Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung DSB-S305G/zaniki sygnału - czym jest spowodowane ?

18 Gru 2006 20:32 3469 20
  • Poziom 12  
    Witam.
    Posiadam tuner Polsatu Cyfrowego Samsung DSB-S305G.
    Problemem są częste zaniki sygnału (a zatem obrazu).Obraz w pewnym momencie "zatrzymuje się", a za chwilę pojawia się szary obraz z napisem wyszukiwania. Po wyłączeniu z sieci elektrycznej i po ponownym włączeniu obraz po starcie tunera wraca normalnie i jest widoczny przez jakiś okres czasu - najczęściej 2-3 min. ( od 30 sek. po tydzień czasu) po cym znowu się "zawiesza" i ginie.
    Myślę, że to nie wina ustawienia anteny, czy kabla.
    Bo przecież, gdyby było źle ustawione to po wyłączeniu i ponownym włączeniu nie "łapałby" sygnału.
    Pomóżcie - co robić ?
  • Poziom 25  
    Witam czasem pomaga opcja powrót do ustawień fabrycznych .Oraz wyszukanie na nowo kanałów .
    Ja tak miałem daj znać czy pomogło.
    Napisz więcej szczegułów jak długo urzytkujesz jaki sygnał talerz czy polsatowski oryginalny kabel nowy??itp.
    Pozdrawiam Mir
  • Poziom 12  
    Mir napisał:
    Witam czasem pomaga opcja powrót do ustawień fabrycznych .Oraz wyszukanie na nowo kanałów .
    Ja tak miałem daj znać czy pomogło.
    Napisz więcej szczegułów jak długo urzytkujesz jaki sygnał talerz czy polsatowski oryginalny kabel nowy??itp.
    Pozdrawiam Mir


    Opcja powrotu do ustawień fabrycznych - nie pomaga. Wyszukanie kanałów od nowa - też nie.
    Czasza oryginalna polsatowska (chyba 75x80).
    Kabel - długość około 14 m (nie wiem czy oryginalny - trudno nazwać kable oryginałami, ale jeśli znasz takie to proszę podaj).
    Zestaw ten mam około 3 tyg. Czasem obraz jest nieprzerwanie przez kilka dni, a czasem znika bez przerwy.
    Wydaje mi się, że nie pojawiałby się po wyłączeniu i włączeniu do sieci - jeśli byłaby to wina kabla, czy złego ustawienia anteny.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Wszystkie elementy zestawu mogą dawać taki efekt. Złe styki na "efkach", stary kabel, uszkodzenie konwertera itp. W końcu sam tuner. Trzeba to poprostu solidnie zlokalizować. Najprościej to jest zamienić się z jakimś kolegą na tunery i sprawa powinna się wyjaśnić.
  • Poziom 12  
    Ale jak wytłumaczyć sobie to, że obraz pojawia się na nowo po wyłączeniu i włączeniu do sieci ?
  • Poziom 38  
    Wyłączenie i włączenie powoduje wytworzenie impulsu, który może powodować "zakontaktowanie" istniejącej przerwy (na złączu, w konwerterze czy kablu). Oczywiście głównym podejrzanym zostaje nadal dekoder ale to trzeba ustalić.
  • Poziom 12  
    Dzisiaj zmienię kabel i "efki" - zobaczymy co się stanie i czy to pomoże.
  • Poziom 38  
    Lepij sprawdzić układ z innym dekoderem a ten z innym układem antenowym.
  • Poziom 14  
    spotkalem sie z czyms podobnym przy przelaczaniu kanalow pokazywal szukam sygnalu i po kilkunastu sekundach a nie kiedy kilku minutach pojawial sie obraz, wymienilem konwerter (zakladam ze masz dobrze ustawiona antene)
  • Poziom 12  
    Ale to sie nie dzieje przy przełączaniu kanałów :( Tylko normalnie gdy jest ustawiony kanał Polsatu, TVP czy obojętnie jaki ...
  • Poziom 12  
    Wymieniłem kabel na nowy, zmieniłem "F-ki" i nadal nic. Muszę chyba szukać kogoś na zamianę dekoderów celem sprawdzenia ...
    Chyba, że macie jeszcze jakieś pomysły.
  • Poziom 25  
    Witam ,rozumiem ze zanika sygnał antenowy ,jak odłączysz tuner to resetujesz go ale jednocześnie odłączasz zasilanie od konwertera być może jest konwerter uszkodzony to tez sie zdarza przy nowych.
    Może być nawet karta ,długi czas odpowiedzi też miałem taki przypadek.

    "ubgrade softu" próbowałeś?? tam jest taka opcja . Tuner pobiera z sat Hotbird.

    PS .chodziło o oryginalny talerz ;)
    Pozdrawiam Mir
  • Poziom 12  
    Nie wiem , czy w tym modelu możliwy jest "ręczny" upgrade softu ?
    Zmieniłem dzisiaj konwerter na inny i dalej to samo.
    Ile wynosi u Was siła sygnału widocznego na podziałce przy przełączaniu kanałów ?
    U mnie jest to około 55-75 % całości.

    Zauważyłem jeszcze jedną zależność: im dłużej tuner pozbawiony jest zasilania (wyłączony z sieci energ.) tym dłużej "zachowuje" obraz po ponownym włączeniu.
    Może coś po prostu się w nim przegrzewa ?
  • Poziom 12  
    Nikt nie ma innych pomysłów ?
  • Poziom 16  
    Radził bym udać się do APS-u i tam sprawdzić dekoder. Jeśli jest uszkodzony to przecież ma gwarancje. I do wymiany
  • Poziom 12  
    A oni ściemniają (sklep w którym kupowałem POLSAT), że to wina pewnie instalacji anteny (tylko dlatego,ze sam ją zakładałem) i powiedzieli, że najpierw muszą sprawdzić siłę sygnału u mnie na miejscu, ale to mnie bedzie kosztować 60 zł.
    Chcą po prostu żywcem wyrwać ode mnie pieniądze.
    A może bezpośrednio zadzwonić gdzieś do serwisu do W-szawy ?
    Macie jakieś namiary ?
  • Poziom 38  
    Weż pod pachę tuner, zanieś do sklepu i niech ZA DARMO sprawdzą czy u nich będzie chodził? Jeśli nie sprawdzą to weż sobie jakiegoś świadka i do biura ochrony konsumenta zgłoś ten sklep! I powiedz, że do "Polsatu" napiszesz wniosek o cofnięcie im przedstawicielstwa. A do "polsatu" napisz wniosek o zwolnienie z opłat miesięcznych z powodu braku możliwości odbioru programów spowodowanych uszkodzonym dekoderem i brakiem jakiejkolwiek pomocy ze strony sklepu.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Cześć, ja mam taki dekoder, mieszkam blisko ciebie to możemy sprawdzic twój tuner u mnie. Dzisiaj ok 16. :-)
  • Poziom 12  
    Numer GG dla Jaca 303 - prześlę na priv. To sie dogadamy jak dalej ze sprawdzeniem tunera.
  • Poziom 12  
    Testowanie rozpoczete. Tuner kolegi jaca303 działa juz u mnie bez zarzutów przez około 6 godz. , a więc to chyba wina mojego wadliwego tunera. Jutro dowiem się jak spisywał się mój tuner na wypożyczeniu pod instalacją u jaca303.
  • Poziom 12  
    Testowanie zakończone. Tuner kolegi działa u mnie bez zarzutu (a więc antena ustawiona jest dobrze). Mój tuner u kolegi "wiesza" się, a więc kochany POLSACIE - dzisiaj zaczynam z Tobą walkę o reklamację. Dziękuję wszystkim za pomoc i rady w moim problemie.