Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Clio II] brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

cobraa 01 Sty 2007 16:59 4900 8
  • #1 01 Sty 2007 16:59
    cobraa
    Poziom 27  

    Witam jest taki problem bo pokazuje ze jest usterka w 2 biegu wentylatora a dokladnie ze jest przerwa 1 bieg went dziala prawidlowo z tego co zagladalem na schemat to dochodza 2 kable i calosc powinna byc sterowana przez sterownik . Co moze byc przyczyna? silnik to K4J 710 rok 2002

    0 8
  • #2 01 Sty 2007 17:39
    cardiag
    Poziom 30  

    nie orienuje sie, po numerze wentylatowa jaki on jest, ale czy to jest wentylator z modułem? Jesli tak prad dochodzi na stałe, odpalany jest przez moduł w wentylatorze, najprawdopodobniej uszkodzony jest tranzystor załączający. Chyba ze na wentylator nie dochodzi prąd...

    0
  • #3 01 Sty 2007 21:48
    cobraa
    Poziom 27  

    no przypuszczam ze w wentylatorze bedzie jakas elektronika . Jezeli faktycznie dochodzi na stale za pomoca 2 przewodow prad to skad ma sygnal o momencie wlaczenia? Przypuszczam ze pewnie ta elektronika moze byc nie rozbieralna

    Dodano po 59 [sekundy]:

    a prad dochodzi bo 1 stopien dziala

    0
  • #4 05 Sty 2007 08:15
    MesserW
    Poziom 14  

    ale te 2 kable to są na schemacie czy rzeczywiście w samochodzie? ;)

    0
  • #5 16 Cze 2007 13:39
    klein
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam podobny problem. Chodzi o wentylator chłodnicy w Clio2 2002r. 1.5 dci z klimatronikiem. Pierwszy (wolniejszy) bieg działa prawidłowo nie włącza się natomiast drugi bieg (max. obroty) Myślę, że ta usterka była powodem zbyt dużego ciśnienia w układzie klimy i ubytku gazu. Zarówno pierwszy jak i drugi bieg włączane są przez sterownik silnika poprzez podanie masy na konkretny przekaźnik, który to podaje plus na wentylator bezpośrednio(dla max. obrotów) bądź przez umieszczony w osłonie wentylatora rezystor (dla wolniejszych obrotów).
    Próbowałem wymusić na sterowniku silnika załączenie drugiego biegu na dwa sposoby.
    Pierwszy to symulowanie czujnika ciśnienia czynnika (gazu - klima) -efekt: tylko pierwszy bieg wentylatora bądź przy zbyt dużych wartościach wręcz całkowite wyłączenie klimy.
    Drugi sposób polegał na symulacji temperatury silnika i znowu tylko pierwszy bieg wentylatora nawet wówczas, gdy w liczniku wskaźnik temp. pokazywał max. i zapaliły się czerwone kontrolki sygnalizujące przegrzanie silnika. Ewidentnie sterownik nie wystawia sygnału (masy) do sterowania przekaźnikiem max. obrotów
    - czy jest możliwa naprawa sterownika i czy może ktoś już ten temat przerabiał.
    Sam sterownik jest teoretycznie nierozbieralny (sklejony) i nie wiem czy zabierać się za jego rozbiórkę.

    0
  • #6 04 Lip 2015 14:49
    adams4lta
    Poziom 13  

    Czy problem niedziałającego 2 biegu wentylatora chłodnicy został rozwiązany?

    0
  • #7 04 Lip 2015 20:26
    marekwodniak
    Poziom 16  

    Ja mam Renault Thalie 1.5 dci 65 kM.Przy 99 stopniach włącza się wentylator i temperatura spada do 95 i staje .2 biegu nie idzie wymusić.Mam Clipa i robię test wykonawczy 1 biegu i chodzi.Daje test 2 biegu i nic.Znalazłem tylko 1 przekażnik .Wygląda na to że jest 1 biegowy .W silniku wentylatora nie ma żadnego układu Ktoś pisał że drugi bieg włącza się przy 105 a staje przy 100 stopniach.Przy temp 115 st oświeca się Stop i wyświetla kontrolka temperatury..

    0
  • #8 04 Lip 2015 20:57
    adams4lta
    Poziom 13  

    W sam naprawiam jest taka informacja:

    [Clio II] brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

    Też nie mogę wymusić testu wykonawczego 2 biegu.

    a błąd nazywa się:

    "Commande Relais GMV2" - przekaźnik/sterowanie obwod dużej predkości zespołu wentylatora.

    Zastanawiam się w którym miejscu umieszczony jest ten "rezystor"

    0
  • #9 05 Lip 2015 04:29
    marekwodniak
    Poziom 16  

    U mnie włączał się przy 99 stopniach stawał przy 95.Ale ja mam jeden przekażnik nie dwa.Może trzeba rozgrzać aby chodził 1 bieg i zrobić test wykonawczy 2 biegu choć wątpię.Z tym że ja nie mam klimy.Rezystor może być w czujniku temperatury.

    Dodano po 4 [godziny] 38 [minuty]:

    Zastanawia mnie też dlaczego bezpiecznik 1 ten koło drzwi kierowcy jest 30A .A w komorze silnika już 50A a nie 40A.Ja ten w komorze mam 40A.

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    Prawdopodobnie w aucie z klimą jest inny wentylator z opornicą i dwoma przekażnikami .Ja nie mam klimy inny wentylator i jeden przekażnik.Opornika na wentylatorze też nie ma .Jest tylko jeden bieg.

    0