Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki materiał do wygłuszenia kolumn ?

jarecki666 10 Sty 2007 21:28 3282 4
  • #1 10 Sty 2007 21:28
    jarecki666
    Poziom 9  

Mam kolumny Acura 410 i wymieniając głosniki na nowe zauważyłem że nie są wygłuszone ....a problemem ogólenie moim i tym co mnie nurtuje w tej dziedzinie jest czy warto je wygłuszac jakąs pianką albo czymś w tym stylu czy nie ..jak wpłynie to na jakość ...jestem laikiem w tej dziedzinie dlatego prosze o wyrozumiałość (i cierpliwość )..<pozdr>

0 4
  • #2 10 Sty 2007 22:06
    Tajoka
    Poziom 20  

Witam. Powiem tak, ja jestem jak najbardziej za wygłuszaniem kolumn. Chociaż głośniczki komputerowe nawet te droższe zestawy w subie maja tylko dechy :D. Nie wiem jakie dokładnie są te kolumny od kolegi. Ale stosuje się taką zasadę, że jeżeli kolumna jest bas-reflex to wygłuszenie stanowi cienka gąbka (1-3cm). Czasem miękki, dość gruby filc. Nie polecam nic pianko podobnego, a szczególnie pianki montażowej. Jeżeli kolumny są zamknięte to wygłuszenie jest trochę większe. Na ściankach jest gąbka około 4-5cm. Niektórzy jeszcze wypełniają całą objętość kolumny watą lub postrzępioną starą kołdrą. Nie neguję tego sposobu, lecz należy pamiętać, że wygłuszenie im jest większe tym tak jakby dodaje objętości "widzianej" przez głośnik. Więc wybór pozostawiam Koledze. Pozdrawiam.

0
  • #3 11 Sty 2007 11:03
    jarecki666
    Poziom 9  

Kolumna ma około 90 cm wys 24 szerokosci i 26 głebokości ..Sa w niej na dole dwa głosniki basowe po 20 cm /potem jest pólka wewnątrz kolumny oddzielająca głosniki basowe od sopranu i sredniego ...Sama kolumna jest z plyty wiórowej ..a na samym dole kolumny z przodu sa dwa otwory bass refleks i tak to wygląda .,,

0
  • #4 11 Sty 2007 13:23
    AVG
    Poziom 30