Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.4 MPI - problem ze światłami podczas skręcania

zdeb 27 Gru 2006 17:18 2517 10
  • #1 27 Gru 2006 17:18
    zdeb
    Poziom 9  

    Mam spory problem.
    Wmojej skodzie 1.4 MPI podczas skrętu kierownicy przygasają światła.Dodatkowo co jakiś czas podczas jazdy również zaczynają przygasac światła a także całe oświetlenie zewnętrzne,po czym wyłącza się wspomaganie kierownicy. Mechanik stwierdził ,że to uszkodzona pompa wspomagania. Założył nową (1300 PLN) i przez tydzień wszystko było ok. ale po tygodniu problem znów sie pojawił. Nie mam już siy wie ktoś może co to może byc. PROSZĘ O POMOC. Dodam ,że pompe dosyć mocno słychac podczas kręcenia kierownicą.

    0 10
  • #2 27 Gru 2006 17:28
    elekt
    Poziom 12  

    pompa powinna pracowac cichutko,uklad wspomaganiz w skodzie nagminnie zdycha siada blok tranzystorow pod plyta glowna,podlacz vaga i odczytaj napiecie i pobor pradu,albo chociaz bledy,wydaje mi sie ze skonczy sie to wymiana kolejnej pompy :( poszukaj na forum ktos kupywal moduly mocy w czechach-bo w polsce sa niedostepne pompa systemu koyo

    Dodano po 2 [minuty]:

    wpadlo mi do glowy przed chwila zobacz czy masz drozne przewody (moze jest ktorys przegiety) sa 2 zasilanie listwy i powrot

    0
  • #3 27 Gru 2006 17:28
    zdeb
    Poziom 9  

    Pompa TRW. Ale czy to mozliwe żeby nową pompe w przeciągu tygodnia szlag trafil??

    0
  • #4 27 Gru 2006 18:37
    arba
    Poziom 13  

    niewiem w jakim stopniu ci te swiatła przygasają . podczas skręcania lekkie przygasanie to całkiem normalne zjawisko .pobór prądu jest dość spory. ale w twoim przypadku ( tylko przypuszczam ) masz za niskie obr silnika przez co zbyt małe ładowanie i pompa sie wtedy wyłączy . warto sprawdzić jakie masz błedy w silniku i poduszce powietrznej i wspomaganiu . odpisz a ja ci napisze co dalej .

    0
  • #5 27 Gru 2006 18:47
    Usunięty
  • #6 27 Gru 2006 19:15
    Ruffus-servis
    Poziom 17  

    zobacz co sie dzieje z napieciem i pradem wychodzacym z alternatora podczas przygasania swiatel.byc moze jak skrecisz kierownica pompa tak obciaza silnik ze alternator przestaje ladowac.i sprawdz jakie wtym czasie sa obroty byc moze sa zaniskie.prawdopodobnie ta nowa pompa juz Ci padla.

    0
  • #7 27 Gru 2006 19:22
    krzy5io
    Poziom 10  

    Nie podałeś z którego roku jest Twoja Fabia?Dobrze by było lo gdybyś przed naprawą poprosił o tekst wydruku błędów z układu sterowników wspomagania.Pompę wspomagania przy maksymalnym skręcie słychać w prawie każdym aucie przy zimnym silniku.Jesli wymiana pompy nie przyniosła spodziewanego przez Ciebie efektu to przyczyną mrugania swiateł jest -słaby już akumulator-trzeba go sprawdzić na obciążenie ,a najlepiej żeby nie ponosić kosztów to zamienić na kilka dni na nowy lub sprawny.Sprawdzić alternator -czy wytwarzany przez niego prąd jest wystarczający-włączyć wszystkie odbiorniki prądu i zmierzyć wtedy napięcie jakie podaje-(obroty siln.min1500-2000).Ciekawy jestem jakiej mocy włożyłeś żarówki do reflektorów przednich?i czy masz zamontowane przewody oporowe w lampach przednich?.
    NAJISTOTNIEJSZA SPRAWA-wykonaj test VAS elektroniki układu wspomagania ponieważ może to być usterka czujnika kąta skrętu koła .
    Fabia posiada zaawansowaną elektronikę ciężko Ci będzie usterkę trafnie zlokalizować
    Powodzenia krzy5io

    [/youtube]

    0
  • #8 27 Gru 2006 21:09
    elekt
    Poziom 12  

    usterka czujnika kąta skrętu koła --- mysle i nie kojarze jaki moze byc blad czyjnika ?? nie spotkalem w dokumetacjii VAG AG

    0
  • #9 27 Gru 2006 21:15
    Usunięty
  • #10 27 Gru 2006 21:41
    zdeb
    Poziom 9  

    Dziękuje wszystkim za porady. Jutro jade na warsztat i przekaze im to co wy mi tutaj. Mam nadzieje ,że w końcu zlokalizują usterke i bede mógł spokojnie jeżdzic

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jak nie to nie wiem.Pozostaje tylko serwis i gruba kasa do wydania:(

    0
  • #11 28 Gru 2006 17:07
    zdeb
    Poziom 9  

    Mieliście rację z tym alternatorem. Na wyjściu przy pełnym skręcie ma 12,5 V. Pewnie spaliła się któraś dioda. DZIĘKI

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo