Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.5 16V problem z ssaniem , ssanie

magikk17 15 Gru 2006 23:57 6800 0
  • #1
    magikk17
    Poziom 14  
    Witam mam problem z samochodem Honda Civic 1.5 16V Sedan 92r. jest to "chyba" jedno punktowy wtrysk i po odpaleniu silnik ma ok 2000obr. do czasu az sie nagrzeje do pełna czyli do ok 80-90stopni(25minut sie nagrzewa az wyłaczy ssanie) wtedy obroty juz spadają , sprawdzalem kody błyskowe nie wykazują zadnego błedu , termostat sprawny , wynika z tego ze ten silnik musi prawdopodbnie miec inaczej rozwiazany czujnik zimnego silnika i mam pytanie do znawców gdzie znajde ten czujnik ? bo nie wyglada to na zwykly czujnik w postaci rezystora wkrecony w silnik prosze o pomoc bo spalanie mam ok 15L/100km , samochod stoi w cieplym garazu wiec nie powinien chodzi na ssaniu dluzej niz pare minut. chyba ze to sonda ?(gdzie najde gniazdo sondy w miare dostepne zeby zmierzyc napiecie?) prosze o pomoc :( , Pozdrawiam Rafał

    Dodano po 4 [godziny] 44 [minuty]:

    a wiec tak.... siedzialem nad tym 4 godziny i rozmyslalem jak działa ten Gaznik z (na pewno) jednopunktowym wtryskiem i jak działa to ssanie a wiec: stojąc przodem do silnika ,sciagamy filtr odkrecamy 2 śruby ktore trzymaja siateczke pod filtrem koszyk na filtr jest jeszcze przykrecony do obudowy silnika jedna sruba odkrecamy Ją i mozemy delikatnie sciagnac kosz ale do niego ida 2 weżyki jeden od strony szyby a drugi od strony wlotu powietrza odczepiamy je nastepnie po lewej stronie na gazniku mamy na 2 srubach z jednym kabelkiem bi-metal wkrecony w gaznik i on sie nagrzewa w sposob taki ze jest przy korpusie silnika czujnik rezystancyjny ktory jest podlaczony pod + akumulatora 2 noga idzie do wlasnie grzalki tego bimetalu czyli wraz ze wzrostem temperatury silnika ten bimetal dostaje wiekszy prad i wygina coraz bardziej dolot dla ssania jesli jest w miare dobry mozna go wyregulowac na tych 2 srubach próg kiedy ma wyjsc z ssania ssanie kończy sie w momencie pełnego otwarcia i dodania gazu poniewaz kazdy odczyt z sondy lambda jest w momencie dodania gazu zauwazylem to w prosty sposob zamykam klapke ssania i nic sie nie dzieje rusze gazem orboty w tym momencie rosnął i zaczyna samochod dymic bialym dymkiem czyli b.duzo benzynki kiedy lekko otworze intensywnosc dymu zmniejsza sie kiedy otworzymy do konca dym prawie znika(tez zalezy pewnie od stanu silnika) i obroty spadają .tyle na temat ssania w tych gaznikach u mnie było niestety co innego. a wiec Hondy głownie opieraja sie na podciśnieniu ponizej tego bimetalu widac tlokczysko cienkutki precik i na koncu srubeczka w kapturku dziala to tak ze caly czas kiedy silnik NIE PRACUJE tloczysko jest wysuniete i dodaje gazu widac to dosc wyraznie ze ta srubeczka popycha glowna przepustnice tzn koło tej przepustnicy na ktorym jest linka gdy odpalimy silnik pojawia sie na ukladzie tych weżyków podciśnienie ktore powinno cofnać to tłoczysko u mnie doprowadzenie do tego siłownika nie było drożne na tyle by schowac(odciagnac,wciagnac) tłoczysko spowrotem i pozwolic domknac sie przepustnicy i zejsc na wolne obroty. rurka metalowa byla dosc mocno zapchana probowalem dosc duzym cisnieniem prawie 150atmosfer nie szło wiec wzialem zaraz inny weżyk nawet nie wiem od czego bo znalazlem na stole i zrobilem obejscie i zabezpieczylem przed przypieczeniem przez pobliskie elementy stad idzie metalowa rurką kiedy odpalam odrazu zaczelo odciagac tloczysko. poczekalem az silnik znowu bedzie zimny , odpalilem pieknie odciagneglo tloczysko ale obroty wysokie, wiec zabralem sie za bimetal i ustawilem go tak ze chodzi na ssanie moze 1 minute ale jak powiedzialem odczyt z sondy jjest po dodaniu gazu czyli jak odpale to juz po 1 minucie pozwala wyjsc z ssania ale po dodaniu gazu wystarczy ustawic tak bimetal aby był na granicy pelnego otwarcia klapki od ssania , aha czujnik dla tego bimetalu ktory podaje prad zaleznie od rezystancji (temperaturą) znajduje sie obok tego tłoczyska ok 20cm w dół i 30cm w lewo (w strone pasazera) jest wsadzony na zatrzask przy weżach od ogrzewania wnetrza i silnika mam nadzieje ze wyczepralem temat ssania dosc dobrze i docenia to wszyscy potrzebujacy i Administratorzy

    P.S ciągle sie kształce w strone mechatroniki mam bardzo dobre wyniki i jak by sie komus to przydało nie obraził bym sie za (czasem) niezbedne mi punkty :)

    Pozdrawiam Rafał