Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAGNUM CTV 308 DK/VT - NIE PRZECHODZI W TRYB CZUWANIA

04 Wrz 2003 17:26 1549 7
  • Poziom 11  
    Witam[,] jestem elektronikiem amatorem i posiadam telewizor taki jak w temacie i od niedawna mam taki problem:
    Gdy wyłanczam telewizor pilotem[,] kineskop robi się szary i u gury wyskakują informacje o danym kanale numer i nazwa ta która jest zaprogramowana[;] po chwili te informacje znikają[,] ale kineskop się nie wyłącza[,] bo jest cały czas szary[,] a z głosnika się wydobywa taki dziwny dzwięk.Prosze powiedzcie[,] jak to naprawić[.]
  • Poziom 22  
    Najprawdopodobniej padl BUT11 ktory robi za wlacznik 110V a jezeli padl to znaczylo by ze przetwornica sie buja ponad dopuszczalne napiecie, mogl pasc tranzystor sterujacy BUT11 lub rezystor 100k idocy na baze BUT11.
  • Poziom 27  
    Nie znam odbiornika ale wnioskując z powyższej wypowiedzi włącznik jest zrobiony na bu ..lub innym wysoko napięciowym tranzystorze.Wymiana tranzystora nic nie da.W układzie sterowania bu.. jest drugi tranzystor który jest sterowany przez układzik zbudowany z tranzystora i małej pojemności która to jest odpowiedzialna za podbicie napięcia z procka do takiej wartości aby tranzystor przełąvczył się w miarę szybko.Przy pustym elektrolicie czas narastania jest dość długi a co za tam idzie wolbo otwierany jest tranzystor bu.. gdzie do uzyskania pełnego napięca otwarcia wydziela się duża tęperatura i ..wiadoamo bu ..do wymiany :roll:
  • Poziom 22  
    Ten kondensatorek w bazie tranzystora (bo pewnie o niego chodzi) sluzy tylko do stabilizacji stanu jego wyschniecie wplywa tylko na stabilnosc wlaczenia , wiekszy wplyw na upalenie BUT maja kondensatory po pierwotnej w przetwornicy gdyz ten tranzystor pada juz przy 160V i kondensatory na napieciu 110V w emiterze i kolektorze BUT.
  • Poziom 14