Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra B komputer. Dane elementu opisanego jako 4384. Obudowa TO220.

Marek_rx 05 Jan 2007 18:54 2410 6
  • #1
    Marek_rx
    Level 10  
    Witam!
    Typ silnika x16xel
    Diagnostyka tego auta wskazuje na uszkodzenie zaworu EGR.
    Zdemontowalem zawór, jest dobry.
    Cewka ma przejście, zawór podłączony na "krótko" klika.
    Potencjometr ma przejście.
    Podłączyłem oscyloskop pod zawór.
    Przy obciążeniu silnika powinien pokazać sie PWM.
    Kontrolka komp sie zapala ale na zawór nie jest wystawiany żaden sygnał.
    Idąc wstecz od zaworu natrafiłem na element w obudowie TO220 opisany 4384 , m633. Jest to penie tranzystor może ma ktoś o nim jakieś dane.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    cardiag
    Level 30  
    sprawdz czy napiecie na potencjometrze zmienia sie plynnie duszac na stozek zaworu.
  • #4
    piotrdan
    Level 19  
    W trakcie robienia testu zawór może okazać się sprawny ale pewnie tak nie jest. Wymień zawór i po kłopocie, ale nie na używkę bo zaraz napiszesz że dalej to samo. Poza tym zastanów sie jakie katorgi on przeżywa w trakcie pracy, z jednej strony ogień z drugiej zimno, jakaś sadza, nadciśnienie , podciśnienie. Można zgłupieć :) i jeszcze mieszka wtym silniku.
  • #5
    jacZek
    Level 14  
    Witam
    Może EGR jest dobry.Napisz cos więcej o tym przypadku.
    Pozdrawiam.
  • #6
    Marek_rx
    Level 10  
    Sorki za zwłokę w odpowiedzi.
    EGR jest sprawny na 100%, potencjometr pracuje.
    Podejrzewam ECU, koszt nie wielki.
    Używka to 120PLN.
    Wymienię i dam znać co z tego wyszło.
    Komputer pokazuje około 10 różnych błędów.
    EGR jest pierwszy(1405).

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodam jeszcze że odłączyłem komputer i w kostce w miejsce zaworu EGR podałem GND. Zawór kliknął. Wniosek - okablowanie ok.
    Zaworowi stworzyłem warunki do pracy.
    Na hamulcu próbowałem ruszyć autem, czyli silnik dość mocno obciążyłem. W momencie max obciążenia zapalał sie check.
    Może jestem w błędzie i źle wnioskuję.
  • #7
    User removed account
    User removed account