Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez atu 1.6GLI - nie pali

26 Gru 2006 23:21 2597 10
  • Poziom 10  
    Przeszukałem wszytkie tematy i nie spotkałem się z czymś podobnym. Przy próbie zapalenia włącza się kontrolka od zapłonu, roszrusznik kręci, a autko nie pali. Dodatkowo świeci się lampka"check engine" i za każdym pali jeden z bezpieczników przy module zapłonowym (pod schowkiem). Jaka może być tego przyczyna ?? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Na to że jest jakieś przeciążenie to ja też wpadłem, a bezpieczniki oryginalne. Tylko co może być tego przyczyną i dlaczego świeci sie ta kontrolka "check engine"
  • Poziom 25  
    Jak przepala się którykolwiek z czterech bezpieczników pod schowkiem,to autko ci napewno nie zapali.Jak sugeruje elektrit sprawdz najpierw wartość bezpieczników(wszystkie powinny byc 7,5A).Następnie musisz sprawdzić obwód,który ten bezppiecznik zabezpiecza.Nie pamiętam kolejności,ale zabezpieczają one:
    1 - cewkę zapłonową(pin B)
    2 - pompę paliwa(pin 30 przekaźnika)
    3 - ECM (pin C16 i B1) oraz gniazdo diagnostyczne (pin F)
    4 - wtryskiwacz
    Osobiście stawiam na pompę paliwa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Jeden z kabelków z palonego bezpiecznika wygląda tak jakby szedł do cewek zapłonowych (kiedy odłączyłem wtyczkę z nim od modułu pod cewkami i przekręciłem kluczyk przestało palić bezpiecznik). Przy próbie odpalenia samochodu na żadnej ze świec nie ma iskry. Po rozkręceniu sprawdziłem opór na cewkach i wynosił on na każdej ok 1~1,5om czyli cewki chyba dobre. Co mam dalej z tym robić ??? wymienić moduł bo już sam nie wiem ??
  • Poziom 25  
    W elektryce nie ma "tak jakby".Musi być napewno.Przewód z bezpiecznika do cewki jest koloru czerwonego.Wyjmij wtyczkę z modułu i sprawdz czy na tem czerwonym przewodzie jest napięcie.Wszystko wskazuje na to,że jest zwarcie w module.Jak masz spalony lub wyciągnięty bezpiecznik ewentualnie wyciągnieta wtyczkę z modułu to iskry napewno miał nie będziesz,poniewaz moduł nie ma zasilania.Podmień moduł najlepiej gdzieś na warsztacie,ponieważ tam masz możliwość sprawdzenia czy faktycznie to jest wina modułu.
  • Poziom 10  
    Przewód jest koloru czerwonego z białym paskiem (albo biały z czewonym paskiem, nie pamiętam już dokładnie) i na pewno idzie do modułu. Wyjąłem go z samochodu i jedna z wsówek (tych które wchodzą w cewki z modułu) jest złączona z masą czyli wygląda na to że moduł ma gdzieś przebicie. Jutro jadę załatwić jakiś inny żeby sprawdzić i wszystko się okaże.
  • Poziom 31  
    jak chcesz kupić nowy to niepolecam firmy ATP czy jakoś tak.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany. Nowy moduł z DELPHI załatwił sprawę. Autko działa.
  • Poziom 6  
    Witam
    Miałem podobną sytuację. Przepalony bezpiecznik modułu. Wymianiłem moduł na nowy nowy (sklepowy). Auto zrobiło jakieś 50km i znowu to samo. Dodam tylko, że na kilka km przed ponowną awarią modułu auto nie pracowało poprawnie. Gasł w momencie włączenia wentylatora nawiewu. Wiążę to ze zmianą pogody i dużą wilgotnością powietrza. Zwarcie na bezpieczniku jest ciągłe. Wymiana powoduje natychmiastowe przepalenie nowego bezpiecznika nawet przy wyłączonym zapłonie. Dodam, że jest to Truck, który jeździ okazyjnie, raz na jakiś czas (powiedzmy raz na 2 tyg. po kilka-kilkanaście km). Czy to mógł być wadliwy moduł czy coś innego powoduje zwarcie?