Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 2000r szarpie

16 Gru 2006 00:11 8203 27
  • Poziom 10  
    Volvo FH 12 2000r szarpie przy ruszaniu i to nie zawsze nie regularnie czasami 2 dni nic a czasami nie mogę z skrzyżowania ruszyć pompa sprawdzona wtryski itp. Pedał gazu podmieniony drugi objaw to obrotomierz na wolnych obrotach skacze , szybkościomierz też jak silnik szarpie brak błędów na silniku w edc musze delikatnie gazu dodawać bo nie da się ruszyć, masy sprawdzone i nie wiem co i dalej robić .miał ktoś taki przypadek.?
  • Poziom 15  
    sprawdz caly zaplon swiece przewody cewka ewentualnie czy jakies podcisnienia nie pospadaly nie zacisnely sie jak komp muwi ze jest ok to musi byc jakas blachostka a przynajmniej powinna
  • Poziom 18  
    btomi napisał:
    sprawdz caly zaplon swiece przewody cewka ewentualnie czy jakies podcisnienia nie pospadaly nie zacisnely sie jak komputer muwi ze jest ok to musi byc jakas blachostka a przynajmniej powinna


    Widać, że gostek obcykany jest w FH :D
  • Poziom 10  
    btomi napisał:
    sprawdz caly zaplon swiece przewody cewka ewentualnie czy jakies podcisnienia nie pospadaly nie zacisnely sie jak komputer muwi ze jest ok to musi byc jakas blachostka a przynajmniej powinna

    ten gostek widział wogule kiedy volvo FH12

    Dodano po 7 [minuty]:

    A na tym autku załamał się serwis volvo i wielu mechaników ja tez mam go dość, ale jeszcze próbuje
  • Poziom 39  
    Zespół sprzęgłowy . ew. wał.
  • Poziom 10  
    Dodam jeszcze ze szarpie tak jak mam obciążenie 20-30 t boję się, aby wału nie urwać bo to tak wygląda jak by kierowca z osobówki wsiadł do niego.

    Dodano po 6 [minuty]:

    manta napisał:
    Zespół sprzęgłowy . ew. wał.

    Niestety nie. Pisze ze na wolnych obrotach nawet, kiedy stoję,nie dodaje gazu, nie ruszam. Wtedy podskakuje wskazówka szybkościomierza nawet jak stoję. A mogę przejechać 1000km i nic się nie dzieje
  • Poziom 9  
    Jak długo masz te objawy? Na pusto możesz nie zauważyć spadku mocy? a czy obrotomierz skacze bez obciążenia? może połączenia el przy skrzynce bezp pod maska, tam gdzie odłacza sie deske rozdzielczą :)?
  • Poziom 10  
    na pusto jest ok jeszcze się nie zdarzyło
  • Poziom 22  
    na pusto przy puszczaniu sprzegla nie ma takich drgan jak z obciązeniem moze faktycznie jakas przerwa sie gdzies robi a moze jakis kabelek przyciety gdzies pod kabiną albo przetarty.
  • Poziom 10  
    A co do masy i zasilana to jest osobne zasilanie do el po aku jest moduł stabilizujący 22v moduł podmieniłem , przewód od modułu do zasilania deski wymieniony alternator sprawdzony a to co piszesz to silnik pływa jak dostanie tego czegośą brak mocy tylko ze ta moc pływa od 0 do 500 i wtedy tak się dzieje niema na to wpływu temperatura czy dzury na drodze poprostu jedziesz i stajesz na swiatłach i problem awaryjki troche pogłupieje i dalej jedzie
  • Poziom 22  
    A moze cos z ukl paliwowym ,tam masz pompowtryski czy pompę ?
  • Poziom 10  
    zastanawiam sie nad czujnikiem doładowania bo w scaniach takie objawy były ale edc to zapisuje a w volvo cisza w edc czysto

    Dodano po 53 [sekundy]:

    pompowtryski
  • Poziom 22  
    ale czujnik doladowania nie powinien miec znaczenia na wolnych obrotach bardziej bym stawial na czujnik dawki paliwa moze zmienia paramery a komputer odbiera to jako normalne zmiany i nie zapisuje bledu.
  • Poziom 10  
    jest to głupia usterka , gdyby układ paliwowy szwankował na pompo wtryskach, brak ciśnienia na szynie tak samo jest rejestrowany

    Dodano po 3 [minuty]:

    ziarus1 napisał:
    ale czujnik doladowania nie powinien miec znaczenia na wolnych obrotach bardziej bym stawial na czujnik dawki paliwa moze zmienia paramery a komputer odbiera to jako normalne zmiany i nie zapisuje bledu.

    to by mogło byc pomysle nadtym

    Dodano po 2 [minuty]:

    no a szybkosciomierz czemu skacze jak to się dzieje nic niema wspulnego z dawką paliwa
  • Poziom 22  
    a moze odczytac parametry w czasie rzeczywistym jak to sie dzieje ?
  • Poziom 10  
    a stoisz prubujesz ruszyc a on skacze do 60km

    Dodano po 45 [sekundy]:

    szybkosciomierz

    Dodano po 1 [minuty]:

    niestety niemam diagnostyki [laptopa z programem do wolwo]
  • Poziom 22  
    a moze zle przelącza biegi i nie rusza z jedynki czy dwójki tylko z wyzszych ,tam jest pneumatyka do zmiany biegów którą steruje komputer ?
  • Poziom 10  
    Manualna skrzynia połówki sterowane ręcznie pneumatyka góra dolna skrzynia tak samo przełącznik wykonuje pnełmatyka
  • Poziom 22  
    i moze gdzies tu tkwi problem !
  • Poziom 10  
    Góra dół jest zabezpieczona luzem nie powinna na biegu się przełączyć
  • Poziom 16  
    witam


    a nie jest to tak ze sygnały impulsów jazdy z tacho odcinaja dawkowanie a sazpilki nie sa rysowane przez tarczke
  • Poziom 9  
    Prędkościomierz jest elektryczny i w elektryce szukałbym problemu, skrzynia i polówki nic nie maja. Żeby ruszyc z ladunkiem nawet 460 potrzebuje sporo paliwa i powietrza. Sugeruje jakiś zawór przepływu lub składu mieszanki.
  • Poziom 10  
    Zastanawiam się nad tym co wcześniej napisałeś jest jedna ewentualność jak szybkościomierz skacze a jest na dolnej skrzyni to automatycznie przełancza na górną skrzynie aby powyżej 40 nie rozwalić skrzyni tylko czemu nie mogę znalesc dlaczego szybkościomierz skacze z szybkościomierza linka co idzie od skrzyni z impulsami wymieniona czujnik tez co może powodować jeszcze podskoki szybkościomierza skąd dostaje impulsy
  • Poziom 16  
    przełaczanie jest niemozliwe tylko w duł powyzej 40km /h

    ale bardziej chodziło mi o ogranicznik predkosci
  • Poziom 22  
    predkosciomierz dostaje impulsy z czujnika na walku zdawczym skrzyni lub z czujników ABS
  • Poziom 10  
    Tomasz544 napisał:
    Prędkościomierz jest elektryczny i w elektryce szukałbym problemu, skrzynia i polówki nic nie maja. Żeby ruszyc z ladunkiem nawet 460 potrzebuje sporo paliwa i powietrza. Sugeruje jakiś zawór przepływu lub składu mieszanki.


    a ruszałeś z ładunkiem kiedy jak ci tylko górna skrzynia zostanie sprzegło spalone
  • Poziom 9  
    Nie szarpie dlatego, że z górnej ruszasz tylko, że moc skacze znaczy coś przerywa, górna juz wiesz dlaczego sie zalacza:) Czy czas powrotu do normalności jest zawsze taki sam? Zgaszenie i odpalenie cos daje? Ciężko w poście zmieścić co po głowie chodzi przepraszam za chaos :)
  • Poziom 10  
    autoelektryk napisał:
    przełaczanie jest niemozliwe tylko w duł powyzej 40km /h

    ale bardziej chodziło mi o ogranicznik predkosci

    Zgadzam się z tobą ale ruszasz z dolnej informuje ze jest powyżej 40 i przełącza na górną a ty jeszcze nie ruszyłeś [ brak mocy] wskazówka spada przełącznik jest na dolnej i przełącza na dolna i w tym czasie masz szarpnięcie .a co do drugiego pytania to na tarczach nie ma pików większych niż 60 km to odcięcie nie powinno zadziałać

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi zamykam temat, bo się chaos robi