Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 2.0 bezyna b4 95rok - (LPG) problem z pomp± paliwa

12 Jan 2007 08:09 3776 27
  • Level 12  
    Witam
    Mam problem z pomp± paliwa, a objawia sie to tak:
    załanczam kluczyk, pompa pompuje przez kilak sekund (słychać j±), zapalam auto i wszystko ok.
    Przejadę kilka kilometrów, i auto ga¶nie.
    Przekręcam kluczyk żeby go zapalić, i pompa juz nie pompuje!
    Odczekam 5 do 15 minut i znów pompuje i pali auto.
    Może kto¶ mi cos podpowie, może jaki¶ przekaĽnik od pompy sie przegrzewa? (który przekaĽnik jest do pompy paliwa?)
    Bezpieczniki sprawdziłem i wszustkie sa dobre.
    A auto nie pali na bęzynie i na gazie!
    Pozdrawiam
  • Level 24  
    Bardzo mozliwe ze to przekaznik, bo pewnie jednoczesnie zasila on pompe i wtrysk/wtryski, dlatego na gazie tez nie bedzie mozliwosci odpalenia silnika.
    (nie mam przed soba schematu).
    Jesli sie myle prosze mnie poprawic.
    Pozdr. Procekkk
  • Level 12  
    Dziekuje za szybk± odpowiedz.
    Teraz jestem w pracy sprawdze to wieczorem.
    A może kto¶ podpowie który to jest.
  • Level 23  
    sterowanie silnikiem przekaznik trzeci od lewej na samej gorze R3,pompa paliwa przekaznik R12,pierwszy z prawej na samym dole
  • Level 12  
    Dziekuje sprawdze to wieczorem, ewentualnie jutro je wymienie
  • Level 12  
    Pompa jest poprostu do wymiany.
    Zatarła się w sposób "zło¶liwy" tzn chodzi przez pewien czas i przestaje.
    Sprawia wrażenie sprawnej ale tak nie jest.
    Należy j± wymienić bo kierowanie się uchem nić nie da.
  • Level 24  
    wwindak wrote:
    Pompa jest po prostu do wymiany.
    Zatarła się w sposób "zło¶liwy" tzn chodzi przez pewien czas i przestaje.
    Sprawia wrażenie sprawnej ale tak nie jest.
    Należy j± wymienić bo kierowanie się uchem nić nie da.


    Jak by to byla pompa to dobrze by chodzil na gazie, a na gazie tez nie chodzi.
    Wiec wychodzi ze to przekaznik.
    Prozdr. Procekkk
  • Level 12  
    tez myslałem ze poszła pompa ale jade na gazie i auto nagle ga¶nie!
  • Level 34  
    w czasie gdy nie chce odpalać sprawdĽ czy masz iskrę.
  • Moderator of Cars
    Jedna uwaga - wydaje mi się, że to normalne, że pompa nie wł±cza się po wył±czeniu działaj±cego silnika i ponownym, szybkim, wł±czeniu zapłonu (ale nie silnika). Przy wł±czonym tylko zapłonie pompa wł±cza się tylko do momentu wytworzenia ci¶nienia w układzie paliwowym, potem się wył±cza, je¶li w momencie wł±czenia zapłonu w układzie jest ci¶nienie to pompa się wcale nie wł±cza.
  • Level 12  
    no moze tak, ale jesli nie słusze silniczka pompy to nie chce mi auto odpalic nawet jesli długo kręce, moze to jakas inna przyczyna

    Dodano po 2 [minuty]:

    moze jakis czujnik cisnienia paliwa na listwie wtryskowej ¶wiruje (jesli wogóle cos takiego jest)
  • Moderator of Cars
    Teoria z przekaĽnikiem zespolonym nie była zła (o ile co¶ takiego w tym aucie jest).
  • Level 12  
    a jest tam jakisz czujnik cisnienia paliwa na listwie wtryskowej?
  • Level 23  
    nikt nie pisał o przekazniku zespolonym
  • Level 12  
    własnie pompa moze nie pompowac bo cisnienie jest, a zapłon jest odciety, musze to wszystko dzisiaj sprawdzic, jak zgasnie to sprawdze czy jest iskra.
  • Level 2  
    cefka wysokiego napiecia do wymiany
  • Level 11  
    Dlaczego twierdzicie że to pompa paliwa czy przekaĽnik jak auto zga¶nie to zobacz przedewszystkim czy jest iskra ???
  • Level 14  
    Może to być spowodowane zanikiem zapłonu,czyli brak iskry,a to wi±że się
    z impulsami ,które uruchamiaj± pompe paliwa,a uszkodzenie może być:
    cewka zapłonowa,lub uszkodzenie w aparacie zaplonowym lub sam układ
    załonowy-je¶li ga¶nie na paliwie i na gazie,to wspóln± rzecz± jest zapłon.
    pozdr.
  • Level 2  
    Prawdopodobnie w momencie kiedy samochód ga¶nie (na lpg i pb) nie ma iskry, ale wcale nie musi być uszkodzona cewka zapłonowa, moze być walnięty czujnik położenia wału. To wła¶nie ten czujnik mówi cewce kiedy ma dać iskre, a jak nie powie to cewka jej nie daje i samochód nie chodzi. Spotkałem się już z trzema takimi przypadkami, były identyczne objawy jak tutaj.
  • Level 23  
    w tym silniku jest czujnik halla w aparacie i jemu nalezy sie przyjzec-ja stawiam na niego
  • Level 12  
    robiłem z autem do 1 w nocy i doszedłem do takkiego rozwi±zania, ze gdy nie pali to załanczam zapłon, wyci±gam przekażnik R3 od sterowania silnikiem (podpowiedz prezes11) i wkładam spowrotem i auto pali.
    - a w momęcie gdy nie pali to nie pracuje pompka i nie ma iskry,
    - a w tym silniku jest czujnik położenia wału, czujnik hala, i dziwny czujnik detonacyjny w bloku silnika podobno zapobiega jakim¶ stukom.
  • Level 30  
    Witam
    Proponuje reset komputera.To on steruje pompa i zaplonem.Sprawdz tez napiecie na cewce R11 byc moze masz uszkodzone przewody doprowadzajace napiecie do niejbyc moze nie zanika ono do 0V tylko spada np do6-7V a to wystarczy by go podtrzymac lecz nie zeby zalapal i stad po wyjeciu jest ok.Powodzenia
  • Level 24  
    radzilbym sprawdzic sterownie przekaznika pompy paliwowej i wtryskiwaczy - jedna calosc, oraz napiecie zasilania i sterownie modulem zaplonowym.
    Pozdr. Procekkk
  • Level 24  
    ladamaniac: nie slyszalem o czyms takim jak cefka, ale moze chodzi ci o cewke zaplonowa. ;)
    cewka zapłonowa - to transformator w układzie zapłonowym akumulatorowym silnika spalinowego tłokowego; przetwarza niskie napięcie z akumulatora na wysokie, wywołuj±ce przeskok iskry elektr. w ¶wiecy zapłonowej
    Pozdr. Procekkk
  • Moderator of Cars
    Chroniczny brak poczucia humoru... o "cefce" napisał prezes11 a ladamaniac tylko wytłumaczył, co to jest, bo co to cewka to wszysy wiedz± ;)

    Przepraszam z off-topic.