Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wypadanie zapłonów w Toyota corolla 1,6 vvti

witolino 08 Sty 2007 22:37 19120 8
  • #1 08 Sty 2007 22:37
    witolino
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    problem który mnie nurtuje i wydawałoby się jest niewielki ale serwisy które odwiedziłem nie roziązały mojego problemu.
    Otóż, w moim aucie wolne obroty spadają poniżej 600/min a nawet czasem zdarza się że auto gaśnie. Dodatkowo co jakieś 20 km zaświeca się kontrolka "check engine" wyswietlając zuzycie katalizatora.
    Katalizator wymieniłem w serwisie, zaplacilem 3,5 tysiaca i po wyjechaniu z serwisu kontrolka ponownie zapalila sie.
    W związku z tym mam pytanie czy blad nie jest czsem powodowany przez wybuchanie niespalonej mieszanki w katalizatorze co wczesniej spowodowane jest uszkodzeniem np. cewki zapłonowej?
    Czy ktos kiedys spotkał sie z takim problemem?
    Proszę o radę, pozdrawiam

    -1 8
  • #2 08 Sty 2007 23:17
    nsz
    Poziom 13  

    Rozumiem ze Toyta ma 2 sondy lambda. Tylko ta druga lambda
    za katalizatorem moze okreslic czystosc spalin a wiec
    czy katalizator funkcjonuje. Zbyt sie pospieszyles z katalizatorem,
    trzeba bylo sprawdzic czy sonda nr2 funkcjonuje, czyli wysyla
    prawidlowy sygnal do komputera.
    Po poscie ktory napisales nie bylo typowego kodu bledu
    np. p0300 czyli wypadanie zaplonow.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jesli nie moga znalezc bledu, trzeba sprawdzic okablowanie
    do komputera i jego wszystkie masy, jesli wszystko bedzie
    okej musisz wymienic komputer.

    3
  • #3 09 Sty 2007 10:04
    witolino
    Poziom 9  

    Witam, faktycznie kodu błędu o wypadaniu zapłonu nie było ale druga sonda lambda tez funkcjonuje bez zastrzeżeń.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Natomiast jeśli chodzi o masę i elektrykę w szeroko rozumianym tego słowa znaczeniu to faktycznie są jakieś problemy z regulacją napięcia gdyż na wolnych obrotach przygasają światła :)

    1
  • #4 09 Sty 2007 14:28
    janek26
    Poziom 14  

    Ostatnio robilem 2 starsze korolki i byl podobny objaw-byly podparte zawory wydechowe-auta zagazowane od dawna . Naszczescie dla klijenta pomogla regulacja zaworów. Który rok auta bo moze u ciebie terz sa zawory regulowane plytkowo.

    1
  • #5 09 Sty 2007 18:14
    nsz
    Poziom 13  

    Podejrzewam ze zawory sa hydrauliczne, po 2000 roku
    juz ciezko spotkac manualne zaworki.
    Mam podobny problem w 307, 2000 benzyna.
    Wyrzuca czasami kod p0300 czyli wypadanie zaplonow.
    Wymienilem cewke i 2 czujniki od zaplonu jak rowneiz
    sprawdzilem kable i masy do komputera.
    Na wiosne musze kupic nowy komputer, kosztuje bagatela 3300 zl.
    PS. czujniki tez sprawdzilem jak rowniez cisnienienei benzyny.
    Filtrow paliwa w tym modelu sie nie zmienia!!!

    Dodano po 14 [minuty]:

    ps. czasami to nawet potrafi na autostradzie zupelnie stanac
    po czym znow smiga po czasie.
    Lampka tez sie zapali z tym slynnym kodem, nastepnie
    po pewnym czasie gasnie. Uboczny efekt jest tez taki
    ze obroty na jalowym dostaja swira do 3000 obr.
    Francuskie komputery to zlom!!!

    0
  • #6 09 Sty 2007 22:07
    bandi21
    Poziom 29  

    W silnikach vvti japońce zwariowali i wymyślili regulację zaworów szklankami (popychaczami) o różnych wymiarach czyli chydrauliki tam nie ma lecz wymienia się popychacz na inny o innej grubości denka.Jeśli chodzi o jakość spalin i zapalanie kontrolki to może na to mieć wpływ jakość paliwa które nie trzyma parametrów a przez to spaliny też.Wiem że w toyotach zmieniano soft w ECU na taki który to ignoruje.Inna sprawa to wadliwe silniki które wyszły w 2000 i2001 roku które potrafią spalić 2 litry oleju na 1000 km.Była akcja wymiany tych silników na koszt serwisu.Nadmierne spalanie oleju ma wpływ na jakość spalin to jasne.Napisz z którego roku auto.

    2
  • #7 06 Sie 2007 22:16
    robak73
    Poziom 9  

    dla wyjaśnienia akcji nie było.. komu się udało temu wymienili..

    0
  • #8 07 Sie 2007 13:28
    yaaro
    Poziom 33  

    Dokładnie jaki bład wyskakuje po zapaleniu kontrolki ?

    Co do Japońców to nie wiem czy powariowali no troszkę regulacja mechaniczna jest lepsza niż ta klekocząca hydrauliczna, zobacz filtr oleju ostatnio miałem przypadek w 1,4 vvti były problemy ze spalaniem przez niewłaściwy filtr. Regulacja wałka olejem nie działała.

    0
  • #9 24 Sie 2007 23:09
    łukasz 1
    Poziom 16  

    P 0300 tj bład niepalenia któregos cylindra komputer nie moze okreslic który dla tego nie podaje który tzn błedu 0d301 do 304 układ vvti po to jest aby zmniejszyc wlne obroty do ok 650 przypadkiem nie jest brudna przepustnica od wolnych obrotów .Wyczysc przepływomierz to jest japonczyk i sie go czysci te dwa druty muszą byc jasno srebne idealnie najlepiej benzyna ekstakcyjna albo srodek do czysczenia przeputnic nie dmuchaj spreżonym powietrzem po wyczyszczeniu za wyłączonej stacyjce montaż odpalasz i pełen gaz aby komputer nauczył sie nowych danych tylko że trzeba jechać .Co do katalizatora to komp. sprawdza pare podczas pracy silnika czy on dobrze działa tzn .zwieksza dawke paliwa i patrzy czy ja katalizator oczysci jak nie to bład P0420 i do wymiany pozdrawiam łukasz

    3