Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 - diagnostyka i błędy

09 Jan 2007 10:47 26417 11
  • Level 19  
    Dziś podpiąłem mojego 2,2 HDI pod interface KTS-520 i odczytałem takie oto błędy. Czy Ktoś potrafi je zinterpretować ?

    1613 Błąd kodowania wariantów - Niezakodowany seryjny sterownik -pewnie tylko DIAG2000 to potrafi zrobić ?

    0380 Przekaźnik żarzenia - uszkodzony - w którym miejscu znajduje się ten przekaźnik ?

    1403 i 1404 Sterow.-stopień końcowy podrzewacza - ??

    1408 Podgrzewanie dodatkowe - Usterka stopnia końcowego - to chodzi o świece żarowe ?

    1108 - Wentylator chłodnicy - obroty - bieg jałowy - tu chyba chodzi o przekaźniki sterujące wentylatorem, były przecięte przewody - sprawdze jeszcze raz.
  • Level 18  
    Witam

    Błedy błędami ( a nie byłeś czasami w trybie symulacji ? ) ,ale jakie są objawy pracy silnika ? .Często od jednego błędu, elektronika zaczyna korygować pracę silnika i pojawiają się inne kody ,które są tylko wynikiem pierwszej usterki, dlatego najpierw objawy ,później kasowanie i obserwacja ,które kody wchodzą najpierw a na koniec przemyślana naprawa

    Pozdrawiam
  • Level 19  
    Do KTS-a mam dostęp - dopiero zacząłem go testować na moim samochodzie.

    To nie tryb symulacji, rzeczywiste błędy w sterowniku. Kilka innych udało się wykasować, które powstały podczas wielu prób uruchomienia silnika.

    Na wyświetlaczu jeszcze mam błąd: Antipollution fault - silnik nie ma przyspieszenia - więc chyba to coś z filtrem FAP.

    Ciekawi mnie o co chodzi z tym podgrzewaczem ?
  • Level 18  
    Witam

    Peugeot to nie moja specjalizacja ,ale :

    "przekaźnik żarzenia" to przekaźnik świec żarowych
    co do reszty to nie mam pewności ale mianem podgrzewacza określa się najczęściej układ zabudowany na filtrze paliwa ,który służy do jego ogrzewania i zapewniania łatwiejszego rozruchu i sądzę ,że kody na "14"właśnie tego dotyczą . Jeśli układ nie działa czasami nie daje się uruchomić silnika . Poszukaj tego ustrojstwa sprawdź zasilania i oporności, a jak będzie ok to grzałka do wymiany . Jak są jacyś "Peugotowcy " na forum to niech się odezwą .

    Co do "antipollutiona" masz rację to najprawdopodobniej czujnik miedzy FAP a katalem ( czyli sonda ),sam FAP ,albo sam katal ., często też samo paliwo ,które jest kiepskie

    P.S. Sprawdź w KTS-ie na podglądzie wartości rzeczywistych czy możesz zobaczyć pracę tego podgrzewania i wtedy też będziesz miał info czy się załącza czy nie

    pozdrawiam
  • Level 26  
    Sprawdź swiece żarowe. "Antipollution Fault" się nie przejmuj bo to informacja że są jakieś usterki i silnik pracuje w trybie awaryjnym. Nie wiem czy KTS potrafi zrobić konfigurację komputera ale chyba bez diaga się nie obejdzie.
  • Level 26  
    Te błędy podgrzewania są nieistotne,chodzi tu o ogrzewanie dodatkowe stosowane w HDI (dogrzewanie wnętrza pojazdu).Brak błędów związanych z FAP.
    Chyba jednak bez diaga nic nie zrobisz.
  • Level 15  
    1613-blad telekodowania,tzn sterownik nie wie ktorej grupy ma wtryskiwacze/jak zarzadzac przekaznikiem swiec zarowych/jakiego rodzaju jest czujnik wysokiego cisnienia-blad zapala kontrolke mil
    zrob najpierw z nim porzadek to okaze sie ktore nastepne bledy sa prawda-czy ostatnio byla wymiana oprogramowania w sterowniku,naprawa komunikacji immo -odpowiedz.
    Porzadek w serowniku najpewniej tylko przy pomocy diag 2000
  • Level 19  
    Chyba była zmiana oprogramowania w sterowniku, bo długo walczyli z odpaleniem silnika.

    Próbowałem podpiąć pod DIAG 2000, ale interface nie wykrywa zapłonu i nie komunikuje się ze sterownikiem. Podobno na pinie nr 1 ma pojawić się +12V po przekręceniu kluczyka w stan zapłon. Czy to prawda ? Można podpiąć ten przewód w dowolne miejsce, tam gdzie pojawia sie +12 w stanie zapłon ?

    Okazało się jeszcze, że przewody podciśnienia są uszkodzone, wymieniłem przetartą rurkę od intercoolera. Od nich też może być błąd: Antipollution fault ?
    Zostały mi trzy miejsca, które nie wiem jak podłączyć, dwie plastikowe rurki na rysunku oznaczone B i C połączyłem ze sobą - ale czy tak mają być podłączone ?
    Ta grubsza gumowa rurka ozn. A, która jest podłączona do serwa to komplenie nie wiem gdzie to podłączyć.
    Załączam rysunek, może ktoś będzie wiedział jak to podłączyć, albo ma silnik 2,2 HDI.

    Peugeot 406 - diagnostyka i błędy
  • Level 26  
    Antipollution fault to nie jest błąd tylko informacja dla kierowcy o emisji szkodliwych substancji do atmosfery.Wydaje mi się że w ciemno szukasz usterki zamiast jechać do serwisu i zrobić diagnostykę.
  • Level 19  
    Byłem w serwisie na DIAGu 2000, ale mam poprawić rurki podciśnienia i ten sygnał od zapłonu i jeszcze raz przyjechać.
  • Level 2  
    Jaki Pan program używa do zczytywania błędów?