ja i mąż zaczęliśmy od sprawdzenia grzałki, jak to pisano na forum . Grzałka jest ok. Po kabelkach doszliśmy do elektroniki i na płytce jest spalony triak z0607( kawałek jego odstrzeliło) i jeden lub dwa z czarnych elementów na drugiej stronie ( chyba są to rezystory, ale nie jesteśmy pewni). Na jednym widnieje napis 103, a na drugim prawdopodobnie było 331. Czy ktoś potrafi powiedzieć co to jest i czy da się wymienić samemu bez kupna całej płytki? Proszę o pomoc gdzie kupić te elementy ( najlepiej w Warszawie). Rok temu z kawałkiem już wymieniliśmy całą płytkę i dokładanie do tej pralki przestało juz być zabawne. Załączam zdjęcie zniszczonych części:
W odpowiedzi na pow. mail - triak ostatni po lewej - patrzac na plytke od strony bialej na dole podlaczenia kabli. Rezystor dochodzacy do nóżki sterowania tego triaka.
Kontynułując:
cóż, maż kupił i przelutowal triak - zamiennik i rezystor 330 o wiekszej ilości wat.
Nie sprawdziliśmy termistora, bo zepsuł sie nam miernik. Pokazuje +/-1 co by się nie podłączyło.
Właczyłam pranie - pralka grzeje , ale nie odpompowuje wody - miga 3x. Włączenie 9 lub 8 nic nie daje tylko przempowywanie wody w obiegu zamkniętym przez zraszacz.
Po przejsciu testu 5 i trybu serwisowego miga 4x i pobiera wode.
Po wyłączeniu zasilania i ponownym włączeniu na 9 odpompowała cześć wody przełczyła się na koniec (dioda pomaranczowa) i w obiegu zamkniętym zrasza pranie(miga gotowa 4x).
Znowu wyłączenie z sieci, ponowne włączenie 9- podobnie,
ponowne wyłączenie i włączenie 9 - cześć wody odpompowała , a cześć w obiegu zamkniętym zraszała pranie. W pewnym momencie przestała i zakonczyła bez sygnalizacji błędu odblokowując drzwi. Ponowne włączenie 9 dawało efekt pompowania wody w obiegu zamknietym. Spusciłam wodę i przedmuchalam rurke, wykreciłam filtr, ale nie bylo żadnych zanieczyszczeń. Włączyłam 8 - wirowała, ale i zraszała w obiegu zamkniętym. Przerwałam program. Chyba dokończę pranie ręcznie. Proszę o rady co zrobiliśmy źle, albo co tym razem może być uszkodzone.
ps. po dłuższym wyłączeniu z prądu i ponownym wlaczeniu 9 - odpompowuje część wody, a część przez chwilę pompuje w obiegu zamkniętym, potem poprawnie kończy i odblokowuje drzwi.
Moduł do wymiany
zawór przesterowania uszkodził moduł , teraz po wymianie triaka cały czas zasilany jest zawór przesterowania i dlatego brak wylewania wody , no chyba że coś źle zostało podłączone
co sprawdzić, aby być pewnym, że to moduł jest uszkodzony?
Czy to oznacza wymiane calej elektroniki za ok. 260pln Jak dobrze przejść tryb serwisowy po wykonaniu kroków 1-9 (z linku 4 posty wyżej) nic się nie dzieje , przyciśnięcie startu - powoduje pompowanie wody. Po chwili przestaje i nic , zmiana na 2 i start - znowu pompowanie wody do pralki. Jak prawidłowo opuścić tryb serwisowy. Ja ją muszę wyłączyć z zasilania, bo 3 diody mi nie gasną.
Znalazłam w temacie"AMICA PA 5580B421- PROGRAMATOR" jak przejść cały tryb serwisowy - czy nie ma obawy, że przeleje mi sie woda z praki?
Jak włączyłam 1 i 2 to już miałam pół bębna wody.
Jak wrócę do domu zaryzykuję i przejdę do końca ten tryb.
Jak włączysz na wirowanie to na zaworze przesterowania nie powinno być zasilania , jeśli jest to znaczy że masz uszkodzony moduł , lub źle podłączony triak sterujący lub zwarty triak
Za to co się stało w twojej pralce odpowiedzialny jest zawór przesterowania (zrobił zwarcie)przed wymianą elektronik lub jej naprawą musisz usunąć przyczynę awarii , czyli wymienić zawór przesterowania
Czy chodzi o zawór przesterowania Jetsystemu ?- tak jest opisany na schemacie. Do niego dochodzi triak i rezystor, który wymieniliśmy - idąc po ścieżkach na płytce.
Mam normalnie włączyć 9, nie w trybie serwisowym?
Wczoraj jak wyłączałam pralkę z sieci na 15 min. i włączałam ją na 9 to po 3 razach wypompowałam całą wodę. Za każdym razem kończyła bez błędu, tylko ostanie 15-20s w dwóch pierwszych wypadkach wypompowywania zamieniała w natrysk w obiegu zamkinętym. Potem miała ok. 1,5 min ciszy i zapalała lampkę koniec.
Tak zgadza się
Zawór przesterowania jest wyłącznikiem termicznym , wyłącza jak wystygnie , załącza jak się podgrzeje , wystarczy na wirowaniu sprawdzić czy na zaworze jest zasilanie , jeśli jest to uszkodzona elektronika lub zwarty triak sterujący
w międzyczasie zrobiłam tryb serwisowy na:
1 - ok
5 - (test pompy/ wypompowanie) - woda działa w obiegu zamknietym przez natrysk - nie ubywa jej
11 - test ukłau aqua spray (spring system) - bez żadnych objawów, jakby był nieaktywny, a przecież to jest model z tym systemem ?!
Dam znać co z wynikami pomiaru na zaworze przesterowania jak tylko będą.
Dodano po 3 [godziny] 51 [minuty]:
Podczas programu 9 - na zaworze przesterowania jest napiecie 220V.
Jak sprawdzić, że uszkodzony jest zawór przesterowania, że to on wywołuje zwarcie?
Bleble pisząc w ostanim poście z 19.12:
"Moduł do wymiany
zawór przesterowania uszkodził moduł "
co kryje się pod pojęciem moduł - elektronika (cała płytka)?
Czy powinnam kupić moduł , czy zawór, czy obydwa?
Dziś wymienimy jeszcze raz triak i sprawdzimy , czy nadal jest napiecie na 9.