Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy nie rowne obroty zaleza od sondy

08 Sty 2007 19:06 11653 32
  • Poziom 10  
    witam !!! Mam pytanko czy jak bedzie uszkodzona sonda lambda to czy samochod bedzie nie rowno pracowal i beda mu falowaly obroty Przepustnica i przeplywomierz wymienione na nowe Prosze o pomoc
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 20  
    może tak być kiedy sonda nie pracuje
  • Poziom 15  
    przyczyną moze być też nieszczelny układ dolotowy..np
  • Poziom 10  
    nie szczelny uklad dolotowy byl sprawdzany i zalozone zostale nowe uszczelki po kolektorem mysle ze tam jest wszystko oki zostala teraz tylko sonda
  • Poziom 13  
    Jesli chodzi o bieg jalowy, to sprawa jest ze tak powiem
    skomplikowana. Naprzod sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego,
    (najlepiej palnym gazem). Jesli to nie pomoze to trzeba sprawdzic wszystkie czujniki jak i wtryskiwacze, czy maja ladny
    wtrysk i czy sa szczelne. Powiem ci z doswiadczenia ze jesli
    wymienisz jakis czujnik i problem przejdzie, to masz
    szczescie. Czesto sie zdarza ze nierowny bieg jalowy nie
    wywoluje kodu bledu. Zakladam ze kable i swiece masz nowe.
    Nie wymieniaj takze pochopnie silnika krokowego, trzeba go tylko
    sprawdzic czy sie porusza, jesli tak trzeba przyjac ze reaguje.
    Komputer tez wchodzi w rachube.
    Nie sadze zeby to byla sonda lambda, zdarzalo sie to w starszych modelach. Sonde lambda mozna sprawdzic samemu tak jak wiekszosc
    czujnikow.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 30  
    witaj. koledzy maja racje. Jednak nie napisałes jaki to samochód, jesli masz mechaniczna regulacje szczelin zaworowych to ja sprawdz, to tez czesta przyczyna nierownomiernej pracy na biegu jałowym szczegolnie w peugeot..
  • Poziom 17  
    Jesli samochod jest mulowaty i duzo pali to bedzie sonda, komputer przestawil sie w tryb awaryjny. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jest to samochod Audi A3 z 1999roku pojemnosc silnika 1600 benzyna na pelnym wtrysku

    Dodano po 1 [minuty]:

    Swiece wymienilem ale kable zostaly stare
  • Specjalista AGD
    Nie, nie w tym aucie.Uszkodzona sonda może objawiać się dymieniem z rury wydechowej i dużym spalaniem ale wolne obroty nie powinny się zmieniać nawet jak ją odłączysz.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Chce dodac ze jak samochod odpalam i jest zimny silnik to chodzi w miare poprawnie trzyma obroty dopiero gdy sie rozgrzeje zaczynaja sie problemy z obrotami faluja moze ktos wie co to jest ??
  • Poziom 17  
    nie ma co wymieniac czujnikow i domyslac sie co jest przyczyna.trzeba zaczac od podlaczenia komputera i napewno cos sie wyjasni po to jest samodiagostyka zeby pomoc w rozwiazaniu usterki.
  • Specjalista AGD
    A katalizator aby się nie kończy?
  • Poziom 13  
    SebaA3 napisał:
    Chce dodac ze jak samochod odpalam i jest zimny silnik to chodzi w miare poprawnie trzyma obroty dopiero gdy sie rozgrzeje zaczynaja sie problemy z obrotami faluja moze ktos wie co to jest ??


    To moze masz banalny problem ze zwyklym czujnikiem
    temoeratury silnika???
    Musisz zbadac jego rezystencje przy roznych temperaturach,
    jak silnik jest w pelni goracy rezystencja powinna wynosic
    280-380 omow, przy temp.20 st. okolo 2500 omow.
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich czujnik temperatury wymienilem i nadal chodzi tak samo a co do katalizatora to nie wiem samochod ma przejechane 140 tys i w wydechy nie bylo nic robione CZY KATALIZATOR ma wplyw na falowanie obrotow i szarpanie silnikiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    a co do wydechu to wydaje mi sie ze jest juz do wymiany bo brzeczy troszke

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapomnialem dodac ze bylem na komputerze i ewidentnie wykazalo sonde a wszystko poza tym jest oki
  • Poziom 9  
    witaj
    mam to samo u siebie w samochodzie (seat) na zimnym silniku ok a jak sie już nagrzeje to falują obroty i czasami szarpie u mnie padła sonda:-)
  • Poziom 10  
    wymieniles sonde i co pomoglo czy nie prosze o odp
  • Poziom 10  
    Seba, myślę, że mam ten sam silnik, tylko włozony w VW MK4. Mój problem jest taki, że czasem ładnie obroty ustalają się na biegu jałowym na poziomie 800/min. Czasem jednak stają na 1000/min. Poza tym, jak zatrzymuję auto, to muszę często zupełnie stanąć (0km/h) i zaczekać ok. 2-5 sek. aż obroty ustalą się z 1200-1400 na 1000. Sprawdziłem szczelność dolotu, działanie przepływomierza, wtryski nie "leją", przepustnica wyczyszczona. Obroty nie zależą od ilości podłączonych odbiorników. Ładnie się natomiast ustawiaja na 800, jak dłuższy czas jadę ze stałą wyższą prędkością (80-160) i później odpuszczam na bieg jałowy. Jedyny problem jaki pokazuje firmowy komputer diagnostyczny, to uszkodzona sonda lambda. Kupiłem zamiennik i postaram się ją wymienić. A i jeszcze jedna ciekawa sprawa. Czy w mieście, czy na trasie, auto spala średnio 10l/100km. Dam znać, jak wymienię sondę (ale dopiero w przyszłym tygodniu).
  • Poziom 10  
    Wiatam kolege wlasnie u mnie jest to samo co u Ciebie takie same objawy jak wymienisz sonde daj znac czy to pomoglo twojemu samochodzikowi z gory dziekuje POZDRAWIAM
  • Poziom 10  
    Jasne, dam znać niezwłocznie po wymianie.
  • Poziom 10  
    Seba, mam nowiny. Dziś wymieniono mi sondę (oczywiście nabyłem zamiennik, jak chcesz służę nazwą). Przejechałem dopiero jakieś 50 km, ale różnica jest znaczna. Nie ma rewelacji, ale silnik pracuje raźniej, jest zrywniejszy a co najważniejsze jego praca jest równa. Zdarzyła się tylko jedna chwila, w której przy zatrzymywaniu auta obroty zatrzymały się na 1000/min, ale za chwilę spadły do właściwego poziomu. Nie wiem, jak ze spalaniem. Będę monitorował i dam znać za jakiś czas, jak przejadę jakiś konkretny dystans. A co do sondy, kupiłem nówkę zamiennik za prawie 200 PLN a nie 700-1000 jak krzyczą w serwisach. Nie kupowałem też w necie rewelacji za 90-120 PLN, bo coś węszę lipę. Jeśli byś chciał kupić, to mogę udzielić teraz pomocy w tej sprawie. szukając długo przetarłem ścieżkę. tak więc na chwilę obecną, wymiana zadziałała. Ale nie popadam w euforię, bo jeszcze na to zbyt wcześnie. Będę się odzywał za jakieś 200-500 km.
  • Poziom 26  
    SebaA3: jeśli wykazało Ci sondę to ją po prostu wymień.Bez tego nie będzie silnik poprawnie pracował.To objawia się dopiero po nagrzaniu silnika, wtedy gdy komputer przejdzie w tryb sprzężenia pętli zamkniętej, czyli odczyt z sond, i czujników, bo gdy jest zimny pracuje w pętli otwartej i nastawy bierze z pamięci oraz niektórych czujników.Katalizator jeszcze jest za świerzy, ponad to wywaliło by błąd gdyby się skończył.Oczywiście powodem falowania, lub złego biegu jałowego może być parę innych rzeczy ale pewne rzeczy już wyeliminowałeś, i poz tym byłeś na diagnostyce.Ważne jest też aby układ ładowania akumulatora jak i on sam był w dobrym stanie, bo komputer cały czas go kontroluje, i zmienia wolne obroty poprzez korekcję na krokówce właśnie celem podbicia obrotów, tak aby ładowanie było pełniejsze.Można to sprawdzić na postoju, kręcąć kierownicą, lub włączając klimę lub inne większe obciążenie.Reakcja komputera na obciążenie i spadek obrotów (czyli też i słabsze ładowanie) powinna być natychmiast odczuwalna we wzroście obrotów.Sam układ EGR też ma duże znaczenie.Jeśli jest np.nie do końca przymknięty to oczywiście wszystko głupieje.Bo dostaje dodatkowe powietrze, przez co sondy są na zubażaniu, przez co komp próbuje skompensować składem mieszanki, i następuje totalna kicha...
  • Poziom 16  
    Cytat:
    Można to sprawdzić na postoju, kręcąć kierownicą, lub włączając klimę lub inne większe obciążenie.Reakcja komputera na obciążenie i spadek obrotów (czyli też i słabsze ładowanie)
    Raczej za podniesienie obrotów przy kręceniu kierownicą jak i załączaniu klimy odpowiedzialny jest czujnik ciśnienia w ukł.kierowniczym i ukł.klimy-to z tych czujników sygnał idzie do komputera. [/quote]
  • Poziom 26  
    Znaczy nie do końca dobrze napisałem, chodziło mi o analogiczny przykład z tym podbiciem obrotów, w zakresie poprawnej pracy samego silniczka krokowego.Jeśli były by jakieś niedomagania w tym prostym teście to można by sądzić że właśnie krokówka źle pracuje...Dzięki za poprawkę..:)
  • Poziom 11  
    [Seat Cordoba 2002 1.6 8V ALM gaz: sirocco+matrix sekwencyjny]
    A co jest nie tak jeśli mam problemy z podłączoną sondą lamba przy nagrzewaniu silnika jeszcze przed przełączeniem na gaz i trochę na gazie też a dokładniej szarpanie silnika, falowanie obrotów i nie raz zgaśnie przy dodawaniu gazu ... po nagrazniu z reguły jest już wszystko dobrze.

    I co ciekawe po odłączeniu sondy (wogóle wtyczki) od razu problem znika (nie szarpie przełącza się sprawnie na gaz) silnik jest tak samo elastyczny a spalanie chyba w normie
  • Poziom 27  
    W ten sposób to można pół samochodu wymienić, byłeś na diagnostyce komputerowej? Napisałeś że wymieniałeś przepustnice, a robiłeś jej adaptacje?
  • Poziom 10  
    witam wymienilem przepustnice i byla zrobiona adaptacja Mam pytanie do kolgi co to jest uklad EGR??Dzisiaj wymienilem sonde ale chodzi tak jak wczesniej nie zauwazylem zadnej roznicy Dzieki za odpowiedzi
  • Poziom 26  
    EGR to jest system recyrkulacji spalin.Ma zadanie poprzez powtórne wykorzystanie spalin ograniczenie emisji NOX, i innych niektórych składników, jak i również powoduje obniżenie temperatury spalania w komorze. Jeśli masz go w aucie, to nie zaszkodzi sprawdzić czy działa poprawnie.
  • Poziom 12  
    Panowie jeżeli po wymianie sondy pozostja jeszcze jakies niedomagania z obrotami to proponuję odłączyc klemę minusową na pare minut, w tym czesie wyczyścić przepustnicę i po ponownym podłączeniu klemy zrobić adaptację przepustnicy i powinno być ok.
  • Poziom 2  
    Witam panowie,jestem posiadaczem a3 1.6 8v(nr:akl)(190tyskm)mam podobny problem,komputer ponoc wykazuje jakis blad sondy(0001taki wpis jest w komputerze,tak mi powiedzial koles,ze cos z sonda,nie znam sie na tym)tez mi pracuje nie rowno,wskoczy na 1000 obr chwile postoi i spada na 800 i delikatnie sie wacha,rok temu w zime mialem sytuacje ze sam bez gazu wchodzil na obroty 5000-6000tys,jak go zgasilem nie chcial zapalic,okazalo sie ze czujnik temp silnika,po wymianie ustalo to wchodzenie na obroty,jednak dalej staje przy 1000 obr,przepustnica byla czyszczona i ustawiana,swiece i przewody nowe NGK:)wydmuchalo mi uszczelke pod glowica,komplet uszczelek byl wymieniony i myslalem ze moze ustanie to wachanie no i lipa,dalej to samo,tam kolega od golfa niech cos powie jeszcze,czy ustatkowalo sie po wymianie sondy i jaka i gdzie kupowal ta sonde:)
  • Poziom 10  
    Witam Kolegów.
    Mam raczej średnie wieści. Po przejechaniu około 1500 km od wymiany lambdy sytuacja wróciła do normy sprzed wymiany. Czyli tak, jak mają koledzy w swoich A3. Jedynie zmniejszyło się spalanie. Spadłem do 9l/100 km w mieście. Na trasie nie wiem, bo raczej nigdzie się nie wypuszczam. Tak czy siak załamka. Wpienia mnie ta sytuacja, bo na światłach czuję się jak przegazowujący gnojek. No i jest bez wątpienia jakaś usterka, której nikt nie potrafi zdiagnozować lub naprawić. Ale wstępnie ugadałem się z człowiekiem, który jest elektrotechnikiem. Ma coś podłubać, ale jeszcze nie uzgodniłem terminu. Jak będę po robocie dam znać.
    Co do samej sondy: kupiłem wyprodukowaną oryginalnie w USA (! autentycznie) Magneti Marelli Golden Lodge uniwersalną. Dostarczył mi ją kolega od swojego znajomego, który ma sklep z częściami do aut w Markach czy Ząbkach k/ Warszawy. Kosztowała mnie dokładnie 165 PLN. Po wymianie sprawdzono mi działanie podzespołów firmowym "komputerkiem" VAG i nie wykazywał błędu sondy. Powtórzyłem test wczoraj - brak błędów.
    Oczekuję na dalszą korespondencję z Kolegami i życzę sukcesu choć jednemu. Bo wtedy może się podzieli opinią i wszyscy będziemy to mieli z głowy. Pozdrawiam