Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Unitra Fonica PW 9013 + Tuner Unitra T9015 prosze o radę

slaxpopcorn 10 Sty 2007 21:30 16226 57
  • #31 10 Sty 2007 21:30
    renegat...
    Poziom 22  

    ja tylko zebrałem fakty:-) ale ile było dobrych wyrobów np radmor A 5512 cała wieza z tej seri wogóle wszytskie wyroby radmora
    wszystkie kolumny z tonsila sa poslkimi wybnalazkami za wyjatkiem altusów i tych thomsonów
    a nasi elektronicy to bardzo madzry ludzie a konstruktórów mielismy zajebistych..ale komus to przeszkadzało i dlatego nie ma juz i diory i foniki i nnych dobrych firm polskich z tradycjami:-)które nie robiły plastikowych bubli

  • #32 10 Sty 2007 23:15
    ml
    Poziom 26  

    > renegat
    Pisanie że altusy były na licencji jakiejś mitycznej HGS ELEKTRONIC jest nieporozumieniem - co to za firma i co produkowała? Ja widziałem i naprawiałem odbiornik telewizyjny Vela203 na której też widniało to logo - czyżby też produkt licencyjny? O ile wiem to Tonsil kupił licencje na głośniki w latach 70-tych ale od japońskiego Pioneera a nie od Niemców. Jeżeli już - to nasi produkowali dla jakiegoś dystrybutora HGS... a najprawdopodobniej był to znak towarowy polski na rynki zachodnie po to, by kapitaliści przekonani o zdecydowanej wyższosci zachodniej elektroniki w ogóle chcieli to kupić (czyli dla zmylenia przeciwnika ;-)).

  • #33 10 Sty 2007 23:29
    344979
    Użytkownik usunął konto  
  • #34 10 Sty 2007 23:32
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Witam

    własnie sobie poczytałem co sobie wszyscy tu piszą.

    Tak jak ktoś wczesniej napisał wybór należy do mnie i Ja wybrałem,kupilem ów unitre i tuner i jestem bardzo zadowolony ztego sprzetu wzmacniazem napedzam dwie podłogówji JAMO i musze powiedzieć ze sprzęcik jest super!!!!

    A co do tunera, ktoś powiedział ze szkoda że nie cyfrowy... Kurcze a ja się ciesze ze nie cyfrowy, mi sie analogowe podobają jak jasna ch...!!! jest bardzo czuły i wszystko pieknie mi ściąga!!!! kiedyś miałem taką wieże Philipsa też miała tuner cyfrowy, śmieszny wyswietlacz pełno tam tkich smiesznych rzeczy migało... i po co to taki sprzet? to dla dresiarzy (nie obrażając dresiarzy) Wogóle mi sie to nie podba!!!!

    zawsze chciałem mieć starą unitre i piekny analogowy tuner. Lidzie przecierz to jest poprostu piekne jak moge podejśc do wzmaka czy tunera i pokręcić gałką!!! Nie wiem może niektórzy to siezieli by tylko z pilotem w reku... w zyciu sobie nie kupie zadnej plastkowej wieżyczki!!!! Woleswoją starą poczcwą unitre!!! Wczesniej miałem Technicsa ZU-s11 i moja unitra sto razy bardziej mi sie podba!!!

    A co do naprawiania i grzebania w srodku to nie zamierzam nic takiego robić nic zmieniać i ulepszać, uwarzam ze to jest jakaś degradacja, chce tylko troszke ów sprzęt odkórzyć w srodku z kurzu, mam spreya z powietrzem pod ciśnieniem i delikanie wszystko przeczyszcze.

    Mam piekną oryginalną polską UNITRE i jestem z tego faktu bardzo zadowolony!!!!

    Dziekujewszyskim za informacje i za poświecony czas

    pozdrawiam slaxpopcorn

  • #35 10 Sty 2007 23:34
    344979
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 11 Sty 2007 20:57
    stefcio
    Poziom 21  

    Toć przynajmniej wymień kondensator w zasilaczu wzmaka, bo ten oryginalny 2x4700µF to już nie to samo, co nowe, wymień a dopiero w tedy zobaczysz jak mięciutko basikiem trąci.:spoko:
    Wiem, co mówię przerabiałem to 3razy.

  • #37 14 Sty 2007 21:58
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    ok. dzieki wielkie

  • #38 16 Sty 2007 17:18
    renegat...
    Poziom 22  

    dobra zróbmy mała burze w szklance wody:-)
    CO sadzicie o diorze ws-504 o mocy 2x80wat?
    tylko obiektywnie prosze:-)

  • #39 16 Sty 2007 17:38
    PZ IX
    Poziom 32  

    Witam
    Nie zgodzę się z tym, że Diora nie robiła plastikowych wież. Na elce znalazłem kilka zdjęć mikrowieży DIORA - był to właściwie chiński syf. Najgorsze ich produkty :(. I na dodatek CD miało szufladę na sprężynce :!: Co Wy na to?

  • #40 16 Sty 2007 17:41
    Mery84
    VIP Zasłużony dla elektroda

    WS504?? Kolejka byla nastepujaca: Radmor5412 zmieniony na Tosce303 teraz zmiana Tosci na Unitre ZRK AT9100 a WS504 to sprzet docelowy :D. Dane mi bylo sluchac raz WS504 wspolpracujacej z Mildtonami150 i niezle dawalo po uszach dlatego z sentymentu do polskiego sprzetu (jak widzicie wszystkie moje sprzety sa polskie moj pierwszy wzmak to byla Yamaha R-300 ale mialem 16lat jak ja kupowalem i bylem mlody i glupi i wierzylem za ma 4x150W :/) wlasnie ta Diora za to ze wyglada bardzo ladnie, jest Polska i ma wystarczajaca moc dla Altusow140 ktore posiadam. Podobno cos w tym modelu nie najlepiej z trafem i brzmienie jakies nie takie tego nie wiem dowiem sie jak sie zaopatrze w ten sprzet.

  • #41 16 Sty 2007 17:47
    PZ IX
    Poziom 32  

    Witam
    Ja mam obecnie RX-300 Yamahy z Altusami 75 i powiem, że wcale nie jest taka zła ;) . Bardzo odporna na głupotę pod warunkiem dobrego dopasowania napięcia wejść (znamionowe 150mV).
    A Altusy do muzyki rozrywkowej to po prostu bóstwo. 8-O Żaden współczesny syf za te pieniądze nie zagra tak mocno i osobliwie. :D

  • #42 16 Sty 2007 17:53
    Mery84
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja mialem R-300 ktora nie powiem grala bardzo ladnie wtedy jeszcze z ZG-40C ale niestety usmiercilem koncowke na STK2030 przez wlasna glupote-czytaj podlaczeniem od kumpla tuby JBL`a 4Ohm.

  • #43 16 Sty 2007 18:23
    renegat...
    Poziom 22  

    dobrze a co sadzicie o transformatorze w ws-504 z tego co pamietam to toroid o mocy 120W a mocy sinusoidalnej miało byc 80wat na kanał:-) cos mi tu nie gra....a zasilacz?hmmm 2x4700uF na kanał.....czyzby oszczednosc?w aplikacji stka chyba wiekszy jest polecany:-) a moze kilka słów o genialnym regulatorze barwy dzwieku na tanim wzmacniaczu operacyjnym?klasa:-)
    to moim zdaniem wady tego wzmacniacza reszta jest w porzadku
    radmor 5512b tez był na stku i miał mocy mniej ale takich oszczednosci na mocy trafa i konmdów w zasilaczu nie było jedyna oszcednosć na radmorze to tył wykonany z blachy jak na parapety:-) ale to detal

    504 wyraznie była wzorowana na technicsach i panel tez z plastiku:-)
    wiec nie piszczie ze to zajebiste sprzety były miałem kiedys pw7011 i uwazam ze kopa miała lepszego od 504 miała miec 2x35 wat w sinusie a trafo było wiekszej mocy niz w 504 osobiscie uwazam ze 504 ciagłej mocy moze oddawac jakies 30 wat na kanał:-)

    tez lubie polski sprzet ale popatrzmy subiektywnie tez mi szkoda diory i fonici ale co zrobic....a a apropo brzmienia 504 co powiecie bo moim skromnym zdaniem jakies brzmienie to ona miała tylko w defecie układ regulacji miała typu bum cyk z zerem srodka
    pozdrawiam

  • #44 16 Sty 2007 18:42
    PZ IX
    Poziom 32  

    Ja w moim RX mam końcówkę na tranzystorach SanKen :D
    Z którego roku był ten Twój R-300?

  • #45 16 Sty 2007 18:56
    Mery84
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zebym ja to pamietal... Jesli sie nie myle to chyba 1990 ale glowy nie dam. Mial srebrny front i drewniana obudowe.
    Taki mial front :)
    Unitra Fonica PW 9013 + Tuner Unitra T9015 prosze o radę

  • #46 16 Sty 2007 19:37
    PZ IX
    Poziom 32  

    To zupełnie inny model niż mój. :) Ja mam już cyfrowy tuner, dużą gałę głośności i inne drobiazgi. Jakiej wielkości było u Ciebie trafo?

  • #47 16 Sty 2007 21:21
    Mery84
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Takie:
    Unitra Fonica PW 9013 + Tuner Unitra T9015 prosze o radę
    Zostaly mi zdjecia bo killka czesci bylo na Allegro a to co sie nie sprzedalo poszlo w smieci. Nie mialem miejsca zeby to trzymac. Obudowa byla drewniana ok 40cm szeroka rok produkcji przez Nippon Gakki Co. Ltd. 1986:D

  • #48 26 Sty 2007 09:31
    bax75
    Poziom 11  

    [quote="renegat..."]dobrze a co sadzicie o transformatorze w ws-504 z tego co pamietam to toroid o mocy 120W a mocy sinusoidalnej miało byc 80wat na kanał:-) cos mi tu nie gra...a zasilacz?hmmm 2x4700uF na kanał.....czyzby oszczednosc?w aplikacji stka chyba wiekszy jest polecany:-) a moze kilka słów o genialnym regulatorze barwy dzwieku na tanim wzmacniaczu operacyjnym?klasa:-)
    to moim zdaniem wady tego wzmacniacza reszta jest w porzadku
    radmor 5512b tez był na stku i miał mocy mniej ale takich oszczednosci na mocy trafa i konmdów w zasilaczu nie było jedyna oszcednosć na radmorze to tył wykonany z blachy jak na parapety:-) ale to detal

    504 wyraznie była wzorowana na technicsach i panel tez z plastiku:-)
    wiec nie piszczie ze to wyrafinowane sprzety były miałem kiedys pw7011 i uwazam ze kopa miała lepszego od 504 miała miec 2x35 wat w sinusie a trafo było wiekszej mocy niz w 504 osobiscie uwazam ze 504 ciagłej mocy moze oddawac jakies 30 wat na kanał:-)

    tez lubie polski sprzet ale popatrzmy subiektywnie tez mi szkoda diory i fonici ale co zrobic...a a apropo brzmienia 504 co powiecie bo moim skromnym zdaniem jakies brzmienie to ona miała tylko w defecie układ regulacji miała typu bum cyk z zerem srodka


    Witam
    Ja też sie z tym zgadzam ,wiele osób zachwala te wzmacniacze czyli Ws 504 i 704 jakie one wspaniałe ,i jak one biją wszelkiej maści Technicsy , Soniacze itp i td , tylko ironią losu to te najnowocześniejsze i zarazem ostanie konstrukcje z Diory , miały za słabe zasilacze , obudowy z plastiku
    i 80 % elektroniki japońskiej z STK na czele , a do tego grały owszem ciepłym i miękim brzmieniem które wielu młodym słuchaczom przypadało do gust , tylko że miało mało wspólnego z prawdziwym naturalnym odtwarzaniem dzwięku, a to chyba najważniejsze
    pozdrawiam

  • #49 11 Kwi 2007 08:27
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    witam

    mam jeszce jeden problem co do tego sprzętu. może przypomne to jest Fonica PW9013, chce sobie zrobic aktywnego suba, ale ten wzmacniacz nie ma wyjścia na suba, chciałbym takowe zrobic, ale nie wiem jak...
    Na to wyjście miało by byc puszczone pełne pasmo
    prosze o rade.

    pozdrawiam

  • #50 11 Kwi 2007 10:58
    stefcio
    Poziom 21  

    Do tego wzmaka nie podłączysz suba, to wzmacniacz stereofoniczny. Chyba że jedną kolumne i suba.

  • #51 11 Kwi 2007 14:23
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Jestem zdania że da się to zrobić!!!!

  • #52 15 Kwi 2007 22:04
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    wiecie co tyle tu elektroników i żaden nie moze pomóc... a moze poprostu nie wiecie...

    No przecież ktoś musiał coś takiego robić

    A gdyby tak poprowadzić sobie takie wyjście biorąc sygnał od wyjścia na słuchawki? Czy tak mozna,nie zniszczy sie wznacniacz?

  • #53 16 Kwi 2007 14:40
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Panowie no prosze was...

    Nie moge znaleźć niczego takiego w sieci, gdybym znalazł to bym się nie naprzykszał

    pozdro

  • #54 16 Kwi 2007 15:17
    maciorkusowaciasty
    Poziom 18  

    Spróbuj użyć gniazda słuchawkowego. Albo podłącz równolegle z kolumnami do wyjść głośnikowych dzielnik rezystorowy i z niego pociągniesz sygnał o poziomie linowym. Takie widze najprostsze sposoby.

  • #55 16 Kwi 2007 17:31
    marian1981.02
    Spec od sprzętu Unitra

    Mozna jeszcze podac sygnal z gniazda rec wzmacniacza tylko wtedy bedzie bez regulacji glosnosci(tylko na subie).
    Panowie wyzej co wy za glupoty wypisujecie na temat WS504, jesli chodzi o trafo to byl juz omawiany ten temat 1000 razy wiec prosze poczytac zanim ktos sie wypowie o nim!

  • #56 16 Kwi 2007 19:04
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    witam

    Czyli jak zapodam sygnał z gniazda rec to jak będę robił głośniej na Volume na wzmacniaczu to sub nie będzie grałgłośniej? Kurcze tak to mi nie pasi bo nie chce za każdym razem podchodzić do suba i robić głośniej czy ciszej.

    Sprawdzałem patent z wyjściem na słuchawki i to fajnie działa. tylko czy przez to nie uszkodze wzmacniacza/

    pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi

  • #57 17 Kwi 2007 10:09
    marian1981.02
    Spec od sprzętu Unitra

    Nic nie uszkodzisz,bez paniki !

  • #58 17 Kwi 2007 12:49
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    w takim razie wielkie dzięki za pomoc
    pozdrawiam

  Szukaj w 5mln produktów