Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odkurzacz Panasonic MCE737 źle pracuje

artur55551 16 Gru 2006 12:07 2723 7
  • #1 16 Gru 2006 12:07
    artur55551
    Poziom 10  

Nie znam się na odkurzaczach i nie wiem co może być przyczyną ,że odkurzacz nie chce się włączyć.Raz normalnie się włączy ,czasem po paru próbach ,a niekiedy wogóle.Sprawdziłem przewody ,przycisk załączający i o dziwo ,wszystko normalnie działa.Napięcia dochodzą,komutator wygląda na dobry ,szczotki przylegają do komutatora lecz są trochę pościerane ,w tym jedna niesymetrycznie..Czy możliwe żeby było to wina kondensatora przeciwzakłóceniowego lub tego elementu?

Odkurzacz Panasonic MCE737 źle pracuje

0 7
  • Pomocny post
    #2 16 Gru 2006 13:19
    any56
    Poziom 39  

Ten element to wyłącznik termiczny. Może to on dostaje przerwy i silnik nie ma zasilania. Spróbuj zewrzeć go "na krótko" i sprawdź procedurę załączenia.

0
  • #3 16 Gru 2006 13:35
    artur55551
    Poziom 10  

Przypuszczałem że to może być element zabezpieczający. Dzięki

Oczyściłem komutator i zamieniłem szczotki miejscami ; odkurzacz zaczął poprawnie pracować(jedna szczotka była jednostronnie zużyta).
    Gdzie można kupić lub zamówić szczotki do tego odkurzacza?

0
  • #4 16 Gru 2006 14:05
    slawek1111
    Poziom 26  

Kondensator przeciwazkłuceniowy przeważnie jak się uszkodzi to wybijają bezpieczniki w domu natomiast wydajemi się że silik odkurzacza trochę się przegrzał i wybija termiczny.Po zmostkowaniu sprawdź czy się silnik nie grzeje i równo pracuje na obrotach,zwróć uwagę czy czasami nie iskrzy mocno na komutatorze.

0
  • #5 16 Gru 2006 14:20
    any56
    Poziom 39  

Zapewne dostaniesz szczotki w autoryzowanym serwisie, ale to kosztuje...
    Spróbuj podebrać z krajowego sprzętu.
    Nawet trochę zbyt duże da się zeszlifować na papierze ściernym.
    Istotne jest ich przeznaczenie (a zarazem twardość).

0