Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cisnienie paliwa w cordobie 1.4 99r

05 Sty 2007 02:31 1500 4
  • Poziom 2  
    Mam zamontowany od roku gaz w silniku 1.4 wszystko bylo ok. Ostatnio pojawił mi się problem z gasnięciem silnika zimnego połączony z głośną pracą pompki paliwa. Wymieniłem ją na nową (wersja 4 bar) ale problem gasnięcia pozostał, włączyłem w obwód zasilania manometr i pokazuje mi cisnienie od 2,2 do 2,5 bar. Czy to właściwe parametry? problem gasniecia jest tylko przez pierwsza minute od uruchomienia zimnego silnika.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    Ciśnienie masz prawidłowe.Pompka owszem może wytwarzać ciśnienie 4bar,ale zawór przelewowy upuszcza nadmiar paliwa i utrzymuje je na takim poziomie jak podajesz.Co do gaśnięcia to ciężko ocenić może jest to wina czujnika temp. bardzo prawdopodobne jest też przestawienie się sterownika. Sterowniki ulegają zjawisku samoadaptacji,czyli same tak próbują się dostosować aby silnik pracował jak najlepiej.Jeżeli często lub zawsze odpalasz auto na gazie może dojść do takiego zjawiska.Komputer "zapomina" wtedy jak powinien pracować na benzynie a zapamiętuje parametry dla gazu.Niektóre sterowniki są bardziej podatne na to zjawisko a inne mniej. Lekarstwem na to (jeżeli nie jest jeszcze za późno) jest odpalanie zawsze na benzynie choćby na chwilę. Po pewnym czasie sterownik powinien dojść do siebie,jeżeli nie to pozostaje tylko wgranie nowego oprogramowania do sterownika. Przy tym opisie zakładam że wszystkie inne elementy osprzętu silnika (czujniki itp.)są sprawne
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Silnik zawsze sie uruchamia na benzynie a po osiagnieciu wymagan (temperatura 30°C i obroty powyzej 1800) sterownik załącza zasilanie gazowe. czujnik temperatury mierzylem ma w temperaturze 0°C 4,3 kΩ a przy 5°C 3.6 kΩ. Według danych ksiazkowych powinno byc odpowiednio 5-6,5 i 4-5 kΩ czyli lekko za mało ale to pewnie w granicach dopuszczalnej tolerancji. jesli chodzi o cisnienie to mam pewne obawy gdyz ponoc standardowo w cordobach sa pompki na cisnienie 3 bar a w tym modelu jest uklad taki jak w Audi A2 sprawdzalem w ksiazce od volkswagena to tam podawane jest cisnienie robocze 3,5 bara
  • Poziom 25  
    Problem wygląda na błędną adaptację sterownika , co najczęściej powoduje źle dobrana emulacja sondy (nigdy odpalanie na gazie jak sugeruje kol. wyżej), najprościej odczytaj co zarejestrowała pamięć błędów, pompkę warto zabezpieczyć przekaźnikiem.
  • Poziom 2  
    Sprawdzilem vagiem pokazuje mi na rozgrzanym silniku blad o kodzie 537 regulacja z sonda lambda a na zimnym dodatkowo 561 regulacja skladu mieszanki, ciekawe a le przy wylaczonej instalacji gazowej tych bledow nie generuje