Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 1.9dti 1999r ciężko zapala rano lub jak ostygnie

scenicdti 01 Mar 2010 15:02 97778 84
  • #61 01 Mar 2010 15:02
    jacek721
    Poziom 9  

    Czy ktoś może potwierdzić, że w megane classic 1.dti z 2002 ustawia się pompę na 0,11.
    Informacja znaleziona w autodacie. Zrobiłem zrzut
    Scenic 1.9dti 1999r ciężko zapala rano lub jak ostygnie
    Mam z moim kuzynem przyrządy do ustawiania tylko dokładnie nie wiemy jak ustawić, pewien mechanik od pomp kazał ustawić na 0,82

  • SterControl
  • #62 01 Mar 2010 15:22
    roberto123456
    Poziom 15  

    Ja mam w danych 0.32 +/- 00.2.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam nie spojrzałem na kod silnika.F9Q 744 ma 0.11+/- 00.2.

    Dodano po 3 [minuty]:

    I na pewno nie 0.82,to było w starym 1.9 D.

  • #63 07 Mar 2010 22:50
    piter_wasil
    Poziom 10  

    Witam!
    Kupiłem sobie książkę: "Diagnozowanie silników wysokoprężnych" . Całej książki nie przeczytałem, bo sporo jest o Common Rail, ale dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy :
    - nasza pompa wtryskowa to VP 37,
    - w samochodach BMW w zbiorniku jest montowana pompa elektryczna, która po włączeniu zapłonu wytwarza ciśnienie wstępne 20 - 30 kPa (2-3 Bar),
    - zawór na wyjściu pompy, to zawór: DŁAWIĄCY, odpowiedzialny razem z zaworem sterującym ciśnienia, za utrzymanie właściwego ciśnienia w pompie,
    - ciśnienie w pompie na biegu jałowym powinno być: 500 - 700 kPa (5-7 Bar),
    - ciśnienie w pompie przy prędkości obrotowej regulatorowej: 800 - 1000 kPa (8-10 Bar), ( w nowszych pompach 1400 - 1600 kPa (14-16 Bar)).

    Scenic 1.9dti 1999r ciężko zapala rano lub jak ostygnie

    Przystawka powinna mieć dwa gwinty jeden wewnętrzny i jeden zewnętrzny oba M 12x1,5 (takie są w pompie) (mniej więcej tak powinna wyglądać przystawka do zmierzenia ciśnienia w pompie).

    Mam już taką przystawkę i muszę sprawdzić to ciśnienie, bo jak wymieniłem zawór na zawór od Lublina (zmieniłem sprężynkę), to silnik pracuje jakby głośniej i jakby metalicznie, a oprócz tego strasznie spada wskazówka od poziomu paliwa (ostatnio sprawdzałem to wyszło mi 10L/ 100, a wcześniej nigdy nie przekroczyłem 8L)

    Pozdrawiam.

  • #64 09 Mar 2010 13:02
    RENO2002
    Poziom 2  

    witam mialem ten sam problem sprawdzilem wtryski kat wyprzedzenia zaplonu rozrzad swiece zarowe wszystko ok wyczyscilem zawor egr autko pali od pierwszego strzala to bardzo czesta przyczyna w tych silnikach .Auto 2002 r 140000km

  • #65 11 Kwi 2010 22:03
    piter_wasil
    Poziom 10  

    Witam!
    Zmierzyłem ciśnienie w pompie (było trochę za duże około 10 Bar), wymieniłem sprężynkę na cieńszą i spadło do 5 Bar, ale podczas dodawania gazu pedałem przy około 2000 obrotów czuć było pracę tego zaworu i nie wchodził na wyższe obroty. myślę, że trzeba by było wstawić w sprężynkę drut, który by nie pozwalał cofnąć się dalej kulce i zwiększyć odpływ paliwa.
    Ja zalutowałem oba oryginalne otwory tego (od lublina) i wywierciłem otworek fi 1mm (ciśnienie na wolnych obrotach 5-6 Bar, a na wyższych około 10 Bar jak w książce). Samochód pali ładnie, na wolnych obrotach nie słychać rechotu (jaki był przy ciśnieniu 10 Bar).
    Teraz czekam na kontrolę spalania, bo wcześniej było koło 10l/100km.

    Pozdrawiam

  • SterControl
  • #66 01 Lip 2010 14:35
    Przemo1268
    Poziom 19  

    Nie chce zaczynać nowego wątku.
    Chcę się upewnić na 100%.
    Jaki jest kąt wtrysku dla silnika 1,9 dti (80KM) Megan I ph II 2003 rok
    vin VF1LA1U0528189685
    Podajecie dwie dane 0,11 czy 0.32
    Mechanik mi ustawił 0,82 i wyskoczył błąd.
    Proszę o pomoc.

  • #67 02 Lip 2010 20:35
    zexel
    Poziom 9  

    Zaworek o którym Wszyscy koledzy piszecie jest zaworem dławiącym powrotu paliwa. Ściśle współpracuje z zaworem regulacji ciśnienia pompy.
    Przy objawach jakie opisujecie skupiłbym się na uszczelnieniu pompy i kalibracji.
    Koszt uszczelnienia w diesel service pompy typu VE z nastawnikiem HDK ( taka jak na zdjęciu) to około 350,00zł. Zaworki na przewodach zasilającym i powrocie na niewiele się zdadzą jeśli powietrze dostaje się do pompy np przez uszczelniacz wałka pompy.

    Pozdrawiam.

  • #68 24 Paź 2010 17:02
    digiswinoujscie
    Poziom 1  

    witam ustawienie paska ma bardzo duze znaczenie nastawienie z zegarem popieram w 100 procentach , autodata niby taka dobra a nic o tym nie pisza

  • #69 11 Lis 2010 09:52
    halik79
    Poziom 2  

    Witam mialem ten sam problem z odpaleniem laguny rano lub po dluzszym postoju przerobilem wszystkie tematy jakie opisujecie az wkoncu rozwiazalem problem sprawdzilem rozrusznik chociarz kazdy twierdzil ze jest dobry bo zajebiscie krecil ale pobieral tak duzy prad ze brakowalo dla reszty elaktroniki wystarczylo rozebrac przeczyscic zmienic szczotki i ogien tez myslalem ze jest to wina wymiany rozrzadu a to glupota

  • #70 09 Gru 2010 22:52
    Swierzak90
    Poziom 9  

    Odświeżam
    A więc mam podobny problem jak opisany wyżej, czyli ciężkie palenie rano, lecz Ja posiadam Clio z 2001 r F9Q 780.
    co do zaworku o którym piszecie mam pytanie. Otóż:
    Jeśli gruszką pod pompuję paliwo aż stwardnieje to chyba mogę wykluczyć wyżej wymieniony zaworek, bo przecież teoretycznie paliwo jest w pompie wtryskowej?
    Pozdrawiam

  • #71 14 Gru 2010 13:41
    B56J
    Poziom 2  

    panowie miałem ten sam problem ale się z nim uporałem. post wyrzej 300zł naprawa to nic innego jak regeneracja rozrusznika 2-łorzyska igłowe +przekładnia planetarna(zawlniacz) to 90% problemw F9Q a pozostale 10% zawor w pompie
    po regeneracji rozrusznika jest przepaść w zapalaniu ale czeka mnie zaworek jeśli niema strzała z rozruchu to niema zapłonu i nawet nowe świece z beru nie pomogą
    (cały rok pali bez problemu od 1 strzała)kupiłem nawet pompę ale na forum xxx kolega powiedział cytuje zostaw pompę w spokoju to rozrusznik broi. i miał racje

  • #72 15 Gru 2010 10:19
    B56J
    Poziom 2  

    Zawór zwrotny pompy wtryskowej oryg. BOSCH 80zł[/img]
    [/img]https://obrazki.elektroda.pl/3859161000_1292404834.jpg

  • #73 17 Gru 2010 22:51
    marianeq1
    Poziom 1  

    witam. czy ktoś podpowie jaki jest symbol oryginalnego rozrusznika do 1,9 dti 2000 rok, ja mam na 100% nie oryginalny i znajomy z servisu renówki uświadomił mnie że jeżeli to nie jest cofające sie paliwo to jest to wina rozrusznika. A wpakowałem we france już z 2 tysie (głowica,filtry, zdjęty bak, sprawdzone przewody, ciśnienie na tłokach, świece) i ch....., jak ostygnie trzeba kręcić aż żal. Jak odpali to już później igla. Rozkładam ręce.

  • #74 19 Gru 2010 17:23
    Swierzak90
    Poziom 9  

    Jak napisałem Ja posiadam Clio. I może mi ktoś powiedzieć co to jest na załączonym obrazku? Czy jest to jakaś zwykła Szybko złączka czy pełni to jakąś określoną funkcję?. Mam zamiar pozbyć się tego i podlączyć bezpośrednio zwykły węzyk od filtra do pompy, gdyż owa złączka jest strasznie luźna, poza tym jak pompuje gruszką paliwo to słychać takie charakterystyczne syczenie jakby z powrotów wtrysków lub właśnie tej złączki.

    Scenic 1.9dti 1999r ciężko zapala rano lub jak ostygnie

  • #75 20 Gru 2010 20:35
    Arulek
    Poziom 12  

    A jakie to ciśnienie sprężania miałeś i czy ci mierzyli na zimnym silniku? I ile auto ma przebiegu?

  • #76 20 Sty 2011 22:08
    auto.n
    Poziom 9  

    Panowie,tylko i wyłącznie ustawienie pompy wtryskowej na zegar!!!

  • #77 25 Lut 2011 15:18
    mareks11
    Poziom 2  

    witam
    miałem ten sam problem
    u mnie przetarty był przewód doprowadzający paliwo od filtra do pompy wtryskowej
    niewidoczna dziurka i tam szło powietrze

  • #78 21 Mar 2011 16:49
    kaisor1
    Poziom 9  

    Witam
    Megane 1999r dti ciężko pali na zimno, mam Pegeota 205 1,9 d i pali od strzała ale jak jest zimny to ma lekko waższe obroty- działa ssanie, a Meganka ma cały czaś takie same i zastanawiam się czy pompa wtryskowa dostaje informację że jest zimny silnik (poliwo nie ucieka) co sądzą praktycy.
    pozdrawiam

  • #79 29 Mar 2011 20:29
    darek48
    Poziom 9  

    Jeżeli już odpalisz silnik i trochę się zagrzeje, to po zgaszeniu zapala lepiej (na dotyk) czy tak samo?

  • #80 31 Mar 2011 18:19
    kaisor1
    Poziom 9  

    Naprawiłem sam, przerobiłem czujnik położenia wału - pali na dotyk.

  • #81 20 Gru 2011 12:20
    RENO2002
    Poziom 2  

    Bujałem się z tym problemem około 2 lat przyczyna zle złożony rozrząd i przestawiona pompa wtryskowa ,po ustawieniu pompy ,kąta wtrysku tutaj uwaga nie zrobią tego w pierwszym lepszym warsztacie potrzebny jest specjalny klucz.Polecam Roto Boscha w Warszawie na modlinskiej.Renówka pali na dotyk czy ciepła czy zimna nie ma różnicy silnik 1.9 dti 80km F9O744r2002 przebieg184000km,brak dymienia przy obciażeniu i wysokich obrotach

  • #82 20 Gru 2011 20:14
    kaisor1
    Poziom 9  

    Witam.
    I kolejny problem z silnikiem 1,9 dti 98 km jak jest zimny około 1 minuty pracuje prawidłowo a następnie do osiągnięcia prawidłowej temperatury szarpie go.Później pracuje dobrze.

  • #84 03 Sty 2012 18:19
    kaisor1
    Poziom 9  

    Witam . Pompa po sprawdzeniu na stole i nic dalej szarpie,mechanicy rozkładają ręce. Po głębokiej analizie zasady pracy silnika spalinowego znalazłem usterkę - uszkodzona uszczelka pod głowicą. Gdy grzały świece silnik pracował normalnie, a gdy zgasły na wolnych obrotach przy zimnym silniku 1 cylinder nie pracuje. Jutro zaciągam głowicę.
    pozdrawiam

  • #85 15 Sty 2012 12:45
    zbig013
    Poziom 1  

    Miałem podobny problem, wymieniłem przekażnik ,, automat" świec żarowych.Ponadto okazało się że zapowietrza się układ paliwowy. Wstawiłem zaworek zwrotny, filtr paliwa (razem z obudową) zastąpiłem filtrem z golfa (metalowa puszka, tylko wlot i wylot). Pomogło, auto pali jak nowe, już się nie zapowietrza i jakby zyskało na mocy.

  Szukaj w 5mln produktów