Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Załącznik kilkusekundowy

wookie 30 Aug 2003 22:38 4553 22
Altium Designer Computer Controls
    wookie
    Level 11  
    Czesc
    Mam domofon który dziala w następujacy sposób:
    po przyciśnięciu przycisku odgrywa on melodyjkę. Gra ona tak długo, jak długo trzyma się wciśnięty przycisk.
    Chciałbym, aby nawet przy krótkim wciśnięciu przycisku domofon dawał sygnał przez około 5 sekund.
    Jeśli ktoś ma pomysł jak zrobić taki kilkusekundowy załącznik prosiłbym o szczegółowy schemat ponieważ jestem początkującym elektronikiem.
  • Altium Designer Computer Controls
    ACULA
    Level 34  
    trzeba zastosować generator multistabilny, chyba 74121 lub 123 ale nie retrygowalny
  • Altium Designer Computer Controls
    Hrabol
    Level 25  
    taki multiwibrator to nawet na dwuch tranzystorkach moza zrobic
    ggrunge
    Level 17  
    :arrow: Acula: chodzilo Ci chyba o monostabilny :)
    ACULA
    Level 34  
    oczywiście że monostabilny :wink: , ale że Hrabol mnie nie poprawił... :wink:
    to wszystko przez to że zacząłem się zastanawiać czy 555 jest retrygowalny , a że używałem go najcześciej jako multi to z zamyślenia walnąłem multiwibrator :wink:
    dobry do tego celu jest 121, 123 nie nadaje się
    ggrunge
    Level 17  
    z 555 mono tez mozna zrobic (tylko za duzo zachodu zeby robic to na 555), a 123 to nie jest przypadkiem podwojny 121???
    ACULA
    Level 34  
    jest podwójny ale jest także różnica w bramkach wejściowych i retrygowalności
    elektryk
    Level 42