Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Winda - rozmowy o windach i nie tylko

Jake1 04 Kwi 2011 15:19 527994 2544
  • #2521
    Byneq
    Poziom 27  
    Podpowiedź fachowa będzie taka: ....
    Ale skoro się upierasz to trzeba dobudować ogranicznik prędkości dobrany do prędkości jazdy i zestaw chwytaczy można podejrzeć j tutaj: http://www.china-elevatorparts.com/Elevator-Safety-Gear-33.html
    ale nie polecam w żadnym przypadku robienia takich rzeczy własnoręcznie, w razie jakiegokolwiek wypadku prokurator murowany.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #2522
    Andrzej O
    Poziom 11  
    Cześć!
    Mam pytanko: czy może ktoś wie, jak sterowanie BG 15 wykonuje jazdę pożarową?
  • #2523
    Dzwigowiec
    Poziom 11  
    Andrzej O napisał:
    Cześć!
    Mam pytanko: czy może ktoś wie, jak sterowanie BG 15 wykonuje jazdę pożarową?


    Jazda pożarowa uaktywniana jest wejściem POM (bodajże łączówka oznaczona KP26 - prawy górny róg płyty)

    W adresie 9 mamy możliwość ustawienia typu jazdy pożarowej :

    Segment 1 i 0: TYPOMP
    - TYP FRANCUSKI (segment 0=0, segment 1=0)
    Gdy sygnał POM zostanie uaktywniony wezwania i dyspozycje są blokowane zaś kabina wraca na przystanek podstawowy i otwiera drzwi. Następnie dźwig reaguje jedynie na dyspozycje w trybie sterowania przestawnego,
    - TYP SZWAJCARSKI (segment 0=0, segment 1=1
    Gdy sygnał POM zostanie uaktywniony wezwania i dyspozycje są blokowane zaś kabina wraca na przystanek podstawowy, otwiera drzwi i w tym stanie trwa aż do wyłączenia sygnału POM.
    - TYP ANGIELSKI (segment 0=1, segment 1=0)
    Gdy sygnał POM zostanie uaktywniony wezwania i dyspozycje są blokowane zaś kabina wraca na przystanek podstawowy i otwiera drzwi. Następnie dźwig reaguje jedynie na dyspozycje w trybie sterowania przestawnego.

    Różnica pomiędzy tym typem a francuskim polega na tym, że w celu zamknięcia drzwi należy trzymać naciśnięty przycisk dyspozycji aż do pełnego zamknięcia drzwi. Zwolnienie przycisku w czasie ruchu drzwi spowoduje, że zostaną ponownie otwarte.

    Pozdrawiam
  • #2524
    worw
    Poziom 21  
    Koledzy, macie może pełny opis, sterownika BG-15? Przydało by się coś o nim więcej wiedzieć, a jedyne co mam to opis błędów, i to chyba nawet nie kompletny ;)
    Jakby ktoś chciał się podzielić to worw(malpa)o2.pl
  • #2525
    Andrzej O
    Poziom 11  
    Pozdrowienia dla DZWIGOWCA ;)
    ..... ale czy te tryby są zgodne z przepisami? - czy nie powinno być jeszcze wizualne powiadomienie o wyłączeniu urządzenia? - W Oronach montuje dodatkową kasetkę na piętrze ewakuacyjnym, z lampką 'zakaz wejścia' i przyciskiem do otwarcia drzwi - dźwig po sygnale 'pożar' jedzie na piętro ewakuacyjne otwiera , zamyka drzwi, dźwig się odstawia, zapala się lampka a dodatkowym przyciskiem można otworzyć drzwi żeby sprawdzić czy nie ma nikogo w środku (oczywiście otwarcie drzwi z kabinie również działa). Czy na BG 15 też można wykonać podobny system bez dodatkowych przekaźników?
    Pozdrawiam
  • #2526
    Byneq
    Poziom 27  
    Wizualnego powiadomienia (na piętrze) nie spotkałem na razie chyba ze wyświetlacz ma taka opcję. Generalnie dlatego że straż pożarna wymaga , żeby dźwig stał na przystanku ewakuacyjnym z otwartymi drzwiami. Jeżeli nie jest to dźwig dla strażaków i a budynek nie ma jakiegoś udziwnionego scenariusza pożarowego to możesz spokojnie zaprogramować mu typ szwajcarski.
    EDIT

    Trzeba by sprawdzić które wyjścia SPG są wykorzystane a które nie i tam będzie można zaprogramować sygnalizację trybu pożarowego albo awarie dźwigu albo obydwa.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #2528
    Byneq
    Poziom 27  
    Nic się nie dzieje, to normalna praca krzywki z której ktoś usunął tłumienie hydrauliczne.
  • #2529
    grn
    Poziom 11  
    Nie wiedziałem, że takie krzywki mają jakieś tłumienia :)
    Wszystkie jak jedna, gdziekolwiek nie jechałem windą walą jak głupie (a do tego zwykle rygle głośno chodzą)

    Gdzieś tylko słyszałem krzywkę, która robiła takie cichutkie pssst.. Czy mogła to być jakaś odmiana pneumatyczna, zamiast elektromagnetycznej?
  • #2530
    stroggo81717
    Poziom 31  
    (chyba) może.
    ----------
    Dzisiaj znów jadę do centrum zdrowia dziecka w Warszawie - postaram się więc nagrać Zremba zasuwanego, który się tam znajduje. Oby się nie zaciął.
  • #2531
    709867
    Poziom 10  
    grn napisał:
    Nie wiedziałem, że takie krzywki mają jakieś tłumienia :)
    Wszystkie jak jedna, gdziekolwiek nie jechałem windą walą jak głupie (a do tego zwykle rygle głośno chodzą)

    Gdzieś tylko słyszałem krzywkę, która robiła takie cichutkie pssst.. Czy mogła to być jakaś odmiana pneumatyczna, zamiast elektromagnetycznej?


    W jednym z moich poprzednich postów jest link do filmu z krzywką, która (chyba) ma to tłumienie. Dodam że winda z tą krzywką była niedawno modernizowana (nowa konsola, falownik)
  • #2532
    Byneq
    Poziom 27  
    W zasadzie każda krzywka ruchoma ma to tłumienie, ale czasem to sprawia więcej kłopotu niż pożytku, konserwatorzy wykręcają korek i wylewają olej ze środka.
  • #2533
    709867
    Poziom 10  
    Byneq napisał:
    W zasadzie każda krzywka ruchoma ma to tłumienie, ale czasem to sprawia więcej kłopotu niż pożytku, konserwatorzy wykręcają korek i wylewają olej ze środka.


    Czemu kłopotu? Przecież dzięki temu lokatorzy ze drzwiami starego typu mogą narzekać na hałas. Ja mieszkam w bloku, gdzie winda nie ma tłumienia to jak winda zamyka i otwiera to aż stół wibruje i słychać to w całym mieszkaniu chociaż, że mam dźwiękochłonne drzwi. Olej za drogi czy krzywka wtedy się zacina, albo wolno drzwi otwiera?
  • #2534
    Byneq
    Poziom 27  
    Dlatego że wystarczy wtedy trochę brudu na rdzeniu elektromagnesu i już albo za słabo go wciąga albo nie wciąga wcale. Jak nie wciągnie wcale to tak stoi, a że "głupie" sterowanie licencyjne nie ma kontroli czasu to krzywka tak się potrafi zagrzać że nie można jej dotknąć, jak stoi za długo to się spali. W nowych sterowaniach z kolei jest problem z podniesieniem napięcia zasilania. krzywka standardowo działa na 48VDC, a nowa krzywka z tłumieniem już potrafi nie wciągnać przy 46V.
  • #2535
    stroggo81717
    Poziom 31  
    Witam. Dziś moja winda przeszła samą siebie! Normalnie przywołuję windę. Winda się zatrzymuje, gasną żarówki. I tutaj jajca! Chcę otworzyć drzwi. Nagle winda rusza i gdzieś się zatrzymuje (jestem w stanie to ocenić: czas przejazdu na jedno piętro to 5 sekund, tymczasem winda się zatrzymała po 8 sekundach). I tu uwaga: nikt nie wzywał windy prócz mnie! Myślę "co jest k**wa?", wchodzę... winda stoi między 1 a 2 piętrem. Lampy w kabinie się świecą, winda nie reaguje na żadne wezwania.

    Teraz jestem ciekaw, co spowodowało, że winda pojechała sama od siebie i się zablokowała. Może ktoś mi powie? Jestem ciekaw, co spowodowało taką awarię windy.
  • #2536
    709867
    Poziom 10  
    stroggo81717 napisał:
    Witam. Dziś moja winda przeszła samą siebie! Normalnie przywołuję windę. Winda się zatrzymuje, gasną żarówki. I tutaj jajca! Chcę otworzyć drzwi. Nagle winda rusza i gdzieś się zatrzymuje (jestem w stanie to ocenić: czas przejazdu na jedno piętro to 5 sekund, tymczasem winda się zatrzymała po 8 sekundach). I tu uwaga: nikt nie wzywał windy prócz mnie! Myślę "co jest k**wa?", wchodzę... winda stoi między 1 a 2 piętrem. Lampy w kabinie się świecą, winda nie reaguje na żadne wezwania.

    Teraz jestem ciekaw, co spowodowało, że winda pojechała sama od siebie i się zablokowała. Może ktoś mi powie? Jestem ciekaw, co spowodowało taką awarię windy.


    Pewnie zawiodły układy związane z dojazdem do piętra. W jednym poście pisałem, że w windzie sama zapalała się lampka przycisku do zjazdu na parter i tam sama zjeżdżała. Wytłumaczenia nie uzyskałem. Możliwe, że coś takiego mogło się stać.

    A przy okazji. Byłeś tam w tym centrum zdrowia? Na YT nie widziałem nagrania i tu też.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Mam pytanie. co się dzieje jak jadę zrembem osiedlowym (licencja) na parter, tuż przed parterem winda powinna zmienić bieg na ten wolniejszy, ale zamiast go zmienić się zatrzymała. Drzwi były zablokowane. Winda nie mogła dojechać do parteru od razu, ale po pojechaniu na inne piętro można było wcisnąć przycisk parter i winda zjeżdżała z powrotem. Wtedy albo sytuacja się powtarzała, albo winda normalnie dojeżdżała do parteru i odblokowywała drzwi.
  • #2537
    endriuw
    Poziom 14  
    Andrzej O - jeśli Chcesz, wyślę Ci na maila instrukcję obsługi wraz z kodami błędów BG15...
    Kolego worw - tobie też wyślę ( i wysłałem)...
  • #2538
    andrzej9876
    Poziom 12  
    a czy ja bym tez się mógł załapać na tę instrukcję na maila andrzej9876(malpa)interia.pl
  • #2540
    tw84
    Poziom 13  
    ^^ Ja również bym poprosił.
    tomek-w (malpa) wp (kropka) pl
  • #2541
    stroggo81717
    Poziom 31  
    Ja też proszę:
    panszczur(malpa)sferia.mail.pl
  • #2543
    andrzej9876
    Poziom 12  
    dzięki za instrukcje, a może macie jeszcze coś na temat sterowań Monitora
  • #2544
    709867
    Poziom 10  
    Co się dzieje jak jadę zrembem osiedlowym (licencja) na parter, tuż przed parterem winda powinna zmienić bieg na ten wolniejszy, ale zamiast go zmienić się zatrzymała. Drzwi były zablokowane. Winda nie mogła dojechać do parteru od razu, ale po pojechaniu na inne piętro można było wcisnąć przycisk parter i winda zjeżdżała z powrotem. Wtedy albo sytuacja się powtarzała, albo winda normalnie dojeżdżała do parteru i odblokowywała drzwi.

    Ktoś odpowie wreszcie?!?!?!
  • #2545
    Byneq
    Poziom 27  
    Czekaj, wyciągnę moją magiczną kulę... hmmm coś zasięgu nie łapie :|
    Już wiem, masz zły dotyk i sterowanie wariuje.

    Moderowany przez And!:

    Kontynuacja w:
    Link