Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik temperatury. Jak sprawdzić w domowych warunkach?

bogdan gruchala 12 Sty 2007 10:48 6100 18
  • #1 12 Sty 2007 10:48
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Jak można sprawdzić czujnik temperatury w domowy sposób czy jest dobry.

    0 18
  • #2 12 Sty 2007 11:37
    adam17ak
    Poziom 11  

    wsadzając go do wody ipodgrzewając mierząc rezystancje itemperature, jeśli jest to czujnik od wentylatora to sprawdzamy temperature zwarcia i rozwarcia styku jeśli się nie zwiera to jest uszkodzony

    1
  • #3 13 Sty 2007 10:26
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    A nie można po prostu wypiąć kostkę i z mostkować co może się stać?

    0
  • #4 13 Sty 2007 10:48
    viper555
    spec od auto-elektro

    Oczywiście przez krótką chwilę najlepiej przez kontrolkę ale żeby wskaźnik nie wychylał się na maxa.P

    0
  • #5 13 Sty 2007 10:54
    Stefanek1
    Poziom 26  

    bogdan gruchala napisał:
    A nie można po prostu wypiąć kostkę i z mostkować co może się stać?

    Jak od wentylatora chłodnicy to wiadomo, będzie cały czas chodził jak wściekły, jak od jakiegoś innego czujnika to będą przekłamania.
    Pozdr.

    1
  • #6 13 Sty 2007 11:22
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    To teraz pytanie:
    Jeśli autko ma problemy z odpalaniem zimnego silnika to mogę sprawdzić czujnik temperatury
    ( nie wiatraka ) wpinając kontrolę tak żeby temperatura się podniosła na wskaźniku lekko i
    Spróbować uruchomić silnik jeśli odpali to taki czujnik można spisać na straty. Jaką diodę najlepiej użyć.

    0
  • #7 13 Sty 2007 11:41
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Nie piszesz kolego jakie to auto, jaki to silnik, jakie masz z nim kłopoty brak danych na diagnozę.
    Myślisz sobie zewrę czujnik już będzie po problemach, to nie takie proste, dawaj więcej danych.
    Czy chodzi ci o wymuszenie grzania świec ? Zmiana wskazań na desce nic nie da.
    Pozdr.

    1
  • #8 13 Sty 2007 12:06
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Nie znam się na tym dobrze ale dla mnie czujnik temperatury czy w dti lub bp wysyła sygnał do komp
    Jaki i czym go zastąpić na chwile żeby stwierdzić że jest zły czujnik w dti lub bp.

    Chcesz więcej danych silnik volvo 1.6 bp zimny trzeba długo kręcić żeby od palił nie daj przykładów
    co może być jak sprawdzić ten czujnik domowym sposobem.

    Przykład jesteś w miejscowości gdzie niema mechanika telefon nie działa auto nie chce zapalić
    Podejrzenie pada na czujnik jak sprawdzić lub czym zstąpić na chwile i jechać na rowerze 20 km po tą część.

    0
  • #9 13 Sty 2007 13:09
    nsz
    Poziom 13  

    Przy 20 st- rezystencja ok. 2500 omow
    90 - 280/380 omow
    Przy uszkodzonym czujniku autko tez zapali i pojedzie.
    Napewno ten czujnik cie nie uziemni na drodze.

    1
  • #10 13 Sty 2007 13:32
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    No fajnie ale na przykład mam próbówkę sprawdzam jeden końce do masy a drugi do jednego z kabli
    jest prąd zaślanie na czujnik drugim ma powrócić uw 2500 omow czym jak za stąpić na chwile oszukać
    Komp i odpalić auto.

    0
  • #11 13 Sty 2007 13:48
    nsz
    Poziom 13  

    Auto odpali po dluzszym kreceniu, bieg jalowy bedzie
    nierowny az do rozgrzania silnika, mozliwe ze zgasnie jesli
    troche nie pogazujesz. Co kombinujesz, jesli czujnik jest uszkodzony
    trzeba go wymienic, nie jest taki drogi.
    Zasilany jest 5V, ida 2 kable, jeden kabel to plus drugi to minus!!!
    Jesli chcesz robic testy na opornosc!!! czujnika, to w ten
    sposob sprawdzasz czy komputer reaguje na zmiane temperatury,
    nie czujnik.
    Zmien rezystencje czujnika przy0, 20 i 90 st.
    Jesli zgrubsza rezystencja jest dobra, to czujnik jest okej.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jesli mierzysz rezystencje to kable trzeba sciagnac!!!
    Jesli kabli nie sciagniesz i wlaczysz stacyjke to wtedy
    mierzysz napiecie pradu na odpowiedniej temperaturze silnika.
    Silnik nagrzany 05-1 V
    Znajdz sobie tabele na wyszukiwarce, nie jest to trudne.

    0
  • #12 13 Sty 2007 14:44
    and61
    Poziom 26  

    wszelki czujniki temp. to termistory i tak jak pisze

    nsz napisał:

    Przy uszkodzonym czujniku autko tez zapali i pojedzie.
    Napewno ten czujnik cie nie uziemni na drodze.

    ponieważ chyba tak jak w twoim Volvo jak i w innych autkach (mam na myśli skode felicje )kopmuterki maja wpisana najczęsciej jakąś wartośc zastępczą pozwalającą na uruchomienie i dalszą jazde autkiem

    1
  • #13 14 Sty 2007 14:42
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    W takim razie co drugi mechanik do odstrzału auto z 2002r bp kłopot z rozruchem po nocy a oni mówią
    że trzeba wymienić czujnik temperatury i zobaczymy co dalej co ja zety to zbieram na drodze.

    0
  • #14 14 Sty 2007 17:13
    nsz
    Poziom 13  

    Koles wszystko w porzadku???
    Przeciez ci pisalem ze czujnik sie zmienia jesli opornosc
    jego jest wadliwa.
    Nie masz kilkadziesiat zeta na wymiane???
    To sprzedaj fure i rowerem!!!

    0
  • #15 15 Sty 2007 11:17
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Po co wymieniać jak jest dobry tak dla zasady ty chyba jesteś mechanikiem.

    0
  • #16 15 Sty 2007 14:09
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Jeżeli piszesz,że autko po nocy nie daje się uruchomić,to tak jak mechanicy twierdzą,powodem może być właśnie czujnik temperatury(właśnie ten od komputera,nie ten od wiatraka).Najczęściej jest tak,że uszkadza on się w zakresie rozgrzanego silnika(tzn.uszkodzony czujnik wysyła do komputera sygnał,że silnik jest rozgrzany do np. 70 stopni).Wówczas,komputer dobiera dawke mieszanki do tej właśnie temperatury.Ale jeżeli silnik w rzeczywistości jest zimny,to skład mieszanki,która podaje komputer,jest o złych parametrach do jego uruchomienia.Silnik ten oczywiście uruchomisz,dodając gazu podczas kręcenia rozrusznikiem,Po zapaleniu obroty jak pisze kolega "nsz",będą nierówne aż do rozgrzania.Dodam jeszcze,że takie zapalnie,które opisałem jest oczywiście bardzo niekorzystne dla silnika,a w szczególności dla katalizatora i dla sondy(nie wiem czy twoja bryka ma katalizator),no i oczywiście jest wtedy większe zuzycie paliwa.
    A jak to sprawdzić?Hmm,nasuwa mis ie prosty pomysł - jak autko jest zimne,to w miejsce czujnika wepnij rezystor o wartości 3 albo 3,5 kΩ(co będzie odpowiadało temperaturze silnika około 5-10 stopni).Wtedy silnik powinien ci zapalić bez problemu i jego obroty powinny byc w miarę stabilne.
    Drugi sposób sprawdzenia - przewód z komputera do czujnika zostawić wpięty,na drugi koniec czujnika wpiąć omomierz i w miarę rozgrzewania silnika,kontrolować zmiany oporu czujnika i porównać z danymi z tabeli.
    No i trzeci sposób - przez podgrzewanie jak opisał
    kolega "Adam 17 ak".
    No i jeszcze jedno - czujnik temperatury,który wysyła dane do komputera nie ma nic wspólnego ze wskaźnikiem temperatury.To całkiem inny obwód.

    0
  • #17 16 Sty 2007 19:35
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Super wyczerpująca wypowiedz na temat zastosowanego czujnika i jego
    działania dzięki wszystkim za posty.

    0
  • #18 03 Kwi 2007 21:58
    MeMic
    Poziom 14  

    Witam,

    mi też auto nie zapalało przy zimnym silniku i miałem wymienić czujnik.
    Ale w końcu po przejechaniu około 300km auto zaczęło mieć problemy również na ciepłym silniku. Mechanicy stwierdzili ze to pompka paliwa.

    Mam jeszcze pytanie co do czujnika temperatury.
    Mam skode felicje 1,3MPI 1997. Wymontowałem czujnik i zmierzyłem opornościna pierwszych stykach było w granicach 500 omów a na drugich ponad 1200 omów. Rozumię że jedne przewody idą do komputera a jedne do wkaźnika temperatury. Ale czy te oporności nie powinny być takie same?
    Pilenie proszę o odpowiedź
    dzięki

    0
  • #19 05 Kwi 2007 17:31
    and61
    Poziom 26  

    Tak te oporności są różne , też mam felicję i jest tak jak podajesz, prawdopodobnie jest to spowodowane zastosowaniem róznych mostków pomiarowych na wejściu do wskaźnika i komputera

    0