Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator i regulator jak połączyć ?/

03 Sty 2007 23:19 8383 19
  • Poziom 10  
    Witam mam stary alternator z jakiejś nysy i chce go wsadzić do ursususa c-330 ale nie wiem jak go podłączyć/
    Ma on trzy zaciski jeden z nich jest spoty
    jest to kawałek śrubki z gwintem na nakrętke nr.10 i podpisany jest on 30.
    drugi to jest zacisk połączony z szczotkotrzymaczem o numerze 67
    a trzeci zacisk nie jest opisany. Mam takrze regulator napięcia który także posiada dwa zaciski 67 i 15
    Na forum jest dużo schematów ale one mi nic nie mówią czy mógłby ktos mi to na chłopski rozum wytłumaczyć :?: :?:


    Temat przeniosłem <SławeK>
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Ten gruby idzie do akumulatora, 67 do 67 a 15 chyba znów do plusa.
    Ja włożyłem kiedyś do T25 alternator od 125p i do tej pory działa.
  • Poziom 22  
    15 - plus po przekręceniu stacyjki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Dokładnie, inaczej by się aku rozładował, zapomniałem.
    Ten trzeci zacisk to najprawdopodobniej wyjście na kontrolkę ładowania - pojawia się na nim +12V gdy alternator ładuje.
  • Poziom 25  
    Koledzy tutaj troszkę niejasno piszą,więc wyjaśnie: Alternator tak jak piszesz,ma trzy zaciski:30,67 i nieoznakowany.Zacisk 30(ten z gwintem i nakrętką) podłączasz pod akumulator na zacisk +.Pin 67 łączysz z pinem 67 regulatora.Natomiast pin 15 regulatora,łączysz z nieoznakowanym pinem alternatora.Dodatkowo,ten nieoznakowany pin altrnatora (na wsuwkę),łączysz z lampką kontroli ładowania z jednym zaciskiem,a drugi zacisk kontrolki ładowania łączysz ze stykiem stacyjki,na którym pojawia sie +12V po przekręceniu stacyjki.
  • Poziom 14  
    a czy wy wiecie że ursus C330 ma podłączoną masę do plusa

    Dodano po 14 [minuty]:

    i nie chodzi tu o zwarcie tylko o masę pojazdu
  • Poziom 24  
    Należy więc obrócić akumulatory i połączyć minus na masę.Trzeba zmienić klemę od masy z klemą od rozrusznika.
  • Poziom 25  
    A co wtedy z rozrusznikiem, nie bedzie kręcił się w drugą stronę?
  • Poziom 33  
    tomgart napisał:
    A co wtedy z rozrusznikiem, nie bedzie kręcił się w drugą stronę?

    będzie się kręcił tak jak poprzednio
  • Poziom 11  
    Albercik 321- ma 100% rację i brawka dla niego ale jest to prawidlowe połączenie tylko dla alternatora 9 didowego.
  • Poziom 39  
    Zbyszek-be2. A gdzie to alternator 9-cio diodowy ma zacisk 67? Przestańcie mącić. Nie wiemy jak postępuje działanie osoby zainteresowanej. Z kontrolką to w oryginale nieco inaczej ale prawdopodobnie rozwiązanie Albercik 321 może działać.

    Kolego Albercik 321. Na twoim miejscu sprawdziłbym tą teorię. Po co w 9-cio diodowym alternatorze zacisk 67, skoro doprowadzasz tam napięcie wzbudzenia a nie zasilanie uzwojenia wirnika (spora różnica)?
  • Poziom 25  
    Mczapski,z poważaniem,ale się mylisz.Nie ma znaczenia,czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.I na tym i na tym jest zacisk 67.A to czy jest 6 czy 9 diodowy to ma znaczenie dla lampki kontrolnej ładowania.W 6 diodowym musi być przekaźnik tej lampki(np.Starsze modele Fiata 125p),a w 9 diodowym lampka jest zasilana bezpośrednio z alternatora,bez przekażnika(ostatnie modele Fiata 125p,Polonezy i mnóstwo innych samochodów).Opis który podałem dotyczy alternatora 9 diodowego.Autor postu musi się zorientować jaki ma alternator,bo to jest ważne.Podałem mu opis najbardziej pasujący do jego postu.Nie pisze nic,że z tej Nyski wyciągnął również przekaźnik .
  • Poziom 18  
    67-wyprowadzenie bezpośrednie szczotki "regulacyjnej".
    Nysa, orginalny alternator 6-cio diodowy z przekaźnikiem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a ja widzę 2 alternatory 9-diodowe
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    teraz to co innego
    a gdyby jeszcze ktoś nie wierzył że jest tam zacisk 67 to też mam schemat i mogę wrzucić