Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak rozebrac przełącznik zespolony do Fiata

Wujasss 28 Gru 2006 14:10 4753 6
  • #1 28 Gru 2006 14:10
    Wujasss
    Poziom 15  

    Jak rozebrac przełącznik zespolony do Fiata 126p. Okazlao sie, ze nie mam swiatel mijania i gdy popchne wajche od swiatel drogowych do przodu, to zaqlacza sie , wiec napewno poszedl ten zespolony. Wydaje mi sie, ze dostal luzy i trzeba co podgjac, ale nie moge zdemontowac czyli rozebrtac go. Jak to zrobiec????

    1 6
  • #2 28 Gru 2006 14:24
    fructon
    Poziom 33  

    trzeba roznitowac a i tak mozesz nie dac rady naprawic

    0
  • #3 28 Gru 2006 14:28
    Albercik 321
    Poziom 25  

    To,że jak pociągniesz wajchę do siebie i migną ci długie,wcale nie znaczy,że siadł ci właśnie ten przełącznik przy kierownicyDo tego jest całkiem inny obwód w przełaczniku.Czy jak przełączysz tą wajchę na dól w pozycję światła drogowe,to zaswiecają ci się one?Nie napisałeś który to rok tego maluszka,wiec nie powiem ci jakie kolory przewodów na kostce z przełącznika przy kierownicy musisz zmostkować,żeby mieć 100% pewnośc,że to przełącznik.Bo w ten sposób najprosciej i najłatwiej jest to sprawdzić.Inną przyczyna moga być spalone obie żarówki(co juz nie raz się zdarzało),bezpieczniki,przekaźnik(jeżeli jest).
    A co do odpowiedzi na twoje pytanie,to samego przełącznika nie da się rozebrać.A żeby go wymontować,to wystaczy ściągnąc kierownicę.Resztę już zobaczysz co odkręcić żeby go zdjąć.Koszt takiego przełącznika to parę złotych i roboty z wymiana nie ma dużo.

    1
  • #4 28 Gru 2006 14:44
    Wujasss
    Poziom 15  

    Albercik321 dzieki za odpowiedz, ale jak pociagne w jedna strone pala sie drogowe, a w druga strone zapala sie mijania. Zarowki na 100% sprawne, bo raz zapala sie wlokno u gory a drogi raz to nizej. Rocznik to 92 i jest on zanitowany. Bedze probowal gop rozebrac, a jak sie nie uda, to kupie jakis. A ile takie cos kosztuje? Pare zlotych to nie wiecje niz 10, a mi sie wydaje ze kolo 70

    Juz rozebralem. Okazalo sie, ze jest jeden nit kontaktowy nizej od drugiego. Zapewne sie wtopil od goraczki. musze tam cos nalac jakiejs cyny z blaszka i powinno byc ok. Pozdrawiam...Jutro dam znac, bo dzis nie bede tego zakladal w aucie.

    0
  • #5 28 Gru 2006 16:18
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Koszt tego przełącznika napewno nie będzie wynosił 10 zł,ale koło 25 -30 zł.Jak dasz radę to możesz ten styk który ci się wtopił wyrównać cyną,ale zapewniam cię,że to bedzie tylko na krótki czas,i ta cyna ci odpadnie - niedajboże podczas jazdy i jeszczepo ciemku.Załóż nowy przełącznik,a żeby uniknąć ponownego wypalenie styków,załóż na obwodzie świateł przekaźniki i sprawa załatwiona.Koszt jednego przekaźnika to okoo 10zł.

    1
  • #6 28 Gru 2006 17:33
    jjanusz
    Poziom 17  

    aż sobie westchnę
    ale dziś to jest niewarta świeczka zachodu ale kiedyś to się takie rzeczy regenerowało przez podgrzanie lutownicą styku a potem zalanie klejem lub zakładało sie przekaźnik z dwoma stykami i śmigał na zepsutym wyłączniku i to w zasadzie do końca żywotu pojazdu jeszcze dziś widzę malucha po tej dzikiej przeróbce

    0
  • #7 29 Gru 2006 10:57
    Wujasss
    Poziom 15  

    Witam!!! Dzaieki wszystkim za solidna pomoc. Rozebralem ten przelacznik poprawilem uszkodzony styk tylko gop podgrzalem i ulozylem jak powinien byc. Zlozylem zanitowalem i podlaczylem i są swiatala. Teraz tylko zaloze jeszcze przekazniki na dlugie i krotkie, bo mam zarowki H4, wiec te przekazniki musza byc, aby problem sie nie powtorzyl. Pozdrawiam!!

    0