Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

POLONEZ 1.6 GLE wycieraczki

26 Gru 2006 21:02 1494 4
  • Poziom 15  
    witam wszysttkich mam problem z przednimi wycieraczkami w polonezie dziala mi tylko ostatni najszybszy bieg co to moze byc wymienialem juz przekaznik odpowiedzialny za wycieraczki i nadal lipa
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    czy przełącznik oglądałeś?
  • Relpol przekaźniki
  • spec od auto-elektro
    Być może nie masz trzeciej szczotki w silniczku która jest odpowiedzialna za wolne obroty i czasówkę.P
  • Poziom 15  
    nie bede klamal nie ogladalem przelacznika postanowilem zapytac zeby nie robic sobie roboty moze ktoś sie spotkal juz z taka usterka
    Czy moze to byc silnik czy raczej stawiac na uszkodzone 3 pierwsze pozyczje przelacznika
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Nikt na tym forum nie jest dobrą wrózka przyjacielu.Dopóki nie wyeleiminuje się najprawdopodobniejszych przyczyn oraz tych które są łatwe do sprawdzenia to trudno cokolwiek powiedzieć.Przyczyn opisywanej przez ciebie usterki może byc mnóstwo i jeszcze troszkę.Najprościej jest sprawdzic właśnie włacznik przy kierownicy.Pozatym nie napisałeś który to rok Polonezika i jaki masz przerywacz wycieraczek(ten z zębatką,czy ten nowszy w kształcie większego przekaźnika.Jak nie wiesz gdzie tego szukać,to napisz,czy masz włącznik do pracy przerywanej,który włącza ją w 2 pozycji połozenia przełącznika przy kierownicy,a przy wyłączonym pracuje na wolnych obrotach),ponieważ winą tej usterki może być równiez ten włącznik klawiszowy pracy przerywanej,ponieważ przez niego przechodzi też praca wolna wycieraczek.
    Na początek zmostkuj przewody na kostce z prawej strony kolumny kierownicy - żółto czarny z błękitno czerwonym.Jeżeli wycieraczki nie ruszą na wolnym biegu zmostkuj dodatkowo na włączniku klawiszowym styk H z D(przewody bodajże biały z czarnym)Kolory przewodów podaję do tych pierwszych wersji GLE.
    Zmierz napięcie na przewodzie biało czarnym(pin C) przy silniku wycieraczek.Możesz również sprawdzić sam silniczek wycieraczek,podając +12V bezpośredno z akumulatora na piny silnika wycieraczek - dla biegu wolnego pin INT(przewód szary) a dla biegu szybkiego pin D(przewód błękitny) lub jeżeli jest napięcie na pinie C to mostkując pin C z INT i D.