Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pobór prądu

lowik120 04 Jan 2007 13:32 8054 9
  • #1
    lowik120
    Level 10  
    Witam,

    Mam problem tzn chciałbym sobie sprawdzić pobór prądu w samochodzie polonez za pomocą miernika TOPEX tylko nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać słyszałem że cza go podłączyć do klemy i do bieguna w akumulatorze tylko na jakie parametry ma być ustawiony miernik i jakie są granice poboru prądu w stanie spoczynku samochodu
  • #2
    monjan5
    Level 20  
    Ale jakiego prądu?Bo jeżeli rozrusznika, to nawet obudowa ci nie zostanie. Takie mierniki są dobre ale do drobnych prac w domu.Jakiego prądu? pozdrawiam.mon
  • #3
    lowik120
    Level 10  
    A więc coś mi chyba bierze za dużo prądu w stanie spoczynku samochodu i chciałbym to znaleść czy to np nie jest alarm czy coś w tym stylu i jak się posłużyć takim miernikiem jak powinien być ustawiony ??
  • #4
    jomek78
    Level 24  
    W stanie spoczynku-rozumiem,że przy wyłączonym silniku.Powyłączaj światła,radio itd.Ustaw miernik na największy zakres prądowy DC.Odepnij klemę z"+" akumulatora,dołącz kabelek z"+" miernika do "+" akumulatora,a kabelkiem "-" miernika dotknij odpiętej klemy.Odczytaj.pozdrawiam.jomek
    PS.To może się przydać
    http://www.edw.com.pl/ea/pomiary.html
  • #5
    lowik120
    Level 10  
    Na mierniku mam skrót do prądu DCV czy to to samo co DC
  • #6
    Albercik 321
    Level 25  
    No cóż.Zasadą tego forum jest,że należy znać się chociaż troszkę na elektryce lub elektronice.A sposób podpięcia miernika do pomiaru prądunapięcia czy oporu powinien zanć każdy choćby najbardziej niedouczony fachowiec w tej dziedzinie.Ale jako ze nastapił Nowy Rok i co poniektórzy mogą być jeszcze przymroczeni,to mysłę,że kolega Elektrit będzie wyrozumiały i nie zabije mu mocniej serducho jak będzie czytał te odpowiedzi.Nie wiem jakie akurat nastawy na amperarz ma miernik Topex,ale zawsze miernik nastawia się na największy zakres pomiaru,a później stopnowo się go mniejsza,jeżeli istnieje taka możliwość i konieczność.A co do podpięcia - czerwony przewodzik miernika wpinasz na klemę dodatnia akumulatora,a czarny przewodzik miernika łączysz z odpiętym od akumulatora przewodem plusowym i włączasz stacyjkę w pierwsze położenie(tylko broń boże nie uruchamiaj silnika,bo jak pisze kolega powyżej zostanie ci tylko sama obudowa miernika,a moze nawet i nie.Jak skończysz pomiar prądu,to używasz wyszukiwarki na tym forum(żeby niepotrzebnie nikogo nie drażnić) i dowiadujesz się,czy ten pobór prądu jaki masz mieści się w granicach prądowych jakie powinny być oraz dowiadujesz się o przyczynach za dużego poboru prądu.
  • #7
    monjan5
    Level 20  
    Oczywiście jomek dobrze radzi.DCA to pomiar amperażu prądu stałego,DCV to pomiar napięcia stałego,ACV pomiar napięcia zmiennego. pozdrawiam.mon
  • #8
    forestx
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Też mi się zdawało, że piszemy tutaj o rzczach na których się znamy.
    Sugeruje więc odkręcić klemę na zacisku ujemnym akumulatora, co znacząco nie wpłynie :D na wynik pomiaru prądu w obwodzie, natomiast na pewno zmniejszy ryzyko poparzeń (zarówno termicznych, jak i chemicznych).
  • #9
    hefid
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Post był raportowany.
    Przeniosłem z: Usterki Samochody