Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik pierścieniowy

04 Wrz 2003 09:22 13251 18
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Pytanie :
    Regulator zasilania silnika czy tzw modulator rezystancji w obw wirnika?[/quote]

    nieuważnie poczytałem sorry
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    NIe pytałem o regulacje tylko stabilizacje, jak już się dobierze prędkośc to czy nie powinna być ona w miare równa, bo nei wiem czy jakieś zwalnianie nie ma negatywnego wpływu na obróbke, pamiętam z wykładów napędu przemysłowego taki warunek ale nie jestem pewien gdzie się on stosuje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Rycho T napisał:
    Silnik ma moc 4KW.Napędza tokarkę .
    Modulator oporu wirnika to chyba będzie to.


    Oczywiście w pętli zamkniętej.

    A samo sterowanie - interfejs jak rozwiążesz? Jakiś mikrokontroler + LCD ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    W wirniku występują prądy kikadziesiąt - kilkaset A, napiecie kilka - kilkanascie V. Szczegóły w dowolnej książce z "maszyn elektrycznych", ale raczej starszej - taki silnik to juz historia, wyparły go napędy tyrystorowe.
    Po włączeniu oporu w wirnik charakterystyka zewnętrzna jest bardziej miękka (obroty bardziej zależą od obciązenia, tym bardziej im większy opór), korzysta się z tego też przy rozruchu. Raczej będzie konieczna stabilizacja obrotów czyli potrzebny jakiś czujnik obrotów (prądniczka tachometryczna lub tarcza zębata z czujnikiem zbliżeniowym) plus regulator plus układ wykonawczy stosownej mocy (tyrystory). szczegóły w ksiażkach typu "napęd elektryczny" czy "maszyny elektryczne" z lat 70 -80.
  • Poziom 11  
    sterowanie predkoscia silnika pierscieniowego odbywa sie poprzez
    wlaczanie w obwod wirnika rezystancji, jednakze zakres sterowania zmienia sie zaleznie od wartosci obciazenia silnika, predkoscia silnika nie obciazonego sterowac nie mozna, stabilnosc pracy silnika maleje w miare zwiekszania rezystacji wlaczonej w obwod wirnika. wnioski nasuwja sie
    same-zalezy do czego stosujemy ta regulacje
  • Poziom 22  
    cyruss napisał:
    W wirniku występują prądy kikadziesiąt - kilkaset A, napiecie kilka - kilkanascie V.
    Takie duże prądy i niskie napięcia występują w silnikach ze zwartą klatką, gdzie uzwojenie jest w zasadzie jednym zwartym zwojem. W silnikach pierścieniowych wirniki nawija się na wyższe napięcia właśnie w celu zmniejszenia prądu (musi być przeniesiony przez pierścienie ślizgowe).
    Co do reszty masz całkowitą rację, praca na dużych poślizgach jest niestabilna i dlatego najprostszym rozwiązaniem (choć nie najtańszym) byłoby zwarcie pierścieni tego silnika i sterowanie go przy pomocy falownika.
  • Poziom 24  
    Od biedy można używać softstartu jako regulatora prędkości, skoro badaliśmy taki przypadek(dla klatkowego), to znaczy, że ma to jakiś sens. Akurat moi wykładowcy od klasycznego napędu mają bardzo duże doświadczenie praktyczne, więc chyba się stosuje ten sposób.
  • Poziom 15  
    W układach napędowych dużych mocy z silnikami pierścieniowymi stosuje się tzw. podsynchroniczne kaskady przekształtnikowe. Wtedy w obwód wirnika włącza się 6 pulsowy prostownik diodowy z którego zasila się 3 faz mostek tyrystorowy wysterowany w zakres pracy falownikowej. Zmieniająć kąt wysterowania mostka tyrystorowego zmieniamy predkość kątową silnika. Jest do układ stosowany w układach o mocach MW ponieważ daje podobne możliwości jak falownik ale jego wykonanie na te moce jest tańsze. Ma on tą wade że jest cholernie skąplikowany i daje możliwość regulacji prędkości jedynie w dół.
    W tym przypadku (moc 4KW) najlepszym rozwiązaniem jest to jakie proponuje sieger zwarcie pierścieni i softstarter.
  • Poziom 20  
    ja mam takie pytanie do założyciela postu. Jak wygląda ten silnik z zewnątrz?? ponieważ potrzebny mi jest silnik pierścieniowy a z oznaczeń trudno wyczytać takie żeczy
  • Poziom 20  
    haha zdjecie z allegro trwajacej aukcji troche drogi ten silnik jest. a wiec pierscieniowy to z takim dołączonym tyłem a moze ktoś wie gdzie można kupić taki silnik w rozsądnej cenie