Mam prośbe do kolegów tzn speców od wzmacniaczy, mam wzmacniacz unitry i zmieniłem obudowe przełożyłem wszysttkie elementy i je podłączyłem prawidłowo, wzmacniacz chodzi poprawnie ale jest duży szum, nie wiem jak tę usterke usunąć, prosze o pomoc podkreślam że jestem początkującym, z góry dziękuje
ale podłączenie masy do czego ??, pozatym owa obudowa jest cała aluminiowa razem z gałkami od potencjometów i jak chce zmienić ustawienie dzwięku (tzn jak dotykam obudowy) występuje jeszcze większy szum.
Witam! No w takim razie napewno masz źle podłączoną mase. Obudowe podłącz do masy wszystkie potencjometry tzn ich obudowa wejście sygnału no wszystko co się da! I jeszcze jedna rzecz przypominam że we wzmacniaczach wszystkie połączenia z wyjątkiem zasilania i wyjścia na głośniki MUSI być wykonana przewodem ekranowanym a masa połączona!! pozdrawiam
Masą jest wspólny punkt C501,502, minus C 504,510 itp.Obudowa wzmacniacza i obudowa potencjometrów,obudowa gniazd wejściowych musi był połączona z masą i oczywiście jak pisali poprzednicy ekranowane przewody.Ten "szum" to chyba chodzi o buczenie,warkot
ale ten przewód ochronny zupełnie nas nie interesuje. nie ma schematu dlatego podam dwie opcje. W zasilaczu masz transformator i po jego stronie wtórnej masz mostek za mostkiem masz + i - gdzie minus to włąsnie ta masa do której masz się wpiąć. Ewentualnie masz zasilanie symetryczne gdzie jest +, - i masa i właśnie o tę mase chodzi do niej się podłącz. Pozdrawiam