Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2 * Blaupunkt Coburg SQR 49

adi34 12 Sty 2007 11:57 1874 11
  • #1 12 Sty 2007 11:57
    adi34
    Poziom 10  

    Witam . Kupiłem na szrocie takie samo radio jak już mam w aucie . Jest to Blaupunkt model Coburg SQR 49 . Stare radio ma uszkodzony wyświetlacz , mechanizm autorewersu i coś trzeszczy w lewym przodzie i tyle . Radio było wyciągane kilkanaście razy , samochód po zakupie stał bez akumulatora ze dwa tygodnie u mechanika i było OK . Zakupiłem nowe i tu zonk . Nie wiedziałem , że jest w nich kod .
    Radio kupiłem za 20 PLN a zdjęcie kodu w miejscu gdzie mieszkam kosztuje 60 PLN , naprawa starego napewno przekroczy 100 PLN .
    Moje putanie brzmi : czy można przelutować kość odpowiedziaqlną za kod ze starego radia do nowego , bo myslę , że w satarym nie ma kodu a jeśli jest to się go nie wklepuje , zresztą i tak go nie znam . A może odpuścić i kupić inne radio .
    Pozdrawiam
    Adam

    0 11
  • #2 12 Sty 2007 12:02
    TYTUS...
    Poziom 32  

    Tak po przełożeniu pamieci radio bedzie chodzić ale bedzie ono zrobione wtedy po partacku. Każde radio chodzi najlepiej na swoim oprogramowaniu. Nie jest tak że w pamieci zapisany jest tylko kod ale tez kupe innych rzeczy.

    0
  • #3 12 Sty 2007 12:26
    ghub
    Poziom 16  

    Witam
    Spokojnie możesz przełożyć układ odpowiadający za cod w tym radiu ze starego radia będzie pracował bez najmniejszego uszczerbku pod warunkiem że radio to jest tego samego typu no i oczywiście ten sam model .
    W radiu tym układem odpowiedzialnym za kod jest SDE 2506 lub jego odpowiednik SDA2506 ( ( 8 ) ) nóżkowy układ.
    BLAUPUNKT COBURG SQR49 BP8470...................
    7 64( ( 8 ) ) 470 010 , procesor : D7514 436 ,EEPROM SDE2506

    Pozdrawiam Grzegorz

    0
  • #4 12 Sty 2007 12:59
    SlaweK
    Poziom 43  

    Kolego ghub, tylko po części masz rację. Owszem, ruszy ale czy będzie chodziło równie dobrze nawet jeśli to dokładnie ten sam typ radia to już pewności nie ma gdyż w tej pamięci poza kodem i stacjami jest sporo danych których znaczenia do końca nie znamy i napewno są to dane strojenia fabrycznego radia. Znam przypadki że po takiej wymianie danych radio źle zatrzymuje sie na stacjach, traci czułość, nie odbiera stereo itp...
    Więc następnym razem proszę o bardziej przemyślane porady.


    SławeK

    0
  • #5 12 Sty 2007 15:09
    ghub
    Poziom 16  

    Kolego SławeK wiele radyjek postawiłem na tak zwane , nogi w taki sposób po czyjejś interwencji i utracie zawartości eeproma . Na kilkadziesiąt odbiorników zdażył się jeden przypadek złego działania radia więc człowiek który pyta o trzymał najbardziej prostrzą informacie a nie fantazje na temat danego przypadku .
    Twoje przypuszczenia kolego SławkuK raczej w niczym tu nie pomogą.
    Jest jeszcze jedna metoda , wysłanie radia do serwisu Blaupunkta oczywiście z dokumentami zakupu :)
    Więc następnym razem proszę o bardziej przemyślane porady.
    Pozdrawiam i zalecam myślenie.

    0
  • #6 12 Sty 2007 15:16
    damiancz
    Moderator Radia Samochodowe

    SlaweK ma w 100% rację nie powinno się podmieniać

    ale to akurat jest stare radio i rzeczywiście na 99% będzie OK po za tym oprócz czasu nic nie tracisz przelutowujesz tylko SDE2506 i zawsze możesz wrócić do oryginalnego stanu

    :D Uwaga przy tej operacji nie urwij tasiemki od głowicy magnetofonu bo jest wlutowana w druk :D /najpierw trzeba ją wylutować/

    0
  • #7 12 Sty 2007 15:33
    ghub
    Poziom 16  

    Dokładnie o tym jest mowa ,te radio jest starym modelem i niczym nie ryzykuje ten człowiek podmieniając układ . Jeśli praca zakończy się niepowodzeniem może zawsze zamienić układy.
    Nowe radia mają w zawartości eepromu wiele informacji które po zamianie mogą powodować złą prace urządzenia i ich nie powinno się podmieniać , lecz co zrobi Pan SławeK gdy dostanie do swojego serwisu radio z czystym eepromem??



    Pozdrawiam

    0
  • #8 12 Sty 2007 18:17
    adi34
    Poziom 10  

    Witam
    Dziękuję za podpowiedzi
    Spróbuje przelutować owe scalaczki , w końcu nic nie tracę , jedno to już złom a za drugie nie dam tyle w serwisie .
    Dzięki raz jeszcze i jak coś to dam znać .
    Pozdrawiam
    Adam

    0
  • #9 13 Sty 2007 14:01
    adi34
    Poziom 10  

    Przy rozbieraniu radia nasunął mi się pewien pomysł . Mianowicie , czy po wylutowaniu układu ze starego radia ten nie straci swych nastaw czyli kodu , który wklepany jest na stałe , zaznaczam , że go nie znam bo go nigdy nie wklepywałem mimo odpinania akumulatora . Jeśli straci to mam dwa niesprawne radia .
    Czy jest możliwe , że w starym radiu jest zerwany na stałe kod . Radio chyba nie było rozbierane ( brak jakichkolwiek śladów , zarysowań ) , a w środku , na płycie nikt nic nie lutował

    0
  • #10 13 Sty 2007 14:26
    SlaweK
    Poziom 43  

    Ten model radia przenaczony był do montażu w "kieszeni-szufladzie", a żeby nie trzeba było po każdym włożeniu radia do "szuflady" to ma możliwość wyłączenia kodu. I z taką sytuacją masz tu do czynienia. W tej kostce jest kod, zapamiętane stacje, strojenie radia i tzw "licznik błędów" czyli żle wpisanych kodów. Jeśli znasz kod to umiejętnie go wprowadzając zablokujesz pytanie o kod a to samo można osiągnąć wpisując programatorem odpowiednią wartość do odpowiedniej komórki w tej pamięci (SDA/SDE2506), to samo się dzieje w radiu gdy znając kod blokujesz go. Tylko nie uszkodź tej pamięci przy lutowaniu, to niejednemu małowprawnemu się zdarzyło.


    SławeK

    0
  • #11 13 Sty 2007 22:34
    adi34
    Poziom 10  

    OK, dzięki za podpowiedź , jutro lutuję .
    Mam jeszcze pytanko techniczne , jak skutecznie lutować a nie spalić scalaczka ?

    0
  • #12 14 Sty 2007 11:19
    damiancz
    Moderator Radia Samochodowe

    Jeśli potrafisz lutować to na pewno go nie uszkodzisz ;) są to typowe małe układy 8 PIN DIL

    Więcej jest rozkręcania radia by do nich się dostać :arrow: musisz wyjąć mechanizm magnetofonu

    0