Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

astra 1.4 8V gaśnie na zimnym,przerywa

rysk 15 Dec 2006 18:04 5986 26
  • #1
    rysk
    Level 11  
    Witam.Mam duży problem z Oplem astrą F z 97 roku 1.4 8V (C14NZ) (+ gaz)
    Rano odpalam ją i dopóki nie rusze pracuje pięknie...ruszam po chwili jazdy zaczyna przerywac,kiedy się zatrzymam, gaśnie i nie chce zapalić...w koncu po cięzkich mękach zapali...lecz do momentu gdy osiągnie stabilną temerature około 95 stopni przerywa, nie ma siły.Jak sie nagrzeje to już nie przerywa,lecz muł straszny...Pali dużo,ponad 10L/100kmProblem dotyczy gazu i benzyny.Byłem już chyba u 5 mechaników, elektro/mechaników i nikt nie co jest..komputer nie wyrzuca błedów..spaliny ładne jakby nigdy nic...Nie zapala sie kontrola Check.
    wymieniłem mnóstwo rzeczy:
    -przewody WN
    -świece
    -kopułka + palec
    -czujnik temp.
    -modul zapłonowy wymieniłem rok temu.
    -katalizator wytłuczony
    Podmieniłem sterownik zapłonu na zimnym silniku lecz dalej działo sie to samo....
    Wiem,że mam wypaloną sonde,ale mechanicy wykluczają,że to przez sonde bo ona dopiero pracuje przy temp. około 300 stopni... nie wiem już nic nie kupuje bo wsadziłem tyle kasy i czasu,że mam ochote podpalić ten samochód!!!
    :cry::cry::cry::cry:
  • Helpful post
    #2
    momik12
    Level 31  
    niech napisze jaki kod silnika i czy w czasie szarpania zapala sie kontrolka :D
  • #3
    rysk
    Level 11  
    momik12 wrote:
    niech napisze jaki kod silnika i czy w czasie szarpania zapala sie kontrolka :D

    C14NZ Właśnie nic sie nie zapala...
  • #4
    trabicek
    Level 14  
    Proponuję sprawdzić czy nie zasysa lewego powietrza.
  • #5
    rysk
    Level 11  
    trabicek wrote:
    Proponuję sprawdzić czy nie zasysa lewego powietrza.


    Witam.Ale w którym miejscu...musze przyznać,że gdy dam gazu do samej podłogi to samochód nie przyśpiesza i słychać dziwne syczenie,ale mechanik powiedział,że to nibym normalne...
    w którym miejscu silnika może ssać to powietrze?
  • #6
    trabicek
    Level 14  
    Najlepszą metodą na sprawdzenie tego jest:
    Kup sobie samostarat, odpal silnik i "fukaj" samostartem po całym kolektorze ssący, wtrysku, przewodach podciśnienowych.
    Jeżeli silnik sam doda gazu (podwyższą się obroty) to ciągnie lewe powietrze
  • #7
    rysk
    Level 11  
    trabicek wrote:
    Najlepszą metodą na sprawdzenie tego jest:
    Kup sobie samostarat, odpal silnik i "fukaj" samostartem po całym kolektorze ssący, wtrysku, przewodach podciśnienowych.
    Jeżeli silnik sam doda gazu (podwyższą się obroty) to ciągnie lewe powietrze


    rozumiem...jeśli obroty sie zwiekszą to znaczy,że gdzies wciągnął troche samostartu?
  • Helpful post
    #8
    trabicek
    Level 14  
    Dokładnie tak
  • #9
    rysk
    Level 11  
    trabicek wrote:
    Najlepszą metodą na sprawdzenie tego jest:
    Kup sobie samostarat, odpal silnik i "fukaj" samostartem po całym kolektorze ssący, wtrysku, przewodach podciśnienowych.
    Jeżeli silnik sam doda gazu (podwyższą się obroty) to ciągnie lewe powietrze




    myślisz,że silnik gdy sie nagrzeje to jest w stanie wytrzymać to lewe powietrze i nie gaśnie?

    Jutro z rana sie pobawie i dam znać...wielkie dzięki
  • #10
    bartek2000
    Level 11  
    Sprawdż cewkę zapłonową może mieć niską sprawność, pękniętą głowicę,lub ścieżki przewodzenia prądu, sprawdż też czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten do komputera
  • #11
    rysk
    Level 11  
    bartek2000 wrote:
    Sprawdż cewkę zapłonową może mieć niską sprawność, pękniętą głowicę,lub ścieżki przewodzenia prądu, sprawdż też czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten do komputera


    w jaki sposós sprawdzić?
    O których ścieżkach mowa?
    Czujnik temp. wymieniłem na nowy...
    Ciśnienie na 2 tłokach po 14,4 bar' a na 2 13,8 bar'a więc chyba głowice można wykluczyć?
  • #12
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a mnie to i tak wygląda na czujnik temp. jakby ciągnął lewe powietrze to niezależnie od temperatury, przy uszkodzeniu cewki to najczęściej na odwrót ciepły nie chce pracować a na zimnym działa, lecz cały czas niepokoi mnie ta padnięta sonda
    a z czujnikami temp. to jest tak (nie wiem dlaczego) że ludzie zawsze kupią czujnik od zegarów i mówią "to nie możliwe że czujnik bo jest nowy"
    a nowy nie zawsze znaczy sprawny
  • #13
    bartek2000
    Level 11  
    Który czujnik wymieniałeś bo są dwa, jeden do wskaźnika na desce, drugi do komputera, zdejmij z cewki przewód zapłonowy oraz wtyk.
    Sprawdź najpierw czy cewka nie ma zwarcia z masą, ustaw omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłącz między zacisk "15" (górny zacisk od strony kabiny) a masę. omomierz powinies wskazywać ∞Ω.
    Sprawdź również obwód pierwotny cewki. Podłącz omomierz między zaciski "1"(górny zacisk od strony nadkola) a "15', powinno wyjść około 0,4Ω. podczas pomiaru rezystancji obwodu pierwotnego trzeba uwzględnić rezystancję przewodu pomiarowego i końcówek.
    Sprawdź obwód wtórny cewki, omomierz podłącz między zacisk "1" a wtyk gdzie wchodzi przewód zapłonowy powinno wyjść około 4...7kΩ,
    chodziło mi o głowice cewki zapłonowej sprawdź czy nie jest popękana lub uszkodzona. Sprawdź połączenie z masą.

    Dodano po 43 [minuty]:

    bartek2000 wrote:
    Który czujnik wymieniałeś bo są dwa, jeden do wskaźnika na desce, drugi do komputera, zdejmij z cewki przewód zapłonowy oraz wtyk.
    Sprawdź najpierw czy cewka nie ma zwarcia z masą, ustaw omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłącz między zacisk "15" (górny zacisk od strony kabiny) a masę. omomierz powinies wskazywać ∞Ω.
    Sprawdź również obwód pierwotny cewki. Podłącz omomierz między zaciski "1"(górny zacisk od strony nadkola) a "15', powinno wyjść około 0,4Ω. podczas pomiaru rezystancji obwodu pierwotnego trzeba uwzględnić rezystancję przewodu pomiarowego i końcówek.
    Sprawdź obwód wtórny cewki, omomierz podłącz między zacisk "1" a wtyk gdzie wchodzi przewód zapłonowy powinno wyjść około 4...7kΩ,
    chodziło mi o głowice cewki zapłonowej sprawdź czy nie jest popękana lub uszkodzona. Sprawdź połączenie z masą.
  • #14
    karol99
    Level 14  
    A ja bym podmienił hallotron ( ten w aparacie)
    Potem zostaje mouduł i ECU
  • #15
    piotrdan
    Level 19  
    Ludzie przecież trzeba zacząć od tej padniętej sondy, kategorycznie do wymiany jeśli jest padnięta. Jeśli źle się uczy sterownik to jak ma być dobrze na zimnym silniku jak jest źle nauczony, przecież sterownik kożysta z wyuczonej mapy, złej mapy. To już lepiej odłączyć tą sonde i niech chodzi w trybie awaryjnym, pewnie lepiej będzie chodził niż z tą popapraną sondą. Cały czas zakładam że jest zepsuta.
  • #16
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    piotrdan wrote:
    Ludzie przecież trzeba zacząć od tej padniętej sondy, kategorycznie do wymiany jeśli jest padnięta. Jeśli źle się uczy sterownik to jak ma być dobrze na zimnym silniku jak jest źle nauczony, przecież sterownik korzysta z wyuczonej mapy, złej mapy. To już lepiej odłączyć tą sonde i niech chodzi w trybie awaryjnym, pewnie lepiej będzie chodził niż z tą popapraną sondą. Cały czas zakładam że jest zepsuta.

    no tak dokładnie tak jaką ja mam krótką pamięć nie tak fdawno przerabiałem to samo auto z tą samą usterką i sonda została odłączona gość jeździł tak jakiś czas kupił nową zmieniłem i jest dobrze tyle że w tamtym przypadku niechciał chodzić niezależnie od temperatury
  • #17
    bartek2000
    Level 11  
    Ale napisał, że spaliny są OK., po za tym gdyby to była sonda to by zapaliła kontrolka się CHECK ENGINE i wskazałaby którąś z tych usterek :
    13 - Sonda lamda - brak sygnału
    44 - Sonda lamda - sygnał mieszanki ubogiej
    45 - Sonda lamda - sygnał mieszanki bogatej
    Wcześniej napisałem, że może to czujnik temeratury cieczy chłądzącej ale komputer też by wywalił błąd. Sprawdziłbym jednak cewkę teraz jest dużo wilgoci, może gdzieś obudowa uszkodzona i jakieś przebicia powstają.
  • #18
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    no to jeszcze wspomnę ten przypadek o którym pisałem bo na samym początku sprawdziłem sonde i wyszło że padnięta, z ciekawości sprawdziłem błędy i nic zero błędów
  • #19
    piotrdan
    Level 19  
    bartek2000 wrote:
    Ale napisał, że spaliny są OK., po za tym gdyby to była sonda to by zapaliła kontrolka się CHECK ENGINE i wskazałaby którąś z tych usterek :
    13 - Sonda lamda - brak sygnału
    44 - Sonda lamda - sygnał mieszanki ubogiej
    45 - Sonda lamda - sygnał mieszanki bogatej
    Wcześniej napisałem, że może to czujnik temeratury cieczy chłądzącej ale komputer też by wywalił błąd. Sprawdziłbym jednak cewkę teraz jest dużo wilgoci, może gdzieś obudowa uszkodzona i jakieś przebicia powstają.


    Po pierwsze te starsze sterowniki nie tak szybko łapią błędy, po drugie wystarczy że sonda będzie odjeżdżać w bok z mieszanką i to wystarczy do napisania złej mapy, po trzecie ciekawe jakim analizatorem było sprawdzane, a po czwarte nikt nie twierdzi że to jedyna usterka w tym samochodzie, mogą być nawet trzy i nakładaja się na siebie. W każdym razie trzeba zacząć od sondy
  • #20
    rysk
    Level 11  
    bartek2000 wrote:
    Który czujnik wymieniałeś bo są dwa?

    Wymieniłem ten czujnik do sterownika, nie na deske.
    piotrdan wrote:

    Ludzie przecież trzeba zacząć od tej padniętej sondy, kategorycznie do wymiany jeśli jest padnięta....

    miałem wymienić sonde,ale zrezygnowałem kiedy podmieniłem komputer(sterownik) bo było wszystko tak samo...no nic ale sonde kupie...
    http://www.allegro.pl/item147669973_oryg_sonda_lambda_ntk_ngk_opel_daewoo_suzuki_.html
    Ta chyba jest elegancka i cena też dobra... o ile to orginał,ale myśle,że tak...?
    ale jutro odłącze ją całkiem i pojeżdże....

    jutro sprawdze wszystkie warianty i dam znać po południu...
    dziękuje wszystkim ...
    pozdrawiam
  • #22
    rysk
    Level 11  
    Dzisiaj odpiąłem całkiem sonde i jeździłem troszke... nie ma żadnej różnicy w jeździe i sile samochodu..Czy to normalne??
  • #23
    maox
    Level 11  
    piotrdan wrote:
    Ludzie przecież trzeba zacząć od tej padniętej sondy, kategorycznie do wymiany jeśli jest padnięta. Jeśli źle się uczy sterownik to jak ma być dobrze na zimnym silniku jak jest źle nauczony, przecież sterownik korzysta z wyuczonej mapy, złej mapy. To już lepiej odłączyć tą sonde i niech chodzi w trybie awaryjnym, pewnie lepiej będzie chodził niż z tą popapraną sondą. Cały czas zakładam że jest zepsuta.

    Jak padła sonda to można ją odpiąć i komp się ustawi w tryb awaryjny. Nie jest to powodem gaśnięcia na bank. No i jeszcze jedno. Niewyskoczy check, bo komp przestawia się w awaryjny. Jedyny moment kiedy wyskoczy check to wtedy kiedy parametr sondy przekroczy wartośc na czas ok 50 sek. a jeśli jej nie ma wcale to komp uzna, że umarła i nie wykaże tego.
  • #24
    nateg
    Level 12  
    Mam dokładnie ten sam problem co kolega.
    Astra 1.4 (C14NZ)

    - wymienione przewody wysokiego nap.
    - świece
    - kopółka

    Straszny muł, powoli wkręca sie na obroty (przy obciążeniu), pali tyle co "czołg" - 18 litrów gazu (mieszany).

    - na gazie przy zimnym silniku nie zapala wogóle (stary parownik)
    - na beznynie zapala ale jest słaba
    - przy dużej wilgotności szarpie, strzela, gaśnie (gaz i benzyna)
    - przy dodawaniu gazu słychać dziwny buczący dźwięk tak jakby jej brakowało powietrza (buuuuuuuu)

    nie mam już siły na ten samochód !!!!!!!

    Przyczyn jest mnóstwo nie wiem od czego sie zabrać! HELP!!
  • #25
    lindonerl
    Level 18  
    Zdejmij koło pasowe i małe koło rozrządu -sprawdź klina na wale.
  • #27
    slawarek
    Level 16  
    Jeżeli u mnie we wtyczce między A i B jest 2200 om to jak to mam analizowac. Może jest błąd w instrukcji ?