Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - stworzenie bazy materiałowej lub inny program

05 Sty 2007 19:50 34996 7
  • Specjalista elektryk
    Witam

    Oddam 50 punktów - jak będzie trzeba więcej za pomoc lub zrobienie spisu z materiału jaki mam na stanie, jeżeli są jakieś inne gotowe programy prosiłbym o podpowiedzi.

    Wyszczególnionych pozycji materiałowych będzie maksymalnie 50 Chciałbym żeby baza miała takie możliwości:
    przykładowo:

    Mam 100 m przewodu przyjętego dnia..... zużyłem 40m w zleceniu nr...
    z dnia.... stan magazynu (chodzi mi o to, żeby program to automatycznie dodawał i odejmował) wynosi 60m i tak dla wszystkich 50 pozycji, oczywiście będę przyjmował następny towar, i kolejno będzie on schodził.
    Proszę o pomoc

    Pzdr
  • Pomocny post
    Moderator
    WfMag robi coś takiego. (Płatny jest) I wiele innych programów magazynowych.
  • Specjalista elektryk
    Przejrzałem kilka programów - wszystkie są bardzo rozbudowane i płatne, a mi rochodzi sie tylko o magazyn (jeżeli można nazwać magazynem kilka pozycji materiałowych, którymi będę się posługiwał) nie koniecznie musi być data przyjęcia wystarczy - przyjąłem, zużyłem - i powinienem mieć na stanie tyle i tyle - nie jest to dla firmy - tylko dla mnie - nie chciałbym, żeby na koniec roku mieć kosmiczne rozbieżności materiałowe, przez taką bazę miałbym rozeznanie czy wszystko idzie prawidłowo. Przyjmuje materiał, zużywam go - wpisując na zleceniu, a główny magazynier ściąga go ze stanu - jeżeli on zapomni to zrobić - w swojej bazie mógłbym zweryfikować jego błedy - czyli porównać np. czy on ściągnął z mojego stanu konkretne zlecenie z materiałem.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    hmm w excelu to chyba nie trudne? można zrobić dla każdego miesiąca zakladke, i zrobic tabele - wierszy tyle ile dni ma miesiąc lub np min te 50 ( na poczatku oczywiscie zatytulowac: przyjeto , zużyto, zostało..) procedury na liczenie tego też nie są skomplikowane :) moża tez wstawić kolumne z datami, godzinami itd..
  • Pomocny post
    Specjalista - systemy grzewcze
    Tu masz programy magazynowe.
    http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t=16
    Spokojnie coś wybierzesz.
    Możesz także to zrobić w Excelu lub jeszcze lepiej w OpenOffice, ponieważ jest darmowy. Zrobienie takiego arkusza w Excelu czy OpenOffice to przysłowiowa "bułka z masłem".
    Dla przykładu robisz pionowe kolumny, które odpowidają poszczególnym materiałom. Zaś wiersze odpowiadają np. kolejnym dniom roku, gdzie wpisujesz przychód i rozchód. Przychód jako liczba dodatnia, zaś rozchód jako ujemna. Na końcu tabeli robisz sumę całej kolumny i już w tym miejscu masz stan bierzący.
    Możesz też sobie zrobić raporty tygodniowe, miesięczne lub roczne, które będą drukowane na jednej kartce po uruchomieniu wydruku. Oczywiście bez wydrukowania poszczególnych dni.

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    Postanowiłem Ci pomóc i spłodziłem niewielki arkusz kalkulacyjny w programie OpenOffice 2.0 :)

    Prosty arkusz kalkulacyjny do prowadzenia przychodu i rozchodu materiałowego magazynu w rozbiciu na poszczególne dni miesiąca.
    Arkusz sumuje przychody i rozchody miesięczne oraz stan aktualny 50 pozycji magazynowych.
    Umożliwia wydruk aktualnego raportu stan na dany dzień.
    Do arkusza wartości przychodu należy wpisywac jako liczby dodatnie, zaś rozchodu jako liczby poprzedzone znakiem "minus".
    Arkusz jest zablokowany przed pomyłkowym usunięciem reguł. Hasło do odblokowania: elektroda
    UWAGA: Nazwy poszczególnych pozycji należy wpisywać tylko w arkuszu Styczeń. Zostaną one automatycznie przepisane do pozostałych arkuszy.
  • Specjalista elektryk
    Dziekuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi - także koledze "bobo" który przesłał mi na priv swoją bazę.


    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Moderator - Komputery Serwis
    Temat odblokowany na prośbę autora.