Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rezystor dmuchawy powietrza

04 Wrz 2003 09:06 7918 13
  • Poziom 10  
    Mam mały problem z rezystorem do nawiewu w WV Polo 1 rok 78. Padły mi 2 pierwsze biegi, przepalił się zwój na drugim biegu, w sklepie takich rezystorów nie mają. Więc moje pytanie brzmi następująco: Jaką przewód powinien mieć rezystancję, albo jaki rezystor można zamiast drutu założyć. Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Zoostaw te OPORNIKI !
    Poszukaj na elektrodzie schemaciku "regulator obrotów silnika prądu stałego" opartego o układ NE555.
    Będziesz miał do wyboru zrobić 2 układy dla 2 biegów lu zaastosować regulację płynną - potencjometr.
    Dodatkową zaletą tego układu jest to że prawie nie ma strat energii - jest to chopper energoelektroniczny , awięc nic sie nie będzie grzać i palić !
    Wada - silnik zasilany w ten sposób piszczy ( należy dobrać częstotliwość pracy układu tak aby nie denerwowało)
  • Poziom 19  
    Zastosuj rezystory drutowe pomiędzy 2 a 6 ohmów. Stosuje się je we wzmacniaczach m.cz. dużej mocy. Moc oczywiście jak największa. Nie próbuj ich lutować. Montaż najlepiej na konektory lub na ścisk. Ja stosowałem rezystory ceramiczne ze starych czarnobiałych szeregowców (to takie stare telewizory lampowe)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Ja to zrobilem z kawalka drutu oporowego ze starej farelki, odcialem kawalek ok 1 om oporu, skrecilem w spiralke, dolutowalem i smiga juz kilka lat.
  • Poziom 13  
    Witam

    Proponuję jednak oporniczki drutowe. Z prostej przyczyny- lepiej odprowadzają ciepełko. Nieważne czy to z drutu oporowego czy na porcelanie(ew. cemenciaki)

    Co do wartości to przedział jest duży. Od niecałego ohma do nawet kilkunastu. Będzie to miało na predkość obrotową silniczka.
    Co do układu elektronicznego, to jest to fajne, bo można to płynnie regulować. Ale i ma to wadę - trzeba gdzieś zamontować potencjometr!!!! (no chba że układ bez regukacji, rezystor dobrany do predkości).
    Jak jest oryginalna gała do wiatraczak to niech sobie ona tam już będzie.
    Pozdrawiam i powodzenia.
  • Poziom 10  
    Dziękuję wszystkim za cenne informację. Postaram się z nich skorzystać. Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    biorac pod uwage moc silnika rzedu 80--150W, to taki rezystorek 9 wat za dlugo nie pochodzi , zwlaszcza, ze te oryginalne leca, a maja nawt po 200W!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ranger słusznie spostrzegł że oporniki 9W nie wytrzymają. Najczęściej układa się je na aluminiowym radiatorze i zalewa cementem. Takie zalane oporniki są do kupienia. m in Lublinki mają tak rozwiązaną regulację prędkości. Elektroniczna regulacja nie sprawdza się przy niskich prędkościach wentylatora. Ponadto znacznie skraca życie silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W szczególach tkwi diabeł. Na najwyższych obrotach opór jest pomijany, największą moc wydziela przy najniższych obrotach, kiedy jest najsłabiej chłodzony. Trzeba zwrócić uwagę na odprowadzenie ciepła, rezystor musi być dobrze dociśnięty do metalowej obudowy, jego poluzowanie oznacza uszkodzenie. Teraz dopiero uważam że temat wyjaśniony jest do końca.
  • Poziom 20  
    Pozwoliłem sobie odgrzać temat, bo po wyjęciu wczoraj filtra p.pyłkowego w swojej Astrze stwierdziłem totalne upalenie/zardzewienie opisywanego tutaj rezystora.
    Mam jednak wewnetrzne zapędy,żeby zamienic ten rezystor (koszt nowego-115zł) na regulator PWM,bo aż sie tu o to prosi. Szukajac na elektrodzie nie znalazłem jednak,poza sugestią zastosowania fabrycznego regulatora od Poloneza (~25 zł), zadnych konkretnych opini, czy taki sterownik dobrze wspolpracuje z silnikiem dmuchawy.
    Sam sterownik to nie kłopot, natomiast interesuje mnie poziom zakłocen, jakie on generuje do instalacji samochodu (czy nie wpłynie to negatywnie na prace CPU, ABS-u itp.), no i czy sam silnik nie generuje pisków przy odpowiednio dobranej czestotliwosci sterowania.
    Bede wdzieczny za wszelkie opinie i rady, bo czas jesiennej słoty zbliża sie nieubłaganie ;).
  • Poziom 16  
    @ Alpha
    na temat rezystorów dmuchawy powiedziane zostało chyba wszystko.
    Dla kolegów przeglądających dodam że problem poruszany przez kolegę Alpha ma związek z tematem
    temat
  • Poziom 20  
    30 zł na szrocie i po problemie hi hi