Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic 1.9dti 1999r ciężko zapala rano lub jak ostygnie

scenicdti 06 Jan 2009 20:08 114515 84
Bosch
  • #31
    robsons10
    Level 23  
    Pozwolę się dołączyć do tematu.Scenic 1.9 dti F9Q 734.Objawy nie chciał palić po dłuższym postoju.Trzeba było go męczyć kilka razy.
    Usterki:
    glówną przyczyną była pęknięta sprężynka na zaworku zwrotnym jak na foto kilka postów wyżej-wymiana na nowy,
    układ zasilania paliwem łapał powietrze na filtrze paliwa-wymiana oringów na złączkach filtra (widoczne pęcherzyki powietrza w przewodach )
    Po tych zabiegach fura pali prawie jak nowa nawet w dzisiejszy mróz za pierwszym razem.
    Diagnostyka elektroniki oczywiście nic nie pokazywała wszystko było ok.
    Wniosek -przyczyna mechaniczna.
    Może ten post komuś pomoże rozwiązać problemy z paleniem bo u mnie dziś zblokował immobilizer i następne zmagania.:|
    Pozdrawiam.
  • Bosch
  • #32
    krzycho_1967
    Level 12  
    Panowie dlaczego dodajecie gazu przy rozruchu silnika ? Nie szkoda wam turbin ? Rozpędzacie ją przed dopłynięciem oleju na smarowanie. Na mój gust to po prostu wada pomp wtryskowych. Bo wszyscy piszecie o tym samym. Mam diesla VW 1,9 TD i przy mrozach nawet -25sto. pali od pierwszego strzału i bez gazu a ma 200 tys. przebiegu choć pompa terz już niedomaga lekko na jednym tłoczku.
  • Bosch
  • #33
    adam-sza
    Level 12  
    witam
    gazu daje tylko troche nie na maxa jeśli odpali to zmniejszam a nie tresuje go na maxa, dalej bzyka bez gazu
    chyba każdy wie że turbo musi dostać smarowanie po 2-3 obrotach rozrusznika lampka smarowania gaśnie w związku z tym jakieś tam smarowanie ma .
    niemiec tdi ma 28-36bar ciśnienia w cylindrach a żabojad dTi F9Q ma 17-18bar i napewno gorsze odpalanie w niskich temperaturach poniżej -20*C
    pozdrawiam
  • #34
    rysiek02
    Level 10  
    Mam takiego też scenica ale niewiem czy do popy wtryskowej nie powinna dobijać ciśnienia jakaś pompka paliwowa zanim odpali silnik???
  • #35
    PIOTR111
    Level 16  
    Witam wszystkich
    Przeczytałem wszystkie posty i mogę zalecić z doświadczenia jedno
    Miałem podobne problemy i rozkopałem w moim dizlu całą instalację zasilająca
    objawy były następujące
    trudny rozruch
    utrata mocy po przejechaniu ok 1km
    mułowaty silnik
    Cała sztuka polega na zdiagnozowaniu przyczyny
    podstawą jest sprawdzenie zaworów zwrotnych bo paliwo po dłuższym postoju potrafi uciekać do zbiornika(trudny rozruch)
    Wystarczy wstawić na próbę kawałek wężyka bialego w obwód zasilania i wtedy widać co się dzieje, w moim przypadku zaciągało powietrze przez filtr paliwa (piana leciała w wężyku)
    Dodatkowo należy nie oszczędzać na wkładzie filtra paliwa (zimą lubi przytykać, zależy na jakim paliwie się jeżdzi)
    Co jakiś czas sprawdzać czy wsztstkie świece grzeją
    To już chyba wszystko- szerokiej drogi :)
    PIOTR
  • #36
    PWL1
    Level 1  
    Witam wszystkich. Mam Scenica 1,9dti 2000r i sytuacja wygląda jeszcze ciekawiej. W miare dobrze pali do temp. 1 st C. Przy 0 do -1 za 2-3 razem pzry krótkim kręceniu. Od -2 do -8 pali za pierwszym tylko przetrzymuje świece o jakieś 5s jak zgaśnie kontrolka. Od -9 powraca sytuacja jak przy 0 st. Co jst grane. Pozatym jak na 72 kW to trochę mu jednak brakuje mocy. Mama zamiar zrobić diagnostykę elektroniki.
  • #37
    wojtas66KG
    Level 1  
    witam mam scenica 1.9 98 rok ten sam problem rano nie pali w przewodach paliwowych jest paliwo, świece nowe, czujniki ok, rozrząd ok czy może być rozruch? może pobiera za dużo mocy nie mam już pomysłu pomocy!!!!!!!
  • #38
    marpat
    Level 2  
    teraz ja opowiem Wam swoją historje- laguna dti '99.
    głowica po naprawie, luz na zaworach prawidłowy, ciśnienie na cylindrach oki, czujnik położenia wału- nowy, przepływomierz- nowy, paliwo nie schodzi, świece grzeją, pompa paliwa oki, zapala po nocy normalnie, turbina bez luzów- znaczy ok., NIESTETY nikt nie wie i nie potrafi stwierdziś dlaczego brakuje mocy, max obroty na postoju 3 tys., max prędkość 100km/h i ani deko więcej. komputer zgłasza błąd wtrysku sterującego ale co najciekawsze zrobiliśmy z kolegą zamianę wtrysków (auta z tego samego roku, też druga połowa roku, oczywiście tem sam silnik) jego fura śmiga na moim wtrysku a moja NIE!!! brakuje mi już pomysłów i siły na tego francuza, może ktoś z was jest w stanie mi pomóc, pozdrawiam wszystkich, maniek
  • #39
    Dawis2008
    Level 10  
    Mam podobny problem z paleniem rano lub po długim postoju Lagune nabyłem tydzień temu 1.9dti 99r jutro wymieniam swiece i zobaczymy jak bedzie faktycznie moze mozna spróbowac z tym zaworkiem :) pozdrawiam!! jeżeli ktos chce wiecej przydatnych informacji na temat Laguny to podamlinka www.laguna.prv.pl
  • #40
    Dawis2008
    Level 10  
    Witam Wymieniłem Swiecee powiedziec ze efekt jest jeszcze gorszy bo teraz to pali tragicznie chcyba wróce do starych bosha !! Powoli zaczynam żałowac zakupu Pozdrawiam !!
  • #41
    robsons10
    Level 23  
    Witam wszystkich zmagających się z paleniem dti renault.Posiadam scenica z 98r 1,9dti ,98koni.Miałem te same problemy z paleniem.Podstawa to dobry akumulator i świece żarowe.Ja u siebie na początku wymieniłem oringi na filtrze paliwa na tycz obrotowych złączkach ponieważ jeden był przecięty i poszarpany oraz wyeliminowałem gruszkę do podpompowania.Efekt samochód zaczął o wiele lepiej palić ,ale to jeszcze nie było to.Dodam iż wcześniej po zakupie musiałem wymienić wszystkie swiece bo były spalone ,ale palenie praktycznie nie poprawiło sie po dłuższym postoju.Końcowy efekt nastąpił po wymianie zaworka zwrotnego na powrocie (foto na początku wątku).Zaworek ten upuszczał paliwo po dłuższym postoju i dlatego były kłoppoty z uruchomieniem.Jeżeli komputer nie pokazuje błędów to wymiana zaworków i sprawdzenie szczelności układu zasilania (powietrze w przewodach) załatwi sprawę .Teraz scenic palił nawet przy -20 stopniach od razy i niema już problemów,z fury jestem zadowolony (oszczędna,wygodna,i dośc dynamiczna)
  • #42
    tmanko
    Level 12  
    a załóż przezroczyste przewódy za filtrem do pompy i przed
    filtrem i sprawdź
    czy nie ma tam powietrza w paliwie
  • #43
    pomors
    Level 10  
    mam mały problem scenic 1,9 dt po odpaleniu pracuje 10-15 sekund i gaśnie przewód zasilający wymieniłem na igielit widać minimalne pęcherzyki po odpowietrzeni wystarcza na około 5 dni następnie powtórka z rozrywki może komus to się przytraiło
  • #44
    Brayan455
    Level 10  
    Scenic 97r. 1,9dTi typ taki sam jak w pozostałych przypadkach. Mam podobny problem tylko, że nie ma różnicy czy zimny czy ciepły zawsze trzeba długo kręcić i można go odpalać w krótkich odspępach czasu. Dołożenie zaworka zwrotnego nie dało żadnego rezultatu odłączenie czujnika temperatury też nie. Zawory ok rozrząd także po odpaleniu ma normalną moc nie kopci i nie dusi się. Stwierdziliśmy, że na dwóch akumulatorach odpali odrazu więc nie wiadomo co mu może być. Zaczynamy dobierać się do rozrusznika.
  • #46
    Brayan455
    Level 10  
    No teraz nie wiem okaże się jutro najprawdopodobniej. No i może macie jeszcze jakieś pomysły.
  • #47
    Brayan455
    Level 10  
    Rozrusznik dobrze szukamy dalej.
  • #48
    tomuchpc
    Level 10  
    Witam, takie objawy miał znajomy w Scenic'u 1,9 TDi 99 R. Z pół roku wiele osób się męczyło, mechanicy, pompiarze, elektronicy, wreszcie jeden magik z Osieka wyciągnął kompa, przelutował bodajże jakiś układ na płycie głównej, mówię bodajże, gdyż dokładnej historii nie znam, jednak po tym przelutowaniu układu auto odpala bez kłopotów lato, zima. Może sprawdźcie coś w tym kierunku, jednak nie proponuję nic na własną rękę, trzeba chyba dużej wiedzy by to dobrze zrobić. Co do kontaktu, wiem, że to Osiek nad Notecią, nie znam więcej szczegułów.
    Pozdrawiam
  • #49
    radotkacz
    Level 1  
    Witam mam taką sama fabryke i ten sam problem. Mój kolega złota raczka, ksywa MacGyver, namawia mnie do wymiany tego zaworku. A pytanie za 100 punktów brzmi, gdzie go mozna tanio kupic? 3majce sie
  • #50
    holek44
    Level 10  
    hej, mam megane 99r. 1.9 dti - to samo. Mechanik od diesli (dobry) stwierdził, że to wina sprężania w silniku i zalecił mi zmienić silnik...mówi, że przerabiał to już kilka razy...obok mnie stanął gościu megana 2 z 2004 r. z identycznym objawem-teraz szukamy silników na przekładkę... tyle z mojej strony-myślę, że te zabiegi co opisujecie pomagaja na krótki czas..., no ale próbować trzeba
  • #51
    holek44
    Level 10  
    ja rozwiązałem problem u pewnego mechanika, nie powiedział co, ale za 300 zł zrobił tak, że pali od strzała...:)
  • #52
    roberto123456
    Level 15  
    Ja wiem jedno.Czy to Dti czy Tdi,tds itp.bardzo ważne jest ustawienie początku wtrysku na czujnik zegarowy a nie jakieś tam odczyty w parametrach.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Ma bardzo duży wpływ na rozruch.
  • #53
    jacek721
    Level 10  
    Mam te same problemy. Posiadam renault megane classic 1.9 dti z końca 2002 roku. Czy ktoś może podać parametry ustawienia kąta wtrysku. na autodacie jest podane ustawienie pompy 0,11 za DZP a mechanik twierdzi, że należy ustawić na 0,82 mm
    pozdrawiam
  • #54
    darek48
    Level 10  
    roberto123456 wrote:
    Ja wiem jedno.Czy to Dti czy Tdi,tds itp.bardzo ważne jest ustawienie początku wtrysku na czujnik zegarowy a nie jakieś tam odczyty w parametrach.
    Ma bardzo duży wpływ na rozruch.


    Zgadzam się w 100%. Sam ustawiałem pompę na czujnik zegarowy i w temperaturze -25° palił na dotyk.
  • #55
    jacek721
    Level 10  
    Czy możesz opisać tę regulację
  • #57
    piter_wasil
    Level 11  
    Witam!
    Ja w swoim Scenicu (1,9 DTI):
    1) zrezygnowałem z oryginalnych przewodów łączących filtr powietrza z pompą paliwową,
    2) zamontowałem zaworek zwrotny przed pompą wtryskową (myślałem, że paliwo wraca do zbiornika),
    3) wymieniłem zaworek pokazany na fotce wcześniej (z tego co wiem, to on utrzymuje pewne ciśnienie w pompie).
    Dopiero po zabiegu nr 3 jest o wiele lepsze odpalanie rankiem, a przybieram się do sprawdzenia ustawień kąta wtrysku
    za pomocą wskaźnika zegarowego, tak, jak jest opisane w tym PDF-ie.
    Byłem u mechanika, który zajmuje się dieslami i zwymyślał mnie, że szukam dziury, i że tego się nie ustawia, ale:
    1) ten PDF jest z książki "sam naprawiam Renault 19" i myślę, że jeżeli starsze pompy tak powinny być regulowane, to czemu nowsza nie musi (a ma śrubę, w miejsce której wkręca się czujnik zegarowy),
    2) czytałem o tym na różnych forach,
    3) znajomy kupił samochód Audi (sprowadził z Belgii) z silnikiem 1,9 TDI i chodził wspaniale, palił z kopa, super, i żeby spokojnie jeździć wymienił filtry, oleje i rozrząd..... i kuku samochód, żeby zapalić trzeba zakręcić, a przed wymianą palił świetnie.
    Mam pytanie: czy u Was jak jest podniesiona maska, to po włączeniu zapłonu coś brzęczy, czy tak dzieje się tylko u mnie? (mam znajomych którzy mają VW i u nich jest też pompa wtryskowa BOSCH i u nich po włączeniu zapłonu jest tylko stuk i nic, a u mnie pompa brzęczy).
    Pozdrawiam.
  • #58
    darek48
    Level 10  
    Sam mam scenica 1.9dti i dużo czytałem po innych forach jak to ludzie wymieniali rozrządy i wtedy zaczęły się ich problemy. Sam też miałem taki sam problem. W pierwszej kolejności założyłem zaworek zwrotny przed pompką ręczną (gumowa gruszka), bo też myślałem że wraca paliwo, ale to nie pomogło. Wtedy zabrałem się za ustawianie pompy i to pomogło.Na kole pompy można dokładniej ustawić kąt wtrysku.Jeśli chodzi o brzęczenie z pod maski toteż u mnie występuje, a jeżeli zaniknie to brzęczenie to na pewno nie odpalisz samochodu.
  • #59
    roberto123456
    Level 15  
    Ja też wcześniej wyczytałem w "mądrej" literaturze że pompy z elektronicznym sterowaniem początku kąta wtrysku nie wymagają dokładnego ustawienia,a to jednak bzdura.Dlatego ten pompiarz tak się bulwersuje.
  • #60
    piter_wasil
    Level 11  
    Witam!
    Ja jak kupiłem, to sprzedający powiedział, że on nie wymieniał rozrządu, i nie będzie oszukiwał, że to zrobił, silnik po staniu odpalał z pokręceniem, ale był akumulator od benzyniaka, po wymianie rozrządu w sumie nic się nie zmieniło, ale przy mrozach na tamtym akumulatorze, to była masakra, więc wymieniłem akumulator na dużo większy od Centry (ma 3 letnią gwarancję). Niestety problem z paleniem się nie zmienił.
    Wcześniej miałem Renault R 11 1,6 D z pompą LUCAS CAV, i tamta po regulacji w Serwisie odpalała pięknie (stała całą zimę nie widząc garażu i raz nie odpaliła przy -25* C, ale z mojej winy akumulator niedoładowany przed zimą i nie miał poziomu elektrolitu).
    Z tego co doczytałem, pompy BOSCH mają oprócz tego zaworu na wyjściu pompy, jeszcze jeden zaworek, który jest w środku pompy(Link). Pytałem w jednym ze sklepów to mi powiedzieli, że może coś sprowadzą, bo jest firma, która robi podzespoły do pomp, ale od serwisu BOSCH-a mają tylko katalog (który cudem od nich wyrwali ze śmietnika z 1986 roku !? serwis nie chce nic udostępniać).

    Moim zdaniem te zaworki (w pompie i ten za pompą) utrzymują odpowiednie ciśnienie. Mam zaworek od tamtej pompy LUCAS-a 1,6D zamontowałem go w mojej pompie BOSCH i przy odpalaniu samochód ledwie odpalił, a wolne obroty miał takie, że ledwie przewracał tłokami, i samochód ZUPEŁNIE NIE REAGOWAŁ NA PEDAŁ GAZU (!!!). W tamtym zaworku w środku jest sprężynka cieńsza niż od długopisa i tłoczek, a w BOSCH-a jest sprężynka i tłoczek (ale sprężynkę ledwie można zcisnąć w palcach.

    Pozdrawiam! Piotrek