Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siemens or Avaya oto jest pytanie ??

socio76 02 Sty 2007 15:17 3998 8
  • #1 02 Sty 2007 15:17
    socio76
    Poziom 9  

    Mili grupowicze, chciałbym posłuchać waszych rad na temat dwóch systemów: HiPath 4000 i Avaya Communication Menager .
    Jest sobie firma i chce ona postawić centralkę na ok 800 numerów. rozwiązanie trzeba oprzeć na telefonii IP i tylki kilkadziesiąt numerów na zwykłe analogi. Do tej centrali w przyszłości podłączy się jakieś lokalizacje w innych miastach po sieci IP. Siemens czy Avaya ??

    Niestety mam zerowe doświadczenie z Avaya i nie wiem jak w tym przypadku wygląda współpraca. A może jakieś sugestie co do architektury dwóch systemów.

    0 8
  • SterControl
  • #2 02 Sty 2007 16:19
    Frogi_71
    Poziom 11  

    Witaj!
    Przede wszystkim to poproś dystrybutorów o wycenę rozwiązania, następnie, porównaj ceny, poproś także o ceny usług serwisowych i zapytaj iloma autoryzowanymi (lub nieautoryzowanymi) serwisami dysponują w twojej okolicy. Osobiście doskonale znam rozwiązania Siemensa zarówno te na Hipath 4000 i 3000. Siemens ma większe możliwości wyposażenia central hybrydowych (VoIP +TDMA) w moduły łączy miejskich PRA i BRA, także ma bardzo ergonomiczne terminale. Rozwiązanie Avayii jest bliższe konfiguracji typu soft switch ma moim zdaniem lepiej rozwiązane sprawy aplikacyjne typu call center, do niedawna (nie wiem jak teraz) aplikacje oraz menu telefonów nie było spolszczone, miałem kiedyś klienta który zakupił wczesny model centrali IP Avayii, centrala mu się rozsypała podczas zaniku zasilania, aby reanimować musiał przyjechać serwisant gdzieś z tego co pamiętam z Węgier co trwało kilka dni. Już nie pracuje w branży od ponad roku i może do tego czasu coś się zmieniło na lepsze.
    Na tak postawione pytanie z Twojej strony nie ma jednoznacznej odpowiedzi, system należałoby najpierw zaprojektować i dobrać pod to sprzęt, żeby nie przegiąć z budżetem. Kilka lat temu zaprojektowałem
    sieć dla klienta na 10 węzłów zsieciowanych po IP z wykorzystaniem Cisco (routery 2600 po Polpak T 256kbit/s) i central Siemens Hipath 3700 i 3500, na początku były z tym kłopoty (głównie VoIP) ale teraz sieć działa bez problemu, zrobiłem także klienta na ponad 100 tel IP z serwerem Hipath 3700, klient też jest raczej zadowolony, na pewno miałby taniej i lepiej na zwykłych telefonach ale zapomniał o ponad 100 gniazdach w sieci strukturalnej i jakoś trzeba było się ratować (telefony z mini switchem pod wspólne gniazdo z PC) Pamiętaj o konfiguracji twojego LANu/WANu
    VLAN i QoS to podstawa.
    Może ktoś jeszcze coś powie dobrego (złego) o tych systemach i bedziesz miał obraz.
    Pozdrawiam
    G.Ś.

    0
  • SterControl
  • #3 02 Sty 2007 16:59
    Filip
    Poziom 23  

    jak f-me stac na siemensa to niech zamowi tez speca do konfiguracji, avaya motto: 'sell and forget'

    0
  • #4 02 Sty 2007 17:56
    Jack14
    Poziom 37  

    Dwie wskazówki o których już wspomnieli koledzy:
    - cena sprzętu
    - serwis
    połączone przemawiają jednak za Siemensem.

    Warto wspomnieć o centrali HiPath 3800 o której kolega wyżej nie pisał (teoretycznie następca 3700 ale nie do końca).

    ps

    tak czy tak sprzęt drogi serwis też ale wybór należy oczywiście do Ciebie

    Pozdrawiam

    0
  • #5 03 Sty 2007 08:48
    socio76
    Poziom 9  

    Oczywiście, że cena ma tutaj decydujące znaczenie.
    Jedna sprawa mnie tylko powstrzymuje przed Siemensem. System główny w naszym przypadku jest rozdzielony na dwa budynki i Avaya wydaje mi się, ma lepiej dostosowaną architekturę do naszych wymagań (system zdublowany z przejmowaniem zadań w razie awarii). Siemens natomiast takiego zdublowanego zabezpieczenia nie posiada. Duże znaczenie ma również niezawodność systemu. Czy ma ktoś z grupowiczów doświadczenie z kartami w HiPath konkretnie HG 3575 i HG3530. Obawiam się ich ewentualnej awaryjności , w przypadku której tracę użytkowników w systemie.

    0
  • #6 03 Sty 2007 14:11
    Frogi_71
    Poziom 11  

    Prawda można także pomyśleć o Hipath 3800 plus moduły jeszcze mniejsze Hipath 3500 itp. połączone po IP, będzie znacznie taniej niż Hipath 4000, zarządzanie tym sprzętem w porównaniu do H4000 jest bardzo proste, zestaw usług porównywalny, dobór klocków zależy od tego jak korporacja którą ma obsługiwać jest zbudowana (ilość oddziałów i ich liczność).
    Oczywiście Siemens w swoim rozwiązaniu ma wersję wzajemnie się rezerwującą, moduł wyniesiony np. półka w wersji IPDA IP3700 może być wyposażona w tzw. moduł przetrwania jest to dodatkowy procesor, który załatwia obsługę sygnalizacji do klientów IP i załatwia komutację dla klientów TDM w obrębie węzła gdy ten utracił łączność z modułem centralnym, system taki może zapewnić także backup po ISDN, nie wiem jak robi to Avaya, z tego co słyszałem to coś na kształt gorącej rezerwy. Co do awaryjności modułów HG 3575 i HG3530 włączając HG1500 z central serii H3000, z mojego doświadczenia z tymi modułami przez ponad 3 lata nie były one specjalnie awaryjne, uszkodzenia fizycznego nigdy nie miałem jedynie software się czasami w nich zwieszał ale to systematycznie poprawiano. Tak informacyjnie w modułach VoIP stosowanych w Siemensach siedzi kernel Unixa. Ostatnio (wiadomości sprzed roku) Siemens pracował nad możliwością wzajemnej rezerwacji się kart HG nie wiem co z tego zrobiono. Jak dla minie konfiguracja typu centralny host i wyniesione telefony IP jest ryzykowna, warto stosować systemy mieszane kilka hostów wzajemnie "posieciowanych" część tel IP część tradycyjnych, rozwiązanie pewniejsze i tańsze każdy węzeł ma swoją pewną autonomię. Pamiętaj że masz jeszcze coś takiego jak łącza miejskie, co da ci system wzajemnie się rezerwujący jeśli nie dostarczysz do niego łączy miejskich też wzajemnie się rezerwujących? łącza te mają swoją numerację okablowanie zakończenia sieciowe (trakty PRA albo BRA), jak masz zamiar przenosić ruch przychodzący skoro padł ci węzeł do którego miałeś przyłączone miasto? Skąd centrala miejska ma niby wiedzieć że padł ci link do twojego modułu wyniesionego albo telefonu IP, centrala może co najwyżej podstawić komunikat "abonent czasowo niedostępny" i tyle, takie elementy też należy mieć na uwadze, tradycyjne centrale telefoniczne praktycznie nie mają przestojów, ich konstrukcja umożliwia wymianę modułów bez wyłączania całości (Siemens nawet sterowanie i HD ale to kosztuje), centrale typowo IP to zwykłe PC ze sprytnym softem, tutaj wymiana każdego modułu wymaga wyłączenia i restartu serwera, dla małej firemki to może nie jest problem ale dla dużej już nie. Zauważ coś takiego, moduły tradycyjne nie mają więcej portów niż 24-32 więc awaria takiego modułu dotknie tylko kilku abonentów, moduły IP obsługują setki abonentów, łatwo zauważyć skutki awarii lub zwieszenia się.
    Wracjąc jeszcze do wywodu Siemens czy Avaya - nie ma prostej odpowiedzi, Avaya przynajmniej system G350 czy G250 z serwerem centralnym S8300 jest typowym rozwiązaniem typu soft switch, sprzęt siemensa zarówno H4000 i H3000 jest kolejną generacją central telefonicznych wyposażonych w moduły dodatkowe pod postacią bram medialnych jest to rozwiązanie bardziej tradycyjne, jakbyś chciał porównywać technologicznie to porównaj Avayę G350 z Siemens Hipath 8000 to będziesz miał podobną filozofię.
    Załączam dokumentację typu przegląd produktu do Avaya G350/G250 widać tutaj wyraźnie jak marne ilości portów miejskich typu PRA są te bramy w stanie obsługiwać, zadowalający efekt daje łączenie w klastry. Dla firmy rozproszonej gdzie oddział liczy kilku pracowników i ma 1-4 linie miejskie jest to rozwiązanie bardzo dobre ale tutaj sprawdzi się też tani Siemens H3500, dla korporacji gdzie w jednej siedzibie masz kilkuset abonentów lepiej sprawdza się rozwiązanie H4000 z mniejszą ilością telefonów IP i tradycyjnymi analogami.
    Pogadaj z handlowcami obu firm niech przyprowadzą z sobą inżyniera rozrysujcie na papierze potrzeby oni niech naniosą na to kompletny sprzęt
    nie zapominając o wymaganych gnieźdach LAN, switchu z PoE dla telefonów itp. Oceń funkcjonalność jaką dają oba rozwiązania i przelicz to na PLN czy inną walutę.
    Z moich wypowiedzi wywnioskujesz że faworyzuję Siemensa, to prawda, miałem kilka razy kontakt z serwisantami zajmującymi się Avayą,
    upierali się że posieciują po IP obie centrale (każda obsługiwała wtedy inną odmianę H323) mieli tak słabe pojęcie o swoim sprzęcie, że wierzyli że to się uda bo kodeki były identyczne :). Teraz panuje SIP 3.0 i połączenia pomiędzy różnymi producentami powinny być realne. Niestety wyrobiłem sobie zdanie na podstawie serwisu, chociaż sprzęt jest bardzo dobry.
    Pozdrawiam

    0
    Załączniki:
  • #7 04 Sty 2007 09:05
    socio76
    Poziom 9  

    Serdeczne dzięki za wszelkie informacje.
    Najbardziej przydatny był jednak plik z opisem bramek. Powiem szczerze bardziej interesuje mnie jednak opis do G650. Jakbyś miał byłbym wdzięczny.
    Dziękuję za wszystkie wskazówki.

    0
  • #8 04 Sty 2007 09:34
    waga
    Poziom 16  

    Na stronie support.avaya.com masz opisy wszelkich systemów sygnowanych logo Avaya.

    0
  • #9 04 Sty 2007 11:54
    Frogi_71
    Poziom 11  

    Avaya G650, opis w załączeniu, ten system umożliwią większą rozbudowę, bazuje na architekturze Definity, ciekawe rozwiązanie podobne do Hipath 4000 V3.0 w wersji 19".
    Gdy zbierzesz już informacje od dostawców jestem ciekaw jak wyglądają ceny obu systemów w podobnej konfiguracji, poznałbym także wrażenia z eksploatacji sprzętu Avaya w wersji IP.

    0
    Załączniki:
  Szukaj w 5mln produktów