Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bardzo chcę zamontować alarm do samochodu, SAM

28 Gru 2006 10:19 1846 10
  • Poziom 10  
    Mam pudełko z alarmem i taką instrukcję:
    http://img145.imageshack.us/my.php?image=image002na1.jpg

    Zupełnie nie rozumiem tych schematów centralnego zamka i blokady zapłonu, bo reszta nie powinna mi sprawić problemu w końcu trzeba się tylko podpiąć pod odpowiedni kabel. Ale tego nie kapuje i tak samo nie wiem co to jest masa...w sumie to z elektroniki itp niewiele wiem ale mam zapał do tego.
    Wytłumaczcie mi proszę jak podłączyć centralny i blokadę zapłonu
    Mam opla astre I
    Pozdr
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    norbert.s. napisał:
    Najlepiej podłączyć prawidłowo, a najlepiej to zrobi ktoś biegły w temacie, bo z treści postu wygląda, że może się to źle skończyć dla alarmu i samochodu, ten dział to nie przedszkole, wypada przynajmniej wiedzieć co to jest masa.


    Alarm kosztował chyba 140zł więc dużo nie ryzykuje a jak nie zaryzykuje to i tak nie będe go miał więc...Z autem co się może stać? Niech ktoś mi przetłumaczy ten schemat(centralny i odcięcie zapłonu) na język pisany to zaraz pójdę to robić. A co to masa już się dowiedziałem z netu,w innych alarmach są 2 kabelki na otwieranie i zamykanie a tutaj 6...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    No i wielkie dzięki!
    Nie wiem czy wytrzymasz jeszcze jedno pytanie ale usiądź wygodnie i postaraj się odpowiedzieć.
    Co z pomarańczowym i pom/czar?
    Aaa przepraszam, czyli 2 schemat mam zastosować myślałem że mam siłowniki. Czli jak to pytanie jest nieaktualne to może coś o blokadzie zapłonu? Choć i tak będe montował niezależne odciecie więc może narazie niewarto
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kraiczek. Z autem bardzo dużo się może stać. Jeśli źle zamontujesz alarm i pomotasz jakieś przewody, to w optymistycznej wersji pozbawisz się jakiś funkcji. Pesymistyczna wersja, to blokada auta lub nawet pożar.
  • Poziom 10  
    nie za dobrze widzę ten schemat przekaźnika, czy tam są dwa zielone?[/quote]

    Tak, 2 grube zielone przewody,a z tego całego przekaźnika wystaje metalowa blaszka to ją pod masę podłącze. Jak to podłączę to się pochwale:D tylko najpierw muszę znaleźć schemat instalacji.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Post był raportowany.
    Przeniosłem z: Zabezpieczenia i Alarmy
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kraiczek, ta blaszka, pewnie z dziurką, wystająca z przekaźnika, to najzwyczajniejsze jego mocowanie. Nie jest z niczym połączona. I możesz ją sobie podłączać pod masę, zasilanie, wysokie napięcie i co tam jeszcze w aucie znajdziesz.
    Niestety nie znasz się na rzeczy ani trochę. Nie rozumiesz zasad działania alarmu samochodowego. I montując taką radosną twórczość możesz uszkodzić nie tylko alarm, który osztuje tylko 140 zł, ale auto, które kosztuje chyba trochę więcej niż 140 zł.
    Chcesz podłączać centralny zamek, a za chwilę piszesz, że "czyli 2 schemat mam zastosować myślałem że mam siłowniki". Jeśli masz centralny, to masz siłowniki. Tyle tylko, że nie sterujesz bezpośrednio ich, tylko sterownik centralnego zamka i dlatego stosujesz schemat generujący impulsy masy.
    Zleć montaż komuś doświadczonemu. Bo sam zapał, przy braku fundamentalnych podstaw (nie wiedziałeś, co to jest masa!!!) nie wystarczy... :(