Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpalaniem polonez 2000r GSI +Gaz

19 Gru 2006 08:26 3367 23
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam problem z samochodem mojego ojca Polonez 2000r GSI z gazem. Problem występuje rano lub po dłuższym postoju. Przy prubie odpalania na benzynie trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił (prawie resztkami sił akumulatora). Gdy się choć trochę rozgrzeje pali za każdym razem. Wymieniane były świece (nie raz), filtr powietrza, filtr paliwa i ostatnio pompa paliwa (nowa 180PLN). Był taki przypadek na forum ale nie ma żadnej odpowiedzi. Jeśli ktoś miał taki problem i go rozwiązał to proszę o pomoc. Pomocne będą również jakiekolwiek wskazówki ponieważ problem będzie dużo większy kiedy zaczną się ujemne temperatury i akumulator nie wytrzyma takiego kręcenia. pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Wg mnie choc nie jestem eskpertem wygalda to na sonde lambda moj kolega mial podobny przypadek w ibizie 1,4 na monowtrysku wymiana pomogla, zalezy od przebiegu samochodu, dla pewnosci warto sprawdzic silniczek krokowy sterujacy przepustnica, wszystkie zlaczki bo jak wiadomo moga zasniedziec, warto tez zainteresowac sie kablami WN bo przy gazie ich jakosc ma istotne znaczenie
    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Może się mylę ale sonda lambda jest chyba odłączana kiedy silnik jest zimny.
  • Poziom 12  
    Sonda daje sygnal do komputera sterujacego wtryskiem o temperaturze i skladzie spalin na tej podstawie ustalany jest sklad mieszanki dostajacej sie do komory spalania w silniku(bogatsza badz ubozsza) , jesli jest ona odlaczona to tym bardziej silnik nie mialby prawa pracowac prawidlowo, przeszedlby w tryb awaryjny a na desce rozdzielczej zapalila by sie kontrolka check engine, wtryski do poloneza byly robione przez znane firmy min bosh, abimex, delphi, w gsi wystepowal chyba delphi ale glowy nie dam,
    pytanie do autora postu jaka jest zamonotwana instalacja wtym samochodzie bo mozliwe ze ktos zastosowal jakis patent aby do wielopunktu wmontowac prosta instalacje ktora nie byla przewidziana do tego typu silnika
  • Poziom 23  
    sonda niema wplywu na odpalanie auta
  • Poziom 23  
    sonda zaczyna pracowac gdy osiagnie odpowiednia temperature
  • Poziom 12  
    A czy do tego czasu nie wysyla sygnalu do komputera ze silnik jest zimny?? brak sygnalu tez jest jakims sygnalem
  • Poziom 23  
    sygnał wysyła czyjnik temperatury
  • Poziom 12  
    To juz prawie dochodzimy do rozwiazania problemu kolegi ktory wyslal ten post, mozliwe ze nie sonda jest odpowiedzialna a czujnik temperatury, albo jedno i drugie.
  • Poziom 16  
    Witam
    A czy jak już odpali na tym zimnym silniku to ma podwyższone obroty świadczące o działaniu ssania ? Jeśli nie, to proponuje sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( ten który podaje sygnał do kompa zapłonu ), tak ja to napisał kolega we wcześniejszych poscie. Ponadto jesli na przepustnicy jest silnik krokowy do kanału wolnych obrotów to wykręć go i przeczyść. Czasami potrafi się przywieszać ( szczególnie przy jeździe na gazie potrafi się na nim osadzić troche syfu ) i nie otwierać w pełnym zakresie. Na ciepłym silniku nie jest to tak zauważalne, a na zimnym potrafi poważnie pogorszyć rozruch. Co do sondy, to faktycznie zaraz po rozruchu silnika komputer nie bierze sygnału z sondy. W tym czasie komp pracuje na parametrach domyślnych, zapisanych w pamięci. Dopiero po parunastu sekundach ( czas zależny od programu ), kiedy grzałka wbuwana w sonde podniesie troche jej temperature sygnał z sondy jest uwzględniany do określania parametrów pracy silnika.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    a czy nie prosciej byloby tak na poczatek odczytac kod blyskowy?moze cos by sie wyjasnilo?zlacze jest pod schowkiem od strony pasazera.
  • Poziom 14  
    Też tak sądzę, ale można sprawdzić czujnik temperatury bo to on moze mieć taki wpływ na odpalanie (ma rezystancję która w sprawnym czujniku występuje przy wyższej temperatuże silnika) a co za tym idzie podawana jest uboższa mieszanka do silnika i dlatego takie problemy z uruchamianiem zimnego silnika.
  • Poziom 31  
    jj82 naczytałeś sie o sondach szerokopasmowych tylko,że niestety takowej tu niema.
    prosze zrobić prosty test zdjąć przewód gazowy z mixera i zobacztć jak wtedy odpali.To ważne.
  • Poziom 14  
    chyba tylko ja ci pomoge w prosty sposób - ściągnij kleme na kilka minut . wyciągnij również bezpiecznik z gazu . teraz powinien odpalić bez problemu . po odpaleniu nie załanczaj żadnych odbiorników elektrycznych ani nie dodawaj gazu aż do włączenia się wentylatora chłodnicy . teraz możesz wyłączyc autko powinno palić bez problemu . podłacz gaz ale dopiero rano jak będziesz wiedział że niemasz kłopotu z odpaleniem . pozdrowionka . u mnie pomogło . ten sam problem .

    Dodano po 1 [minuty]:

    potem zamelduj czy ok
  • Poziom 31  
    to za mało na wypracowanie nowej mapy.Potrzebny jest test drogowy.
  • Poziom 12  
    Mam identyczny problem, odczytam kody jesli jakies pokaże bo juz spory czas temu zmieniłem sonde i nic nie pomogło moze pomoze reset kompa, zobaczymy
  • Poziom 11  
    Witam
    Problem rozwiązany. Po wymianie pompy paliwa jak pisałem wcześniej przez jakiś czas odpalał dobrze. Jednak pewnego dnia przestał odpalać na benzynie mimo iż był ciepły. Nie było słychać pompy paliwa (nowa wymieniana niedawno). Po wykręceniu zbiornika okazało się, że przyczyną był niestyk w połączeniu silnika pompy ze złączem umieszczonym w obudowie pampy (plastikowe, białe złącze okrągłe wewnątrz pompy). Problem rozwiązałem przez wymianę całego odcinka przewodu od silnika pompy do drugiego złącza umieszczonego na zewnątrz pompy, które łączy pompę z instalacja samochodu. Jak na razie jest ok.
    Dziękuje wszystkim za pomoc.
  • Poziom 8  
    Miałem ten sam problem i już go rozwiązałem. Chętnie podzielę się informacją ale mam problem z komunikowaniem się z "elektrodą"

    Dodano po 28 [minuty]:

    Mój Poldek nie zapalał na benzynie po nocnym postoju. Za 5-6 razem zapalał na gazie. Po 20 sekundowej pracy silnik gasiłem i ponownie odpalałem na benzynie czy na gazie i odpalał natychmiast. Oznaczało to, że na pewno jest iskra i jak silnik nie zapala to znaczy że nie ma PALIWA w momencie rozruchu. Żadne sondy lambda, czujniki temperatury, pompa paliwa i ciśnienie paliwa nie wchodzą w grę. To wina komputera który nie zwiększa dawki paliwa. Dawniej włączało się ssanie i nie było problemu. To bardzo częsty problem, myślę że nie tylko w Polonezach. Zanim się za to wziąłem byłem w 6 warsztatach i nic. Co oni wymyślali to przechodzi ludzkie pojęcie. W jednym to silnik pracował przez 5 godzin bo , według fachowca, komputer miał się " nauczyć " pracy na benzynie bo podobno za dużo jeździłem na gazie.
    To oczywiście bzdury.
    Przed uruchomieniem silnika trzeba wtrysnąć paliwo do kolektora ssącego i po sprawie. Sprawdzić to można wtryskując paliwo na przepustnicę przez wlot powietrza (po zdjęciu węża gumowego). Próbę można zrobić tylko raz bo jak już zapali to nie ma czego sprawdzać.
    Opracowałem, zrobiłem i zamontowałem urządzenie za pomocą którego odłączam od wtryskiwacza złącze do komputera (aby go przypadkiem nie uszkodzić) i na bardzo krótko podaję napięcie 12V na wtryskiwacz. Ja zrobiłem to na dwóch wtryskiwaczach bo do pozostałych dwóch ciężko było się dostać. To w zupełności wystarcza. Zobaczymy jak będzie zimą. Może trzeba będzie zrobić to samo z dwoma pozostałymi. Jak będzie zainteresowanie problemem i będę umiał to prześlę schemat urządzenia
  • Moderator Samochody
    To nie jest rozwiązanie, tylko leczenie syfa pudrem.
  • Poziom 8  
    Nie wiem i nie chcę wiedzieć kim jesteś i czym się zajmujesz ale jesteś prymitywnym i wulgarnym człowiekiem. Jeśli nie rozumiesz problemu to nie bierz udziału w dyskusji. Ja w swoim samochodzie rozwiązałem w ten sposób problem którego nikt nie umiał rozwiązać, a jak widzę dotyczy on wielu samochodów o czym świadczą wpisy na elektrodzie.
  • Moderator Samochody
    Kto tu jest prymitywny? Prędzej ktoś kto liczył na poklask swojego druciarstwa, a że w zamian dostał tylko krytykę to atakuje.
  • Poziom 8  
    Pisałem, że niezbyt pewnie poruszam się na forum elektrody i dlatego nie wiem na czyj post jest odpowiedz ociz-a. Więcej treści, pisanie nic nie kosztuje chyba że się nie ma nic do powiedzenia. Jeśli post ociz-a dotyczył mojego sposobu uruchamiania nieodpalającego po nocnym postoju Poloneza i to Ci się nie podoba to napisz dlaczego. Jeśli znasz inną metodę to się nią podziel. Pewnie wielu kierowców będzie Ci za to wdzięcznych. Jeśli znasz się na elektryce, nie wspomnę już o elektronice, to na pewno wymyślisz urządzenie które tą wadę samochodu usunie. Na moje podziękowanie też możesz liczyć.