Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sub z satelitkami, co sądzicie ?

szatan666 11 Sty 2007 10:36 2676 15
  • witam, prosił bym o wasze opinie na temat mojej roboty (patrzcie łaskawym okiem mam tylko 15 lat) jest to subwoofer z głośnikiem sisteka 999 i 2 satelitki z jakimiś alphardami (ich nawet nie używam ale zrobiłem je poiewarz zostało mi troszke sklejki:))
    koszty:
    1) sklejka- 80 zł
    2) głośnik 999- 45 zł (kupiony rok temu i tak przepłaciłem)
    3) 3 terminale- 4,50 zł
    4) dwa alphardy- 20 zł
    5) kable -10 zł
    6) klej -21 zł do drewna z pattexa :)
    7) bass feflex- od kumpla :)
    mam zamiar jeszcze obić go jakimś kocykiem lub wybejcować i bedzie gitarka :)


    Fajne!
  • #2 11 Sty 2007 11:16
    szatan666
    Poziom 15  

    w subwooferze nie ma żadnej zwrotnicy ponieważ nie posiadam takiej :) a brak funduszy na jej zrobienie lub kupno :)

  • #3 11 Sty 2007 13:02
    bados1990
    Poziom 13  

    Nawet nie wiem jak nazwać można to satelitkami;/ są one kwadratowe a mogły być chociaż prostokątne. Nie wspomne już o głośnikach użytych w nich a także jak i w subie. Ja bym proponował uzbierać troszkę pieniążków i zrobić jeszcze raz. Kocykiem morzesz obić skrzynie basowa do samochodu albo tube ale żeby obijać sub do domu? Oklej go jak już co. ogulnie nie wykończona konstrukcja. Bark zwrotnic do satelitek i filtra do suba. było by 1/10 ale robiłeś to sam a pieniądze to niewszystko i liczą sie też chęci i za to 4/10

  • #4 11 Sty 2007 17:53
    _Gothic_
    Poziom 12  

    nie rozumiem ludzi ktorzy pisza ze nie maja siana, a wydaja 180zl na jakis badziew, straciles tyko pieniadze, ani to jakos nie wyglada, a gra pewnie tez niezbyt fajnie :/

  • #5 11 Sty 2007 17:58
    stanleymarc
    Poziom 15  

    nie badzcie tacy chlopak napisal ze ma 15 lat moze w przyszlosci stworzy cos lepszego; jesli ma zaciecie i zainteresowanie tym tematem to sie napewno wiele nauczy przypomnijcie sobie swoje poczatki :) dobrze ze czyms sie zajal a nie rozrabial na ulicach. zycze mlody kolego drazenia tematu i sukcesu w przyszlosci

  • #6 11 Sty 2007 18:30
    _Gothic_
    Poziom 12  

    no dobra, nie chce urazic autora pracy, bo jesli go zadowala ta konstrukcja to fajnie, ale "niefajnie" jesli chodzi o koszta

    sporo za to przeplacil, ja za mniej niz 180 zlozylem suba na ktory sie sklada obudowa z oklejonych plyt, GDN-22, tda7294, filtr dolnoprzepustowy i transformator, takze jak spojrzalem w kosztorys to mysle sobie "o matko", nie chodzi o to ze poczatki musza byc koniecznie super, ale zeby mialy jakis sens, a nie byly tylko wyrzucaniem pieniedzy... moze lepiej zaczynac takie rzeczy jak sie ma juz troche wiecej lat... no nie wiem

  • #7 11 Sty 2007 18:32
    kotu123456789
    Poziom 12  

    według mnie to niema za bardzo co tu oceniać ale skoro mówisz że masz 15 lat to będę łaskawszy konstrukcja nie jest morzę za piękna głośnik też nie za bardzo a skoro mówisz że nie masz siana to ja bym dał sobie spokój. Sam nie mam za dużych dochodów więc wiem jak to jest robiłem swoje kolumienki 7 miecha i cieszę się z tego że nie wyrzuciłem kasy w błoto na jakieś gu... ale liczą się też chęci jak wspomniał kolega wyżej więc dam 2/6

  • #8 11 Sty 2007 19:57
    VIGOR_PICTURES
    Poziom 20  

    Nic nie będę wspominał o głośnikach ( a już w szczególnie o satelitkach )
    Mówisz, że chciałbyś obić suba kocem, albo go zabejcować.
    O kocu Ci już powiedzieli, gdzie go lepiej stosować. A co do zabejcowania, to najpierw spróbuj suba jakoś wyrównać - chociażby bawiąc się ze szpachlą. Na tej konstrukcji możesz rozpocząć naukę szpachlowania. Ja będąc o rok starszym ( 16 lat ) spróbowałem pierwszy raz. Wyszło tragicznie - ale to był początek. A jak będziesz miał czas, chęci i ... pieniądze, to przy kolejnej konstrukcji będziesz już mógł "dopieścić" kształt suba, czy satelitek.
    Dobrze, dobrze : 2+

    Pozdrawiam i życzę powodzenia

  • #9 11 Sty 2007 20:44
    Caleb_
    Poziom 33  

    w 200zl to mozna sie wyrobic w satelitkach na arn-150+pj... kto w ogole robi obudowy ze sklejki? toz to za lekkie jest. wiorowka nie dosc ze tansza to i lepsza do takiego zastosowania. to ze masz 15 lat nie znaczy, ze popelniajac bubel nie zostaniesz skrytykowany. byli tacy w twoim wieku co zrobili dobry sprzet...

  • #10 12 Sty 2007 09:31
    szatan666
    Poziom 15  

    _Ghotic_ przykro mi ale się mylisz ten subwoofer potrafi nieźle zatrząść aż sam byłem w szoku jak usłyszałem go po raz 1 ! a co do wyglądy to on na fotkach tak ciulowo wyszedł. któryś z kolegów napisal ze wykoncz go szpachlą ale po co jak on jest równiótki ! tylko na 2 z fotek widać ze jest krzywy ale to tylko złudzenie optyczne ! i dzięki za szczere komentarze powiewarz dobre rady się zawsze przydadzą a w "satelitkach" sa kondensatory 4,7uf i satelitki zrobiłem ja w\w poniewarz zostało mi troszke sklejki uźyłem 16 mm sklejki !! a płyta wiórowa jest o kant tyłka rozbić prawde mówiąc ! i jeszcze jedno jaki głosnik 20 cm polecacie włożyć do tej badziewiastej skrzyni taki od 50 do 100 zł, skrzynia ma dokładnie 27 litrów z br 7cm średnicy

  • #11 12 Sty 2007 09:55
    Szokolo
    Poziom 19  

    Witam! Według mnie sklejka to dobry materiał na subwoofer :-). Ciężko ją tylko dostac (chodzi o grubość), w porównaniu z wiórą jest o niebo sztywniejsza i nie kruszy się tak jak wióra przy lekkim uderzeniu... Co do MDF-u to wypada moim zdaniem mniejwięcej tak samo. Trzeba pamiętać, że sklejka jest sklejana z cienkich płatów drewna jak wiadomo takie rozwiązanie jest naprawdę sztywne i wytrzymałe, dla przykładu podam, że rygle w lepszych zamkach drzwiowych też mają konstrukcję płatowę :-). Pozdrawiam!

  • #12 12 Sty 2007 10:33
    matel001
    Poziom 20  

    _Gothic_ napisał:

    straciles tyko pieniadze

    No niestety się zgodzę. Poiwnieneś dozbierac jeszcze troche kasy i byś sobie cioś lepszego zrobił. Ale jak sam napisałeś (chodzi mi o Twój wiek) jesteś troche niedoświadczony (jak to się mówi nie od razu Kraków zbudowano). No ale całe życie przed tobą :-):D. Narazie poleciłbym Ci poprzeglądanie forum i przypatrzenie się projektom innych.

    No cóż a za to to tak 2 będzie

  • #13 12 Sty 2007 10:54
    szatan666
    Poziom 15  

    no i to mi się podba kulturalne podejście do sprawy :) i jak z tym głosnikiem nadawał by się do tego np audion 0808 ?? czy mógł by byc jakiś alpierd??

  • #14 12 Sty 2007 23:52
    jw_amigowiec
    Poziom 10  

    Hehe, czytanie to nie wszystko, a licytowanie sie "kto lepiej" tez jest typowe dla tego wieku ;). Eh, w tej branzy mysle tylko doswiadczenie, a nie wiedza podrecznikowa. Znam takich, ktorzy maja tyle lat, albo i wiecej doswiadczenia w branzy niz Wy macje w ogole :). I dzieki takim osobom uzmyslowilem sobie, ze nic jeszcze nie wiem :D. Ale dobrze, ze zaczynacie zabawe wczesnie. Da Wam to doswiadczenie poprzez zabawe. Proponuje tez koncerty w fillharmonii, czy tez koncerty jazzowe grane na zywo akustycznie - w celu porownania brzmenia ;). W jakim kierunku powinno to isc. Nooo, ale w Waszym wieku sluchalem muzyki na "jamniku", albo starej unitrze+tonsil, myslac, ze gra swietnie... :)

  • #15 13 Sty 2007 00:22
    VIGOR_PICTURES
    Poziom 20  

    szatan666 napisał:
    (...) któryś z kolegów napisal ze wykoncz go szpachlą ale po co jak on jest równiótki ! tylko na 2 z fotek widać ze jest krzywy ale to tylko złudzenie optyczne !(...)


    Nie że się czepiam, ale dalej obstaje przy tym, iż nie jest równy. Wygląda na to, że tylna ścianka jest "inna". Mógłbyś zrobić sesje zdjęciową samego suba?

    Pozdrawiam

  • #16 13 Sty 2007 14:46
    matel001
    Poziom 20  

    Ja siędo nagłośnienia wkręciłem się w kościele. Teraz nagłaśniam z paroma kumplami chórek "młodych". Też bym to tobie poradził. Tyle że jest taki problem, że nasza parafia (MB Saletyńskiej Rzeszów),, jest jakby to ująć niecodzienna w niej jest mnóstwo takich grup zapaleńców którzy chcą w takich rzeczach uczestniczyć. I księża którzy się chcą tym opiekować. Ja nie wiem jak jest u ciebie

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME