Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ODCIĘCIA w samochodach czyli co najlepiej ODCIĄĆ cała prawda

Pioro33 25 Gru 2006 21:57 2531 11
  • #1 25 Gru 2006 21:57
    Pioro33
    Poziom 19  

    Witam!
    Chciałbym odciąć w BMW 320 i jakiś obwód uniemożliwiający dalszą jazdę zastanawiam się czego odcięcie jest najlepsze najskuteczniejsze a więc sprawiające duże problemy złodziejowi (pomijając banały jak odcięcie zapłonu) proszę wypowiadać się ogólnie na temat odcięć co jest zdrowe dla samochodu co mu szkodzi...

    zastanawiam się nad odcięciem czujnika obrotów wału korbowego jego awaria uniemozliwia odpalenie samochodu czy to dobry i zdrowy pomysł dla 320i jak i reszty samochodów...

    proszę o opisanie swoich doświadczeń i przemyśleń na ten temat dziekuję i pozdrawiam serdecznie Wesołych Świąt

    0 11
  • Sklep HeluKabel
  • #2 25 Gru 2006 22:15
    emel2
    Poziom 17  

    Pomysl z czujnikiem polozenia walu moze i dobry tylko z realizacja moze byc klopot.To czujnik reluktancyjny(maly poziom sygnalu),kabel chyba ekranowany i uwazal bym z takimi pomyslami.Wczesniej warto by zobaczyc poziomy sygnalow na jakims oscyloskopie.Temat tego czujnika byl tu juz poruszany i padla propozycja podlaczania drugiego identycznego.Ma to ta zalete ze latwiej oszukac komputer - nie wykrywa juz tak banalnej przerwy w obwodzie.Pozostaje kwestia wykonania ,,przelacznika" - to musi byc cos bardziej wyrafinowanego niz jakis pierwszy lepszy przekaznik.Trzeba pamietac o zachowaniu skutecznego ekranowania-byc moze jakis kontaktronowy w solidnym metalowym ,,opakowaniu".
    Pzdr.
    Mariusz
    GG:211530

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 26 Gru 2006 00:12
    solecki.m
    Poziom 26  

    A jeśli silnik w benzynie, to może pompka paliwka?

    0
  • #5 26 Gru 2006 00:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 26 Gru 2006 00:55
    solecki.m
    Poziom 26  

    elektrit napisał:
    ........................przewę w zasilaniu zaraz koło wielozłacza sterownika.


    To może bliżej zbiornika, a nawet przy nim?

    0
  • #8 26 Gru 2006 11:28
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    Zrób odcięcie zapłonu na przekaźniku w ten sposób, że na NC podaj stałą masę COM podłącz w kierunku instalacji a NO w stronę stacyjki. Przy takim podłączeniu w stanie spoczynku wszędzie na stykach ACC masz masę i kiedy złodziej będzie chciał podać na kurtko zapłon to gdzie tylko poda to wywali mu zwarcie.

    1
  • #9 26 Gru 2006 11:42
    emel2
    Poziom 17  

    Moim zdaniem troche ryzykowny pomysl.Juz widze te zgrzane styki przekaznika albo stacyjki i kupe problemow pozniej.No ale sprobowac mozna (ja tego raczej nie zrobie)... :).
    Pzdr.
    Mariusz
    GG:211530

    0
  • #10 26 Gru 2006 15:00
    Pioro33
    Poziom 19  

    no wlaśnie tu akurat jest problem jeśli chodzi o popmpkę paliwa bo to benzyna/gaz...
    a może czujnik halla ale z tego co sie orientuje to zamiast czujnika halla jest tam czujnik obrotów wałka rozrządu a jego odcięcie nic nie daje...

    kolega norbert ma racje szukam czegoś niekonwencjonalnego :)

    to mówicie że czujnik wału to kiepski pomysł...

    dzieki za wszystkie wypowiedżi...

    0
  • #11 26 Gru 2006 16:17
    mr-perch
    Poziom 28  

    Czujnik wału, to nie jest kiepski pomysł. Stosuję go dość często. Do realizacji używam mikroprzekaźników umieszczonych w ekranie przewodu RG213. Jest to gruby przewód koncentryczny stosowany w radioamatorstwie (krótkofalarstwo). Ekran ten podłączam do ekranu przewodu biegnącego od czujnika i całość "chowam" w rurce termo. Można to robić w autach, które "tolerują" takie odcięcie.

    0
  • #12 07 Mar 2007 23:29
    Pioro33
    Poziom 19  

    kolego elektrit możesz rozwinąć swoją wypowiedź gdzie jest ten moduł i ten przewód dziekuję...
    kolego carrier mozesz podesłać jakiś schemat jak wykonać podłączenie twojego pomysłu i kolego mr-perch może podać jakis schemat jak podłączyć ten przekaźniczek dziękuję bardzo i pozdrawiam

    0