Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opór silnika krokowego,czujnika temperatury...

Moruso 10 Sty 2007 16:08 2676 2
  • #1 10 Sty 2007 16:08
    Moruso
    Poziom 9  

    Witam
    W silniku krokowym Hyundai Lantra 1.6 16V 95r:
    silniczek ma wyprowadzenia:
    1 2 3
    4 5 6

    uzwojenia wg schematu:
    1-2
    2-3
    4-5
    5-6
    Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 30 ohm...(u mnie 40-48ohm)
    1-3
    4-6
    Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 60 ohm...(u mnie 80-85 ohm)

    Na wszystkich Pinach jest jakiś opór ale nie zgadza sie z podawanymi wartościami.Czy to świadczy o uszkodzeniu sliniczka krokowego?

    Drugie pytanie to jak sprawdzić czujnik temperatury(przy termostacie)
    Wiem że mierzy sie opór dla różnych wartości temperatury.Wie ktos moze jaki powinien byc opor dla poszczegolnych temperatur?

    I jeszcze jedna sprawa.Gdzie w tym silniku znajduje sie czujnik temperatury powietrza? Szukalem szukalem i nie mam pojecia:/
    Jesli ktos moze mi pomoc to bede bardzo wdzieczny:)

    Aha,jeszcze jedna rzecz.Co do silniczka krokowego to po wlaczeniu zaplonu slychac ze wykonuje jakis ruch.Tak samo jest po wylaczeniu zaplonu.Ale silnik nierowno pracuje na biegu jalowym.Jesli w trakcke pracy odepne wtyczke od silnika krokowego to nie ma zadnej zmiany.Tak samo jesli odepne ta wtyczke przed wlaczeniem zaplonu to tak samo silnik pracuje nierowno.
    Po odpieciu wtyczki od przeplywomierza od razu podnacza sie obroty(na sluch o okolo 200-300).Czy swiadczy to ze przeplywomierz jest sprawny?Jak sprawdzic przeplywomierz?Moze tez jakis opor? Podobnie jak w silniku krokowym tez jest 6 pinow

    0 2
  • #2 10 Sty 2007 17:28
    cardiag
    Poziom 30  

    na silniku moze byc ok 60omow, na właczniku krancowym powinno byc max 3omy. Inaczej bedzie dupa, i silniczek nie bedzie dzialal jak nalezy. Przeczysc styki wlacznika, a jesli silnik ma za duzo mozesz wyczyscic komutator (zegarmistrzowska robota, ale da rade). czujnik temperatury silnika przy 90 stopniach powinien miec 200-300 omow. Na zimnym pare kilo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha, na przeplywce sprawdzasz napiecie, jednak ta metoda nie jest sie w stanie na 100% stwierdzic sprawnosc przeplywomierza.

    0
  • #3 10 Sty 2007 17:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto