Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Coupe 16V Turbo dusi sie po przekroczeniu 3200rpm

peyek8 06 Sty 2007 16:12 1894 3
  • #1 06 Sty 2007 16:12
    peyek8
    Poziom 2  

    Witam! nie wiem jakie zasady panuja na tym forum czy powinienem sie najpierw przedstawic? Polecil mi to forum diagnosta ASO Fiata.
    Problem moj objawia sie nastepujaco: Do 3000rpm auto zachowuje sie normalnie, po przekroczeniu 3000 zaczyna sie dusic a dzwiek silnika sie zmienia na glosniejszy wydobywajacy sie wyraznie z bloku silnika, nie jest to klekot czy dzwonienie raczej szybkie stukanie. Auto po 3000 nie ma mocy i dusi sie tak jakby braklo mu paliwa. Wzroslo znacznie spalanie mimo ze auto jezdzi tylko do 3200rpm. Na wolnych obrotach dziala rowno. Na diagnostyce wyszlo jedynie ze jest problem z wyprzedzeniem zaplonu ze praktycznie nie ma wyprzedzenia, Czujnik fazy byl podejrzany ale okazal sie sprawny. Czy moze to byc czujnik walu GMP? Mechanik wymienial mi pompe wody ktora jest bardzo blisko tego czujnika lal sie po nim plyn chlodzacy moze mechanik go przestawil? Czy ta zmiana dzwieku silnika przy wyrzszych obrotach to moze byc spalanie stukowe?? Za wszelkie pomysly i teorie bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam Pawel

  • #2 06 Sty 2007 16:55
    wozniak.j
    Poziom 17  

    Nie masz tam przypadkiem zmiennych faz rozrządu?
    Jeżeli tak to stawiam na wariator(urządzenie odpowiedzialne za nastawy faz rozrządu w zależności od obrotów.
    Sorki nie doczytałem do końca ale i tak stawiam na wariator.

  • #3 06 Sty 2007 18:08
    marac
    Poziom 20  

    Napisz dokładnie co sprawdził diagnosta, (chociaż dziwię się że sobie nie poradził) przyczyn może być dużo. I jeszcze jak zachwuje się turbo?

  • #4 07 Sty 2007 15:26
    peyek8
    Poziom 2  

    Owszem silnik ma zmienne fazy rozrzadu. diagnosta w aso podlaczyl sie do centralki i zczytywal bledy i wyszedl mu jeden "CZUJNIK FAZY OBW OTWARTY LUB BRAK SYG- OBECNY" ale po chwili powiedzial ze to nie ten czujnik ( niewiem dlaczego) Powiedzial ze moze jakies czujniki sie nie "zgrywaja" ze soba i podaja bledne dane do centralki, powiedzial tez ze sama centralka mogla pasc. W Jetroniku natomiast nie dopuscili mnie do diagnosty i wiem tylko ze podlaczyl go do KTSa i powiedzial to samo co w aso "cos nie tak z czujnikiem fazy" ale znowu po chwili wyeliminowal to. Turbo zachowuje sie zupelnie normalnie choc mam wrazenie ze wg wskaznika zaczyna dmuchac za wczesnie o jakies 700rpm. W obydwu przypadkach kazano mi sprawdzic czy pasek rozrzadu nie przeskoczyl ( jeszcze tego nie sprawdzilem)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME