Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić dobry stroboskop LED proszę o pomoc.

02 Sty 2007 23:04 60413 115
  • Poziom 2  
    Mam pytanie ja zrobić porządny stroboskop LED
  • flexghzflexghz
  • Poziom 16  
    Wiesz, na ledach nie bedzie takiego efektu.A jakim pomieszczeniu chcesz to odpalić(mały pokój czy duża sala)?
  • Poziom 27  
    mumbler napisał:
    Wiesz, na ledach nie bedzie takiego efektu.A jakim pomieszczeniu chcesz to odpalić(mały pokój czy duża sala)?

    Próbowałeś że piszesz że nie będzie takiego efektu??!! Bo ja zrobiłem cztery strobole na ledach i ku waszemu zaskoczeniu efekt stroboskopowy jest. Zaraz jakiś mondrala napisze że leda nie wygasa tak szybko jak palnik<hahaha>. Najważniejsze jest to aby zrobić dobry generator który będzie dawał impulsy o krótkim wypełnieniu a o większym prądzie i napięciu niż wymaga leda.
  • flexghzflexghz
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    djandriu napisał:
    dobry generator który będzie dawał impulsy o krótkim wypełnieniu a o większym prądzie i napięciu niż wymaga leda.
    - a mówiąc wprost białe LED o nominalnym prądzie 20mA bez problemu "mrygały" u mnie z częstotliwością 1Hz przy wypełnieniu 10% i prądzie 100mA - 10 takich diod robiło wcale miły efekt.

    Generator na nieśmiertelnym 555 + jeden tranzystor sterujący.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 27  
    No u mnie na 32 ledach 10mm strobo błyska jaśniej niż jabel j-23 po tuningu:)
  • Poziom 16  
    Tak, trochę kombinowałem na ledach ale przyznaję że ciekawego efektu nie uzyskałem, ale to chyba dlatego że za mało diód podłączyłem, ale głównie chodziło mi o sterowanie nimi, robiłem na 555 ale się nie udało zbytnio.Po prostu gdy regulowałem czas przerwy zwiększał mi się też czas błysku :(
  • Poziom 2  
    No wiecie, jak ktoś ma ciekawy układ, to może go tutaj pokazać. Wystarczy, by dawał ciekawy efekt w pokoju.
  • Poziom 20  
    dołącze się do pytania kolegi.... Djandriu.. jeśli masz schemat tego stroboskopu na LED i mogłbyś go udostepnic to byłbym bardzo wdzieczny.. Zrobilem kiedys Stroba na 3 LED'ach tylko ze przy takiej ilosci diod efekt nei byl za ciekawy... a poza tym byly to zwykle ledy.. i poczatki mojej elektroniki... POsiadam jzu dwa stroboskopy na IFK .. i mysle nad takim na LED'ach.. wydaje mis ie to troche lepsze rozwiazanie niz palnik...
  • Poziom 20  
    Dzieki bardzo. Jakie maksymalne obciązenie pradowe moze byc w tym ukladzie?

    A w ogole to widzialem wczoraj artukul w jednej z gazet .. gdzie pisalo ze palniki powoli sa zastepowane diodami LED...i że osiągane są coraz lepsze fekty... ponadto dołączony byl schemat na układzie 555 .. i tranzystorze IRF840 ... plus zasilacz stabiliozwany na 7812.. czestotliwośc była regulowana od 2 do 70Hz.. a liczba diod byla zależna od upodobania konstruktora.. wiec neiskończenie wiele mozna ich bylo dać..
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    najszygszy sposób znajdowania not katalogowych, to wpisanie w googla nazwy elementu + pdf.
    ±200mA.
  • Poziom 27  
    djtronic napisał:

    A w ogole to widzialem wczoraj artukul w jednej z gazet .. gdzie pisalo ze palniki powoli sa zastepowane diodami LED...i że osiągane są coraz lepsze fekty... ponadto dołączony byl schemat na układzie 555 .. i tranzystorze IRF840 ... plus zasilacz stabiliozwany na 7812.. czestotliwośc była regulowana od 2 do 70Hz.. a liczba diod byla zależna od upodobania konstruktora.. wiec neiskończenie wiele mozna ich bylo dać..

    Dałbyś rade zapodać skana z tej gazety ??
  • Poziom 20  
    Skana raczej nie bede miał możliwości zrobić... Ale mogę przerysować schemat .. więc jeśli tak może byc to napisz.. a ja go w najbliższym czasie przerysuje
  • Poziom 27  
    Przerysuj , wszyscy będziemy bardzo wdzięczni.
  • Poziom 20  
    schemat wkleje jutro albo w sobote... pozdrawiam Damian
  • Poziom 20  
    Witam tak jak mowilem .... wklejam schemat.

    Jak zrobić dobry stroboskop LED proszę o pomoc.

    jezeli cos jest niejasne albo brakuje czegos to pisac....

    Diod mozna dac ile sie chce.. wazne zeby byly tylko po 4 w galezi szeregowej.. a tych galezi rownolglych moze byc nieskonczenei wiele.. oczywiscie uzaleznione to jest od zasilacza...

    djandriu.. jesli mozesz to wrzuc na jakis serwer instalke do Crocodile .. bo ja probowalem sciagac z 4 stron i wszedzie nic...;/
  • Poziom 10  
    To nie mój schemat ale myślę że działa ty7lko zamiast opornika potencjometr i zamiast jednej diody 2 i to jest na 6vJak zrobić dobry stroboskop LED proszę o pomoc.
  • Poziom 22  
    szalony perkusista napisał:
    To nie mój schemat ale myślę że działa ty7lko zamiast opornika potencjometr i zamiast jednej diody 2 i to jest na 6vJak zrobić dobry stroboskop LED proszę o pomoc.



    To nie bedzie działac jak strobskop! To jest zwykly przerywnik do diody.
  • Poziom 12  
    mam pytanie czy sprawdzał ktoś czy działa schemat podany przez djtronic???
  • Poziom 16  
    Ja sprawdziłem i wszystko jest ok.
  • Poziom 14  
    Witam.
    1. Lepiej dac diody o kacie swiecenie ok 25* czy lepiej 120*?
    2. Czy do stroboskopu na LEDach rowniez trzeba dawac reflektory?
    3.Na allegro widzialem LEDy biale o jasnosci swiecenia 76 000mCd. Czy to mozliwe zeby juz o takiej jasnosci robili?
    4. Czy przy takim stroboskopie LED otrzymamy efekt robota jak przy ksenonowym?
    5. Na schemacie od Djtronica sa 2 potencjometry 500k. One reguluja czasem swiecenia i czasem przerwy?
    Pozdrawiam
    DNF
  • Poziom 14  
    DNF napisał:
    Witam.
    1. Lepiej dac diody o kacie swiecenie ok 25* czy lepiej 120*?
    2. Czy do stroboskopu na LEDach rowniez trzeba dawac reflektory?
    3.Na allegro widzialem LEDy biale o jasnosci swiecenia 76 000mCd. Czy to mozliwe zeby juz o takiej jasnosci robili?
    4. Czy przy takim stroboskopie LED otrzymamy efekt robota jak przy ksenonowym?
    5. Na schemacie od Djtronica sa 2 potencjometry 500k. One reguluja czasem swiecenia i czasem przerwy?
    Pozdrawiam
    DNF


    Ad.1 i 2 jeżeli dasz diody o kącie 25st. to nie musisz stosować reflektorów i analogicznie odwrotnie dla 120st.
    Ad3. Możliwe a nawet są mocniejsze, producenci często podają max. jasność mierząc ją przy impulsowym zasilaniu co odpowiada naszemu stroboskopowi.
    Ad4. tak, ale gorszy od kseonowego palnika, ponieważ diody mają dłuższą bezwładność świecenia
    Ad.5 Jeden reguluje częstotliwość drugi wypełnienie( szerokość impulsów) czyli odpowiada temu co napisałeś, z jedną uwagą po części jedno jest zależne od drugiego i np. regulując wypełnienie zmieniać się będzie częstotliwość
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    marco1253 napisał:
    Witam
    A wiecie może jak djtronic'a przerobić tak, aby migał w rytm np. niskich tonów?


    Mnie sie raczej przerobic nie da... conajwyzej schemat...

    NIe jestem pewny ale chyba sie nie da tego przerobic.. bo tu za generator impulsow sluzy 555...
  • Poziom 14  
    Witam.
    Ja robie ten stroboskop z funkcja mrugania w rytm bassu, ale ja mam to rozwiazane poprzez przelacznik troj pozycyjny. Poprostu moge wlaczyc jako stroboskop lub jako iluminofonie. Sa dwa osobne uklady podlaczone pod jedno zasilanie i pod jeden panel z diodami.
    Pozdrawiam
    DNF
  • Poziom 16  
    Witam. Ostatnio przeglądając książkę "Układy cyfrowe" znalazłem generator z wyzwalaniem zewnętrznym. Można go wyzwalać bezpośrednim sygnałem ze wzmacniacza operacyjnego ? Jeśli tak to problem z głowy...wrzucę schemat ,a może nawet płytkę jak będę miał czas zaprojektować.

    Pzdr. HouseDeeJay
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Witam. Zlepiłem generator z wyzwalaniem zewnętrznym ( z książki "Układy Cyfrowe" Wojciecha Głockiego)" wzmacniacz od iluminofonii "J-50" na końcu darlington sterujący diodami. Czy ktoś kolegów może sprawdzić ,czy to w ogóle ma sens ?

    P.S Druga bramka ma taki znaczek...nie wiem jak on sie nazywa i co znaczy...

    Pzdr. HouseDeeJay
  • Użytkownik usunął konto