Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.4 nie zapala na benzynie a na gazie pali

cwikussss 27 Mar 2011 22:55 26353 33
  • #31 27 Mar 2011 22:55
    Markos_ns
    Poziom 8  

    Tak się składa, że w połowie marca miałem podobny problem. Jednego dnia jechałem autem, na drugi dzień nie mogłem zupełnie odpalić na benzynie. Po wielu dyskusjach i poradach począwszy od czujników, poprzez zepsutą pompę paliwa na braku kompresji skończywszy okazało się, że brakuje styku między wtyczką a gniazdem na dekielku od pompy paliwa. Wystarczyło podgiąć delikatnie kawałek blaszki we wtyczce, żeby poprawić styk i auto odpaliło bez problemu. A komputer początkowo pokazał błąd 0200 - usterka w obwodzie wtryskiwacza, dlaczego? Pompa paliwa jak i wtryskiwacze są załączane tym samym przekaźnikiem znajdującym się pod poszyciem tapicerki z przodu po stronie pasażera w okolicy słupka z zawiasami drzwi, wiecie gdzie. Otóż przekaźnik ten jest niejako sterowany tym całym układem Multec, jeżeli silnik pracuje to układ podtrzymuje napięcie na cewce przekaźnika, a ten zwiera styki robocze "30" z "87" i w ten sposób zasila pompę paliwa i wtryski, natomiast jeżeli silnik nie pracuje, to przekaźnik odcina (lub nie łączy - jak kto woli) pompę i wtryski. A ponieważ u mnie była przerwa tuż przy pompie to mogłem sobie kręcić i kręcić rozrusznikiem i nic by to nie dało, a komputer pokazał to co pokazał 0200 - injector circuit. Dodam tylko, że wbrew opiniom wielu fachowców, z którymi miałem doczynienia -pompa pliwa dostaje "+" dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem a nie po przekręceniu kluczyka na zapłon. Jeśli wszystko jest sprawne to po uruchomieniu auta (kluczyk wraca w poz. zapłon, silnik pracuje) "+" na pompie jest utrzymywany przez wyżej wspomniany układ Multec i przekaźnik. Sprawdzone empirycznie, poparte analizą schematu instalacji i treścią książki WKŁ Opel Astra...
    W moim przypadku było to w Astra F 1,4i 16V kombi (dostęp do pompy tylko od podwozia, najlepiej podnośnik, ew. kanał)

  • #32 07 Cze 2011 18:35
    adamath
    Poziom 8  

    Witam trochę odświerze temat bo mam dziwny problem
    mianowicie
    zdarzyło sie pewnego dnia asia nie pali odkręcam przewód paliwa paliwko nie idzie se myśle pompa ( ale dlaczego ?? po pół roku padła hmm może chińskie g.. se myśle )
    tym razem po raz 1 sam wymieniam, awaria stała sie w garażu wiec czytam fora jak sie dostać i wymontowałem zamontowałem auto śmiga
    ale żem konstruktor nie dawało mi spokoju jak pompa padła rozkręciłem ( porozginałem aluminiową obudowę ) otwieram, ... kurde tam sie nie ma co zepsuć nawet czysta, szczotki ok, wirnik ok , , what the ... f$!#!@
    jako, że obudowa dała sie rozebrać w miare to poskładałem spowrotem, podpinam zasilacz z wkrętarki 14,4 .... idzie ... no to o co chodzi ??
    a dzis wracam do domciu w połowie drogi ( czasem mam tak ze komputer jak jest gorący silnik jak jade na luzie z górki i dodaje nagle gazu przełącza na benzyne ) no i auto spada z obrotów na benzynie .. kurna znowu coś pada .. 2 raz w tym miesiącu ... ale przełączyłem na gaz ( trzeba ręcznie żeby komp zaskoczył ) auto śmiga normalnie
    dojechałem do domciu przełączam na benzine .. niepali w ogóle ...
    1 myśl paliwo .. odkręcam przewód .. kręce ... nie idzie .. @!#!@$@#$ pompa
    wyciągam pompe podpięta na zewnątrz, kręce rozrusznikiem a ta milczy $!@#!@#!@#
    wykręciłem całą, poczekałem aż wywietrzeje benzyna biore do warsztatu, podpinam pod aku 14,4 ... idzie ... hmmm ( czyżby prądu nie było )
    ide do auta podpinam 2 raz pompe do instalacji .... kręce rozrusznikiem pompa idzie

    powiedzcie mi o co chodzi i gdzie tkwi problem :( bo już kompletnie nie wiem
    ps. ASIA 1,4 16 V ecotec combi 97 rok

  • #33 07 Cze 2011 19:51
    Markos_ns
    Poziom 8  

    Witaj, a próbowałeś spojrzeć na wtyczkę do pompy paliwa? Może być tak jak u mnie było, też mam kombi ten sam silnik tylko 98r. U mnie problem tkwił we wtyczce którą podpinasaz do dekielka od pompy zanurzonej w zbiorniku. Weź cienki śrubokręt płaski, może być jakiś szpikulec i spróbuj tak podgiąć blaszki w tej wtyczce, żeby bolce z gniazda, które wchodzą w tę wtyczkę miały delikatny opór - to poprawi ich styk. Ja dla zwiększenia efektu trysnąłem sprayem poprawiającym kontakt styków. U mnie też pompa podpięta do aku działała, podpięta do instalacji też, włożona do zbiornika też, a wystarczyło, że przejechałem parę km i zatelepało autem na dziurze albo garbie i nagle pstynk! pompa nie działa, a że jeździłem na gazie to nie zauważyłem tego od razu. Po postoju próbuję odpalić silnik i kręcę i kręcę a tu nic. Podejrzewałem też przekaźnik pompy paliwa ale nie. Wystarczyło poprawić styk i wszystko działa.
    Na gazie Ci pali bo jest upał, ja miałem ten problem w zimie i ani na benzynie (bo brak styku) ani na gazie (bo za zimno) nie mogłem zapalić.
    Sprawdź tą wtyczkę i/lub przewody doprowadzające plus to pompy, bo może one gdzieś nie stykają. Niech druga osoba kręci rozrusznikiem a Ty ruszaj wtyczką w gnieździe a potem przewodami i patrz co się dzieje. Podejrzewam, żę w tym tkwi twój problem.
    Pozdrawiam

  • #34 08 Cze 2011 00:18
    adamath
    Poziom 8  

    no i gleba
    generalnie ta ostatnia pompa miala swojąnową wtyczkę ( mówie o zbiorniku ) i o ile wcześniej jej nie montowałem montowałem kable z koncówkami bezpośrednio do pomy to teraz zamontowałem tą wtyczke zlutowałem kable zabezpieczyłem od strony zbiornika, od strony zew. nie próbowałem tego,
    ale zrobiłem tak podpiełem pompe na zewnątrz idzie,
    to se myśle zawiesiła sie zdarza sie
    pomyslalem ze zawiesza sie bo syf w baku wiec postanowiłem oczyscić bak ,
    demontaż kabli, przewodów wszystko bak spuściłem benzyne, syf straszny
    wziełem na pole przemyłem cały bak od środka kerszerem
    potem suszarka , przepłukałem denaturatem
    w miedzyczasie żona benzynke przefiltrowała,
    zapuszczam auto .. qpa
    odkręcam przewód paliwowy .. suchy
    !@#!@$!@
    dzis juz nie mam siły rano sprawdze kabelki
    a jeszcze wykręce ją raz naleje do słoika benzyny i zobacze czy z aku zanużona pójdzie, jak nie jade do intercarsu bo ma to niby miec rok gwarancji

    update
    wiec tak wyciągłem znowu pompe zapakowałem do słoika
    podpinam aku idzie jak burza
    dla pewnosci wymontowałem filtr benzyny ( bo pomyslalem ze tak zawalony ze na nim stoi ale przez niego idzie ( swoją drogą 1 rzecz do wymiany bo jak puściłem go na lewo to jeden wielki szlam )
    podpinam spowrotem pompe do auta przewód paliwowy bezpośrednio do słoika
    słoik pusty
    kolejny punkt sprawdzania czy jest prąd na kablach zasilających pompe
    biore kabel 3 metry wkładam bezpośrednio do wtyczki ( 2 strona do ładowarki od telefonu - ma diode se mysle będzie napięcie będzie sie swiecic ) krece rozrusznik świeci sie
    no to 2 wyjscia albo za mały prąd albo wtyczka
    biore 2 kable ( uciete z wtyczki PCIE-X hehe ciezko wchodziły na pompe ale pewne ze jest styk 100% ) kable wkładam bezpośrenio do wtyczki samochodowej ( 100% pewności styki )
    kręce , słoik sie wypełnia
    wniosek zewnetrzna wtyczka nie styka z pompą ( dzieki za rade bo bym o tym w ogóle nie pomyslal bo dobrze siedzialo .. ale chyba tylko na gumce a nie metal-metal)
    teraz jade po nowy filtr i podepne polutuje to jakoś na dole ) podepne i zdam relacje

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME