Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sportowy wydech a moc - 2

wldk 30 Gru 2006 13:12 8579 17
  • #1
    wldk
    Poziom 10  
    Witam!!
    Panowie, jestem zupelnie ciemny w tuningu. Mam proste pytanie: jezdze Uno 1.0 ( bo malo pali i ma niezle gabaryty), ale bestia zupelnie nie ma mocy (silnik gaznikowy, na gaz). Co moge zrobic, zeby mu dodac pary. Z lektury wszystkich Forum zaczynam sie sklaniac do wydechu Supersprint dedykowanego do tego modelu Fiata. Co z kolektorem wydechowym, strumienica, co z dolotem powietrza, i co mi da magnetyzer ( jezdze glownie na gazie)? Superspint oferuje rure wydechowa i dwa rodzaje tlumika do Uno 1.0. Kazda uwaga bedzie mile widziana. Zapomnialem dodac, ze nie chce zwiekszac zuzycia paliwa... Dzieki
    No i nie chce wydac za duzo kasy....
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • #2
    DOHC
    Poziom 19  
    na poczatek powiedz ile ten supersprint kosztuje , bo moze sie okazac ze taniej bedzie zmienic silnik albo wykonac wydech w jednej z polskich firm , takie firmy jak el tec itp zrobia Ci to wedle twoich upodoban
  • #3
    wldk
    Poziom 10  
    DOHC masz cholera racje.wlasnie sprawdzilem Supersprinta i kosztuje 900zl. Odpada
  • #4
    irko123
    Poziom 13  
    namacalne podwyzszenie mocy bedzie dosc kosztowne, nawet jakbys kupil tego supersprinta to bys nie zobaczyl roznicy w mocy
  • #5
    piterek-23
    Poziom 32  
    Kup wieksze auto :)
    Albo masz mini silnik i oszczedzasz, albo kupujesz pozadne auto i jedziesz jak czlowiek :)
    Chyba nie mozna miec 2 rzeczy naraz

    Pozdrawiam
  • #6
    DOHC
    Poziom 19  
    moim zdaniem grzebanie takiego silnika ma sens tylko wtedy gdy sie to robi wlasnymi rekami dla przyjemnosci , bo efekow nie mozna sie spodziewac zbyt spektakularnych
  • #7
    marek1pl
    Poziom 15  
    piterek-23 ma racje kombinowanie z silnikiem 1.0 na gaźniku to porażka tym bardziej jak chcesz mieć to prawo za darmo, niewykonalne
  • #8
    wldk
    Poziom 10  
    DOHC, co moge zrobic sam? na ogol dlubie sam w aucie, i po czesci dla przyjemnosci, bo mnie to cieszy, tak ze jestem w stanie co nieco zrobic, ale to na ogol sa naprawy, nigdy nic nie przerabialem powazniejszego???
  • #9
    lukas313
    Poziom 13  
    jak kiedyś w moim uno z planowałem głowice i wypolerowałem kanały dolotowe i cały kolektor, wywaliłem puszkę z filtrem i założyłem stożek,możesz jeszcze po eksperymentować z ustawieniem wałka rozrządu proponuje wyprzedzić go o 5stopni będzie ciągnął z niższych obrotów jeżeli jeździsz tylko na gazie to wyprzedź zapłon o 3stopnie i odłącz podgrzewanie kolektora ssącego do gazu jest zbędne a jeszcze jedno poszukaj termostatu który ma początek otwarcia na 82stopnie C.


    miłego dłubania:D:D:D:D:D
  • #10
    irko123
    Poziom 13  
    jezeli nie zmiana auta to najrozsadniej byloby do tego modelu wsadzic 1.4 turbo i po problemie, grzebanie w tym silniku nie ma wiekszego sensu, tylko jakies drobne kombinacje, ktorych i tak sie nie odczuje
  • #11
    wldk
    Poziom 10  
    Panowie dzieki za wszystkie uwagi!

    Mam ciut wiecej pojecia i wiem co moge zrobic - to znaczy niewiele moge zrobic.
    Czasem lepiej posluchac kilku uwag - nawet sprzecznych czesciowo niz isc i wydawac kase na slepo

    Oby nam moc wzrastala w autach :):):):):):):):) :|:|
  • #12
    DOHC
    Poziom 19  
    mozesz zrobic mniejwiecej to co Ci napisal lukas , ale twoim ograniczeniem jest tylko wiedza ktora mozna poglebiac wiec wiesz , kilka miesiecy prfzy komputerze i bedziesz mial pod dostatkiem pomyslow
  • #13
    Scanundo
    Poziom 12  
    Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk i komputer to jednak uparte bydlęta). Jaki jest sekret, ano skup się. Jeżeli wymienisz filtr na stożek i założysz sportowy wydech to może uda sie uzyskać 50 km zamiast 45, choć 10% przyrost mocy w tym przypadku byłby trudny. Natomiast te dwie zmiany wraz z pewną modyfikacją dadzą znaczny przyrost mocy. Konstruktorzy silników fire założyli że będą one bezkolizyjne, tzn. po zerwaniu paska rozrządu zawory nie spotkają się z tłokami i nie będzie potrzebna kapa silnika, a tylko autko się zatrzyma. Uzyskali taki efekt konstruując wałek rozrządu z bardzo małymi czasami otwarcia zaworów. Ponieważ auto miało być bardzo tanie, wydech w tym autku składa sie z jednego, końcowego tłumika (nie we wszystkich) mającego niestety bardzo duże echo zwrotne. Krótkie czasy otwarcia zaworów powodują bardzo słabe wypełnianie cylindrów mieszanką i to jest główna przyczyna tak znikomej mocy silnika. Ale się rozpisałem, teraz zwięźle i krótko. Najpopularniejsza przeróbka: wałek rozrządu montujesz od punto 1,2 75km, planujesz głowicę od 0,5 do 1,0 (ale nie koniecznie), poprawienie kanałów dolotowych i co ważniejsze wylotowych, zmiana wydechu (el-tec to ideał, ze stali nierdzewnej przeżyje auto i to z minimalnych echem zwrotnym, cichy, piękny) teraz dopiero zmiana wydechu pokaże swoje możliwości, zmiana filtra na stożek, wymiana świec (jeżeli wzrośnie temperatura w cylindrach to konieczne są zimniejsze świece) i konieczne regulacje do zastosowanych zmian (i tu gaźnik i stary zapłon jest zbawieniem). Efekt: spalanie ok. jak w silniku 1,1; trwałość silnika prawie bez zmian, gdyż jego konstruktorzy przewidzieli takie manewry; dużo większy moment obrotowy i moc, moc, moc. Gwarantuję ci 62 km, moi koledzy po zastosowaniu wszystkich zmian ok 68 km - 75 km osiągają. Szerzej o przeróbkach uno poczytasz na Uno Klub Polska, a na forum naszego klubu znajdziesz szczegółową pomoc doświadczonych majsterkowiczów od mocy.

    Dodano po 4 [godziny] 25 [minuty]:

    No i jeszcze jedno. Po przeróbce silnik traci swoją właściwość, czyli bezkolizyjność - coś za coś.
  • #14
    wldk
    Poziom 10  
    Scanundo, nie olalem tematu!! Dzieki za kope pozytecznych informacji. Cos z tego pewnie wybiore, bo autko jezdzi (czyli dobrze) ale slabo ( czyli zle). I jesli cos sie da zrobic, to sprobuje.
    Dzieki
  • #15
    mariuszd7
    Poziom 10  
    Jeżeli chcesz nadal jeździć na LPG to nie ma sensu zakładać stożka ani stosować dodatkowych 'ulepszeń'. Zapytaj pierwszego lepszego gazownika - ze stożkiem nie pojeździsz na LPG (chyba że masz sekwencję), często trzeba dodatkowo dławić układ dolotowy powietrza żeby samochód w miarę dobrze chodził na gazie - wynika to z prostej zasady działania układu zasilania LPG. Jak nie wierzysz to spróbuj odłączyć filtr powietrza i zobacz jak chodzi samochód...
  • #16
    gazer11
    Poziom 15  
    no i z tym stozkiem tez sie mylisz kolego nie zawsze stozek oznacza cos zlego, fakt ze czasami jest zbyt slabe podcisnienie w dolocie i nie chce chodzic ale dobry gazownik okresli w czym da rade zalozyc a w czym nie!
    a co do stozka w uno gaznik to tutaj tez nie polecam
  • #17
    grzesiek.r86
    Poziom 11  
    co mi koledzy powiecie jak mam uno 1.0i na gazie stan licznika 105 tys.km i były wymieniane 1 już pierścienie i teraz znowu bierze olej i trzeba wymienić i raz gniazdo zaworu wypaliło. Też chciałem robić tuning ale sobie darowałem bo chyba za mało wytrzymałe silniki.
  • #18
    zdyz
    Poziom 14  
    wymien uszczelniacze a naprawde na gazniku mozna duzo zrobic ale zawsze jest cos za cos a na wtrysku jest problem trza robic chip tuning