju to znajdziesz , wymacasz.

    Wychodzi z niej krótki przewód do którego podłączony jest kolejny przewód, który jest ładnie opięty dookoła kolumny na któej wisi koło i na wysokości koła przez gumowy przepust jest wprowadzony do komory silnika, a dalej do sterownika ABS. Przed samym przepustem jest jeszcze jedno złącze gdzie można rozłączyć.
    Rezystancję czujnika w piaście można sprawdzić omomierzem. W moim przypadku to chyba było około 1kom. Jak dobrze obrócisz kołem to i na oscyloskopie zobaczysz sinusa. U mnie było to w porywach 120mV.
    Jak wskazówka prędkościomierza leży to kabel możesz sprawdzić, dużo pracy nie ma.
    Można też odpiąć złącze od sterownika w komoże silnika i tam pomierzyć ale nie mam gdzie sprawdzić jakie koła na jakich pinach.

    Jak pojedziesz gdzieś na diagnostykę to też będzie ładnie widać że brak sygnału z czujnika lewy przód.
    W ASO z wymianą 2 tygodnie temu życzyli sobie około 1100 zł.
  • Poziom 2  
    Opel Astra 2 z silnikiem 2.0 dtl. Świeciła kontrolka ABS, wskazówka się wychylała nawet jak samochód stał (wskazywała przez chwilę że jadę 20 km/h). Później zatrzymywała się na parę sekund podczas jazdy i wskazywała 0 km/h. Ostatecznie podczas jazdy zaczęła wskazywać prędkość 0 km/h. Okazało się, że czujnik ABS lewy przód jest zepsuty. Wymieniłem całą piastę i jest dobrze.
  • Poziom 9  
    Witam,
    chciałbym odświeżyć wątek.
    mam Astrę G 2006r i taki problem. Po wyjęciu nieorginalnego radia i zamontowaniu go (przerywał jeden głośnik, wyczyściłem kostkę i jest ok) niestety przestał mi działać licznik prędkości/prędkościomierz i dystansu/drogi. Po wypięciu radia bez zmian. Samochód po tym zdarzeniu czasami szarpie (zajączkuje) przy hamowniu silnikiem. Kontrolka ABS nie świeci. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje błędów tj. : można odczytać prędkość kół (jest identyczna brak odchyleń), wyzwolić licznik prędkości (jest sprawny), a mimo to nie ma wskazań prędkości/dystansu i występuje to szarpanie. W ASO najchętniej wymienili by pompę ABS ze zintegrowanym sterownikiem.

    Czy moduł sterownika ABS podaje jednym przewodem sygnał WEG / VSS do:
    - sterownika silnika,
    - licznika prędkości i dystansu,
    - radia (wyciszanie)?

    Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem/

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Maciek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Do radia też leci sygnał prędkości, przewód niebiesko-czerwony.
  • Poziom 9  
    Witam,
    dziękuję za odpowiedź. Okazało się, że coś innego było przyczyną. Mianowicie jakiś czas temu przestało mi działać ogrzewanie tylnej szyby, ale nie wiązałem tego faktu z nową usterką. Okazało się jednak, że po wymianie spalonego przekaźnika od ogrzewania tylnej szyby już mam wskazanie przebiegu kilometrów, prędkości, jak również działa mi ogrzewanie tylnej szyby.

    A panowie z ASO chcieli wymieniać pompę ABS za 3.4kPLN

    Pozdrawiam,
    MAciek I
  • Poziom 16  
    Skoro temat nie zamknięty to się podepnę ,może coś i mnie oświecicie.
    Astra 2 1999 .silnik 1,6. Wersja sportowa 2 drzwiowa. Padł prędkościomierz. Właścicielka podjechała z usterką do elektryka, który nic nie zrobił ale jeszcze uszkodził więcej. Wiele nie tłumacząc. Okazało się, że tym razem dodatkowo nie wychylały się wskazania paliwa i temperatury silnika. Po wyciągnięciu licznika zobaczyłem całe gniazdo licznika jak po wybuchu bomby. Ruszając kablami wskakiwały pomiary temp. i paliwa. Znalazłem taki sam licznik i podmieniłem. Wszystko pracuje OK oprócz prędkościomierza . Sprawdziłem kompem : ABS nie wskazuje błędów,kontrolka też gaśnie, pracuje na pewno bo przy hamowaniu go czuć. Zaraz z piasty wychodzi ok 10 cm przewodu zakończone wtyczką. Na niej od strony piasty sprawdziłem oporność 1,5 k po drugiej stronie prawe koło jest tak samo. Czy wyżej jest jeszcze jedna wtyka przed samym sterownikiem ? , nie widziałem. Co jeszcze ? Proszę o podpowiedzi
  • Poziom 29  
    Podłącz kompa i zobacz w parametrach podczas jazdy czy widzi prędkość?
  • Poziom 16  
    OK sprawdzę to . Nie wiem czy mój CDIF będzie miał taki test. Jak nie to spróbuję tech 2 . On chyba ma. Zastanawiam się jeszcze czytając inne posty czy jest jakiś element w skrzynce bezpiecznikowej odpowiadający za przetwarzanie tego sygnału.
    Wydawało mi się że jak mierzyłem oporność poruszając kołem ta wartość się lekko zmieniała.
  • Poziom 29  
    wkrleg napisał:
    CDIF będzie miał taki test.
    Cdif da radę.
  • Poziom 16  
    Obawiam się że nie będzie to tak prosto i jest tam jakiś mały myk. Zastanawiałem się jeszcze nad wyjęciem radia bo jest nie oryginalne. Ale podobno działały wskazania na tym co jest. Kobieta przyznała mi się że od maja tak jeździ. W sierpniu była u elektryka , który naprawiał to uszkadzając przy okazji wskazania paliwa. Na siłę wpinał wtykę wyginając drastycznie piny. Pełne zaskoczenie było dla mnie jak powiedział klientce ,że ten czujnik od paliwa już nie będzie działał.
    Masakra. Ale teraz to nie o niego chodzi.
  • Poziom 9  
    U mnie w astrze g z abs również nie działa prędkościomierz i świeci kontrolka abs.
    Mierząc czujniki omomierzem w lewym kole nic nie pokazuje w prawym pokazuje.Przewody przy wejściu są całe.
    Pytanie co sie psuje w takim czujniku ze przestaje działać??
    Czy jest możliwość wymiany samego czujnika np.ze szrotu??
  • Poziom 9  
    Witam najlepiej jakiś komputer bo wystarczy się przejechać i zobaczyć prędkość wszystkich kół. Można zobaczyć jakie błędy. Jeśli błąd któregoś koła to zobaczyć przewód czy nie przetarty nie zaśniedziałe . Czasami uszkodzone łożysko i nadmierny luz koła powoduje złe wskazanie. Jeśli nic nie widać to podmiana piasty szrot albo nowa ale te tanie czasami nie działają . Jeśli ABS nie ma błędów to licznik bądź luźny nie dokręcony albo urwane mocowania na dole licznika i podskakuje.
  • Poziom 40  
    Jeśli nie działa prędkościomierz lub wskazuje głupoty to w astra g i Zafira a uszkodzona przednia lewa piasta.