Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Glosniki do pierwszysch kolumn podlogowych

matti_7 04 Jan 2007 18:18 1143 4
  • #1
    matti_7
    Level 2  
    Witam!



    Zamierzam zrobić moje pierwsze kolumny podłogowe 2-drożne. Po szperaniu w necie na forach mój wybor padl na stx GDN-18-120-6-SW oraz na Visatona sc10n -dosc popularny zestaw :) Schemat zwrotnic i projekty na ktorych mozna sie wzorowaz jest sporo w necie. Na przetworniki moge przeznaczyc ok 250PLN i mam pytanie czy mój wybor okazal sie trafny. Oczekuje od kolumn glownie szczegolowosci, przejrzystosci, slucham glownie spokojnej muzyki (gitary el. Dire Straits, Mark Knopfler) ale czasem jakis housik tez sie zdarza ;) Moze ktos moze mi cos innego poradzic w tym przdziale cenowym? Moze niedawno pojawil sie jakis nowy glosnik godzien uwagi? A moze nie powinienem zmieniac swojej decyzji? Prosze o porade i sugestie.

    Poza tym calkiem nie dawno wszedlem w posiadanie amplitunera Marantz 4270 Receiver z '73. W necie nie ma za duzo informacji na jego temat i chcialem zapytac czy ktos kiedys spotkal sie z podobnym i czy ma jakies info na jego temat. Na obudowie z tylu napisane jest ze jego moc to 4x25 lub 2x75W (jest przelacznik ktorym sie to ustawia). Pytanie jeszcze czy tak stary sprzet nadaje sie wogole do czegos kolwiek niz do muzeum??? ;)

    Pzdr!
  • #2
    zeberko
    Level 32  
    Nie ten dział, tu dajemy tylko ukończone konstrukcje
    Co do wyboru głośników to wysoko tonowy nie jest zły i często (jak nie miało się do czynienia z dobrymi vel poprawnymi wysoko tonowymi) potrafią mile zaskoczyć, co do stx'a może być za tą cenę ale jeśli planujesz robić kolumny tzw. bez kompromisu to warto poszukać pewnie coś lepszego.
    Musisz podać jakie miałeś doświadczenia co do odsłuchu (jakie słuchałeś zestawy głośnikowe), ile max kasy jesteś przeznaczyć na całą konstrukcję, jakie masz pomieszczenie i czego oczekujesz.
    I zgłoś się do jakiegoś moderatora o zmianę miejsca tego postu bo na pewno ktoś inny to zrobi ;)
  • #4
    matti_7
    Level 2  
    wiec pokój to jakieś 16m2, teraz słucham muzyki na jakiś małych kolumienkach ze starej wierzy Sharpa. Doświadczenia z odsłuchem na innych kolumnach- nie było tego za wiele, u kumpla słuchałem podlogowek na stx 17 z żółtą membraną i arv 105. W porównaniu do moich popierdziałek to roznica byla ogromna. Wiem także m.in. z tego forum ze wysokotonowe głośniki TVM sa do bani i jak cos wybierac to albo tonsil albo wlasnie ten model visatona. Słuchałem także firmowych podłogówek Missiona -ładnie graja, ale cena jest odpowiednio wysoka-nie stać mnie.

    Na calosc chce przeznaczyc jakies 400pln, w każdym bądź razie nie wiele wiecej. Na same głośniki chce przeznaczyć tak jak napisałem ok 250pln, do tego zwrotki które sam chce zlutowac ;), portale, kable, fornir i kleje, wkrety i inne. Mam kawałki płyty ze starych mebli, i mały warsztat z narzędziami ;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jeszcze takie pytanie, czy w kolumnie koniecznie powinna być przeznaczona oddzielna przegroda na glosnik wysokotonowy??
  • #5
    zeberko
    Level 32  
    Masz teraz w DIY dwie konstrukcje na STX GDN 18/120/6/SW i Visatonie SC10N, a i kilka wcześniej też zostało zamieszczonych.
    Co do wrażeń odnośnie tych głośników jak na dzisiaj to są bardzo pozytywne.
    Inna sprawa to STX zaczął wprowadzać nowy głośnik i opinie o nim są dość pozytywne tylko cena osłabia
    Mam na myśli GDN-15-100-8-AX
    http://www.stx.pl/index.php?vMenu=2&vMenuItem=0&vSubPage=421&vItemDB=itemdb