Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Świece żarowe. Świeci się kontrolka, przekaźnik nie rozłącza

AdiKol 16 Dec 2006 21:25 4710 7
  • #1
    AdiKol
    Level 10  
    mam gigantyczny problem!
    chodzi o instalacje swiec zarowych (ford escort 1989) mam taka sytuacje ze cały czas sie świeci kontrolka od podgrzewania świec i nie rozłącza przekaźnik, ale przekaźnik jest nowy a jesli go wyjme z wtyczki to kontrolka cały czas sie świeci.
    pomocy!
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale co? Z takim opisem to wróżki raczej potrzebujesz, bo konkretów mało.
    Jaki tam jest sterownik świec żarowych? Ma oznaczone wyprowadzenia. spisz te wyprowadzenia lub zrób CZYTELNE zdjęcie.
    Po wyjęciu sterownika kontrolka nie powinna świecić, bo jej obwód jest zwierany do masy poprzez ten przekaźnik. Jej świecenie wskazuje na zwarcie.
  • #3
    AdiKol
    Level 10  
    no właśnie czyli powinno ono być (to zwarcie) miedzy kostką przekaźnika a stacyjka tak? tylko jak to sprawdzić? i na którym przewodzie?
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zwarcia żadnego nie powinno być. Na poszczególnych stykach przekaźnika występują odpowiednie sygnały. I do poprawnej pracy muszą być poprawne. A sprawdza się najłatwiej MIERNIKIEM.
  • #5
    AdiKol
    Level 10  
    a czy mógłbyś mi powiedzieć miedzy co a co wpiąć miernik i co powonno sie dziać??
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czy mógłbyś przeczytać mojego pierwszego posta i napisać JAKI masz sterownik?
  • #7
    AdiKol
    Level 10  
    wyprowadzenia ma:
    L
    85
    87
    30
    68
    50
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    30 - zasilanie świec żarowych, stałe 12V, do akumulatora
    87 - styk zwierny zasilania świec żarowych, wyjście na świece
    85,86 - cewka przekaźnika, zasilana po stacyjce, na jednym z tych wyprowadzeń jest stała masa, na drugim pojawia się zasilanie po stacyjce
    L - wyjście na żarówkę kontrolną, pojawia się tu masa podczas grzania świec, czyli żarówka z drugiej strony powinna być podłączona do 12V
    50 - to wejście rozrusznika, pojawia się tu 12V w momencie załączenia rozrusznika

    Przy wyjętym przekaźniku sprawdź, co pojawia się w kostce. Miernik z jednej strony do masy, a z drugiej w gniazdo styku 50. W momencie załączenia rozrusznika powinno się tam pojawić 12V. W gnieździe styku żarówki kontrolnej, po załączeniu stacyjki miernik pokaże ci 12 V idące przez żarówkę. Zewrzyj ten styk do masy, to powinna zaświecić się lampka grzania świec. Zwierając wyprowadzenia 30 i 87 uzyskasz grzanie świec żarowych (na styku 30 jest stałe 12V, a miernik pokaże ci styk 87 zwarty do masy lub bardzo małą oporność na nim względem masy - to oporność świec żarowych).
    PS. W książce do forda, styk 50 i zasilanie cewki przekaźnika (85 lub 86 - nie pamiętam teraz który to) były zwarte, czyli 12V było tam zaraz po przekręceniu stacyjki. Ale jak tak podłączyłem ten sterownik, to kasował on się.