Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 jakiej firmy żarówki H4 ?

12 Sty 2007 18:18 22145 29
  • Poziom 9  
    Witam.
    Chciałbym kupić jakieś dobrej firmy żarówki do przednich lamp h4
    Chodzi mi oto żeby mocno świeciły by widoczność w nocy była lepsza
  • Relpol przekaźniki
  • spec od auto-elektro
    Najpierw załóż sobie przekaźniki a każde żarówki będą dobrze świecić.P
  • Poziom 9  
    Niestety nie wiem jak to zrobić, i nawet nie wiem co to jest przekaźnik.
    Więc prościej będzie kupić jakieś dobre żarówki, polecacie jakieś??
  • Poziom 15  
    warto pomyśleć nad przekażnikami bo oszczędzimy przełączniki i światła będą super,a co do żarówek to świetne są filipsy,około 70pnz.
  • Poziom 9  
    Pewnie macie racje z tymi przekaźnikami. Nawet czytałem na ten temat jak sie to robi, ale poprostu nie znam sie na elektronice i nie jestem w stanie takie coś zrobić.
    Szukałem na allegro czy da sie kupić takie coś gotowe do podłączenia
    ale chyba nie ma.
    Mam taki dziwny objaw ze jak na postoju włącze światła mijania to słabo świecą a jak dodam gazu to rozjaśniają sie.
    Akumulator 2 miesiące ma.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jak chcesz,żeby żarówki ci lepiej świeciły od zwykłych H4,to proponuję zaróweczki Philips Blue Vision.W zestawie są 2 żaróweczki H4 i dwie W5W.Cena zestawu to około 80 zł.bBardzo dobre do jazdy nocą są Philips Night Guide(są to najnowsze żaróweczki Philipsa,dające 3 kolory światła i świecą o 50% mocniej,ale niestety kosztują ponad 150 zł za 2 szt).To żaróweczki które przetestowałem osobiście.Są też inne innych firm - np. Hella lub Osram które równiez polecam.O właściwościach tych zarówek możesz poczytać na stronach internetowych danych producentów.Warunkiem dobrego świecenia tych żarówek są oczywiście [przekaźniki w układzie oświetlenia,jak pisali koledzy powyżej no i również dobre odbłyśniki lamp.
  • Poziom 9  
    Byłbym skłonny zainwestować w te żaróweczki Philips Night Guide.
    Hmm ale z tego co napisałeś to bez przekaźników nie będzie dobrego efektu tak??
    A da sie kupić te przeklęte przekaźniki gotowe do podłączenia?
    i jak sie to nazywa to moze na allegro znajde
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    niestety bez przekaźników nie będzie efektu takiego jak trzeba, i niestety gotowego zestawu przekaźników do zamontowania nie ma bo i tak trzeba trochę w instalacji pogrzebać także musiałbyś dać komuś aby to zrobił jeżeli sam nie jesteś w stanie tego wykonać
    oprócz tego że po założeniu przekaźników będziesz miał lepsze światła to i wyeliminujesz możliwość wypalenia się przełącznika przy kierownicy który jest zmorą VW AUDI
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Przy żaróweczkach H4 przekaźniki są raczej niezbędne - uchronią cię przed wypaleniem styków w przełączniku świateł.Przekaźniki kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.Koszt to około 10 zł za szt.Potrzebne ci będą dwa - jeden na światła mijania,drugi na drogowe.
    A co do podłączenia - przewody które lecą z przełącznika świateł do bezpieczników tych świateł,przecinasz i wpinasz : przewódy które lecą z przełacznika wpinasz na piny 85 przekaźnika.Drugie końce tych przeciętych przewodów,które lecą do bezpieczników wpinasz na piny 87,piny 86 podpinasz do masy,a piny 30 podpinasz np.pod styki stacyjki 15/54(wówczas,po wyłączeniu stacyjki,zgasną ci światła,co uchroni cię przed rozładowaniem akumulatora w razie zostawienia włączonego włącznika świateł).Możesz jeszcze zastosować trzeci przekaźnik,który będzie rozłączał obwód świateł podczas rozruchu silnika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Albercik ale po co dodatkowo obciążać stacyjkę? Dwie żarówki, to jakieś 120 W, czyli 10 A. Dużo... Lepiej zasilanie przekaźników puścić od razu z aku poprzez bezpieczniki lub dogrzebać się do puszki i wpiąć się przed bezpieczniki od świateł.
    Robota nie jest skomplikowana. Wystarczy zaopatrzyć się w schemat obwodu oświetlenia auta, a schemat z przekaźnikami wziąć choćby ze schematu elektryki fiata 125p (tam były seryjnie montowane przekaźniki).
  • Poziom 14  
    świetnie do tego celu nadaje się zestaw przekażników do malucha,powszechnie go stosuję i jest on dostępny
  • Poziom 9  
    A zrobił by mi ktoś takie coś gotowe do podłączenia??
    Oczywiście odpłatnie, i ile mogło by to kosztować?.
    Bo u mnie nikt takich rzeczy nie robi zaduża dziura.
  • Poziom 14  
    jeć do jakiegoś elektryka to trwa pół godziny i nie będzie kosztować majątku,i lepiej niech to robi profesjonalista.nie da się tego zrobić i wysłać bo zestaw od malucha to jest gotowa rzecz do wstawienia i trzeba się wciąć w instalację.pozatym powinneś określić skąd jesteś a pewnie ktoś co bliżej mieszka zaprosi cię i podłączy te przeażniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Autemex: je
    lovelos: bardzo chętnie podjął bym się tej przeróbki, ale wątpię, by chciało ci się jechać do Wrocławia...
    Poszukaj tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic154760.html
    schematu swojego auta i wtedy znalezienie odpowiednich przewodów nie będzie trudne.
    A przekaźniki możesz kupić od malucha lub zastosować dowolne inne z cewką na 12V i stykami o obciążalności 10 - 20A (polecam typowo samochodowe). To nie jest trudna robota, a zrobienie jej samemu - bezcenne :D
  • Poziom 9  
    Coty nie da rady, jak ja niewiem co to jest przekaźnik a te schematy to wiesz... mówią mi one tyle ho ho czarna magia:D
  • Poziom 15  
    dasz sobie radę.najpierw musisz znaleść wiąskę pomiędzy przełącznikiem {pod kierownicą} a płytą główną{ta z przekażnikami i bezpiecznikami},tam znaleść przewody żółty i biały i je przeciąć.potem wykorzystując najwygodniej zestaw przekażników od fiata 126p podłączyć je w to miejsce.przewód żółty od strony przełącznika podłączyć do nóżki86 a pozostały żółty podłączyć do nóżki87 tego samego przekażnika.to samo trzeba zrobić na przewodzie białym z drugim przekażnikiem.nóżki30 obu przekażników podłączyć do plusa najlepiej obok najgrubszego czerwonego przewodu głównego w prawym górnym rogu płyty głównej od tyłu tejże płyty,jest tam wolna nóżka.a nóżki85 obu przekżników łączysz do masy i cieszysz się pięknym światłem.
  • Poziom 9  
    elektr.sa napisał:
    dasz sobie radę.najpierw musisz znaleść wiąskę pomiędzy przełącznikiem {pod kierownicą} a płytą główną{ta z przekażnikami i bezpiecznikami}.


    chodzi o włącznik świateł?? "ten co się włącza światła, postojówki i mijania"??
    jeśli tak to u mnie w golfie3 nie znajduje sie po kierownicą tylko po jej lewej stronie.

    Czy chodzi o ten przełącznik co włącza sie lewy oraz prawy kierunkowskaz a jak sie pociągnie do siebie to ze swiateł mijania
    przłączą sie na drogowe.?????


    elektr.sa napisał:
    nóżki30 obu przekażników podłączyć do plusa najlepiej obok najgrubszego czerwonego przewodu głównego w prawym górnym rogu płyty głównej od tyłu płyty,jest tam wolna nóżka.


    tego troszke nie rozumiem.

    A jeśli chodzi o połączenie kabli do przekaźników to się je lutuje?? czy na wsówki??

    A co z bezpiecznikami? bo czytałem inne opisy "mniej zrozumiałe" i tam pisali że też musi być w tej instalacji bezpiecznik.

    I gdzie tam można umiejscowić te przkaźniki fiata126p??

    hmm jak odpowiesz mi na te pytania to pewnie dam rade to zrobić. :D
  • Poziom 20  
    Witam
    Pieknie to opisales elektr.sa ale dla kogos kto jest laikiem w tych sprawach i tak moze byc nie zrozumiale Mysle ze jesli kolega zacznie juz robic to to zrobi i mysle ze wez sie kolego w garsc i zacznij a pozniej to juz z gorki Majac kpl przekaznikow do 126 do swiatel nic nie musisz lutowac tylko wpiac sie w kable wedlug opisu elektr.sa i jechac z koksem
    W razie klopotow sluze pomoca przez gg lub telefon
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Więc jeszcze raz.
    Przekaźnik samochodowy ma następujące wyjścia:
    86 - sterowanie cewki
    85 - masa cewki
    30 - styk ruchomy
    87 - styk zwierny (załącza się ze stykiem 30 po podaniu napięcia na cewkę)
    87a - styk rozwierny (rozłącza się ze stykiem 30 po podaniu napięcia na cewkę - nie wszystkie przekaźniki taki mają)
    I teraz szukasz przewodów żółtego i białego, które wychodzą z wiązki z przełącznika świateł POD KIEROWNICĄ. Czy to są te przewody możesz łatwo sprawdzić. Włączasz światła i sprawdzasz, czy przełączając dźwignią pod kierownicą raz na jednym, a raz na drugim pojawia się 12V. Jeśli tak, to trafiłeś bez pudła. I teraz przecinasz te przewody i łączysz: żółty od strony przełącznika do zacisku 86, żółty od strony instalacji do styku 87, 85 do masy samochodu, 30 do stałego zasilania. Analogicznie łączysz biały przewód. Najlepiej gdybyś z dwóch przekaźników połączył sobie styki 30 i 85, bo i tak są wspólne dla tej przeróbki. Przy puszce z bezpiecznikami masz zaciski śrubowe. I kilka z nich jest oznaczone symbolem 30. To punkty, gdzie występuje stałe zasilanie (12V niezależnie od stacyjki). I podpinasz się do najgrubszego przewodu, który idzie w to miejsce wprost z akumulatora. Uważaj, by w czasie dokręcania się tam, nie zrobić zwarcia kluczem!!!
    Łączysz na wsuwki lub lutujesz. To zależy od ciebie. Zależy, co ci lepiej wychodzi.
    Jeśli wepniesz się w ten sposób, to zrobisz to przed bezpiecznikami świateł i dodatkowe nie będą potrzebne.
    Przekaźniki możesz umieścić gdzie ci wygodnie. Możesz je nawet przykleić taśmą, czy też opaską do wiązki lub umieścić gdzieś z boku i przedłużyć przewody. Byle nie zawadzało w eksploatacji samochodu.
  • Poziom 9  
    nie rozumiem tylko tego:

    Cytat:
    I teraz szukasz przewodów żółtego i białego, które wychodzą z wiązki z przełącznika świateł POD KIEROWNICĄ.


    Ja nie widziałem u siebie przełącznika świateł POD KIEROWNICĄ!!??

    Cytat:

    Włączasz światła i sprawdzasz, czy przełączając dźwignią pod kierownicą


    Żadnej dzwigni pod kierownicą też nie widziałem??!!

    Z tego wszystkiego to tego tylko nie rozumiem.
    to jest golf3 z 93r i tam moze nie ma tego przełącznika i dzwigni pod kierownicą.

    I jeszcze jedno boje sie że <+> podłącze nie w tym miejscu co piszesz
    i w ten sposób omine bezpieczniki i jeszcze jakiego pożaru narobie.
    Ma moze ktoś na fotce skrzynki bezpieczników zaznaczone to miejsce??



    [/quote]
  • Poziom 28  
    Chodzi o przełącznik krótkie-długie.Szukasz przewodów od niego do bezpieczników.
    A co do twoich obaw w drugiej części pytania to masz racje-trzeba uważać i starannie łączyć i izolować przewody żeby nie zrobić zwarcia.
  • Poziom 15  
    do tego wszystkiego powinno się dodać tylko to żebyś dokładnie i starannie podłączył przewody łączące przekażniki z instalacją i starannie je ułożyć , zamocować na opaski gdyż w tym miejscu nie są one zabezpieczone bezpiecznikami.bezpiecznika w tym miejscu się nie daje bo jak by się spalił w nieodpowiednim momęcie{w nocy na zakręcie}straciłbyś wszyskie światła no i .........................sam wiesz powodzenia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak to nie masz dźwigni pod kierownicą? To czym PRZEŁĄCZASZ światła mijania/drogowe? Czytaj ze zrozumieniem!
  • Poziom 25  
    Witam, jakoś nikt nie zadał pytania jakiej mocy ma kolega lovelos zarówki? no chyba że ich niema wcale.Ale H4 są z różnymi wartościami mocy.Może wystarczy zmienić moc na większą i obejdzie się bez przekaźnika bo fabrycznie takowy jest dla długich.Pozdro.
  • spec od auto-elektro
    Golf nie posiada żadnego przekaźnika na światła , a zwiększenie mocy żarówki tylko przyspieszy wypalenie któregoś z przełączników. A nawiasem mówiąc nie namawiałbym kolegi który nie ma pojęcia o elektryce w samochodzie do eksperymentowania w samochodzie bo może się to źle skończyć. Zaoszczędź parę złotych i niech ktoś to zrobi fachowo a będziesz spał spokojnie.P
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    philst niestety jest to najgłupszy z możliwych pomysłów! Na forum było już kilka razy pisane o zaletach i wadach stosowania żarówek o zwiększonej mocy. Zalet było niewiele, natomiast wad sporo. Przede wszystkim instalacja samochodu NIE JEST przystosowana do mocniejszych żarówek, nie wytrzymują przełączniki, złącza, bezpieczniki, matowieją odbłyśniki reflektorów od stosowania żarówek, które nagrzewają znacznie bardziej niż standardowe. Zdarzały się przypadki pęknięcia szkła reflektora, które rozgrzane taką żarówką, nagle zostawało schłodzone wodą. Poza tym takie żarówki są zakazane prawnie gdyż mogą oślepiać jadących z przeciwka. Montować należy tylko żarówki H4 o mocy 60/55 W. Można oczywiście kupić jakieś ulepszane. Bardzo dobre są żarówki Philipsa GT150 lub NightVision. Można oczywiście też włożyć jakieś ulepszane serie innych UZNANYCH producentów. Przestrzegam przed wkładaniem wszelkich "xenon looków" z allegro.
    A tak w ogóle, to wszyscy proponują tu przekaźniki, a nie zleciliśmy lovelosowi wykonania prostego testu: wystarczy wziąć kawałek przewodu i jedną z żarówek reflektora połączyć na stałe z akumulatorem, a drugą pozostawić normalnie. I przekaźniki zakładamy wtedy, gdy jasność w świeceniu żarówek jest widoczna.
  • Poziom 15  
    jeżeli chodzi o golfaIII to miałem z93r.i przekażniki pomogły a teraz mam z97r. i też mam przekażniki z żarówkami 60/55 .nić większego nie potrzeba.
  • Poziom 12  
    Kolega Blazej ma swieta racje!!! Wszyscy tu proponujecie przekazniki,a na jakosc swiatla ma wplyw wiele czynnikow i pierwszy z nich to jakosc odblysnikow w lapie.Golf 3 to samochody juz z wieloletnim stazem i lampy juz swoje przezyly.Wiec prosze pomyslec o nowych lampach i przedewszystkim markowych takich jak firma Hella.Co do elektryki i tych przekaznikow to oszczedzaja one tylko wlacznik swiatel ale prosze zauwazyc ile lat jezdza te samochody i pogadac z wlascicielami jak czesto wymieniaja wlaczniki swiatel bo ja jezdze juz 5 lat golfem3 i nigdy nie wymienialem wlacznika wiec sens zakladania przekaznikow jest bezpodstawny i jak napisal kolega Blazej roznica w swieceniu z i bez przekaznikow jest niezauwazalna bo sam to sprawdzilem.Wazna rzecza sa czyste styki na kostkach wpinanych w zarowke by nie bylo strat napiecia na zarowce.Druga sprawa to jak wiekszosc z was wspomina to kupno lepszych zarowek poniewaz technologia idzie z postepem i zapewniam was ze swiatla sa lepsze tylko zadna zarowka nie spelni oczekiwan przy starej lampie ze zluzytym juz odblysniku a tym bardziej juz w tym nie pomoga przekazniki.Wiec miernik w dlon mierzymy napiecia na kostkach wpinanych na zarowke i przygladamy sie dobrze lampom i jakiego producenta mamy zamontowane.
  • Poziom 15  
    Oto fotki jak świeca żarówki Philips X-TREME h4 w golfiku 2
    Mijania
    Golf 3 jakiej firmy żarówki H4 ?
    Drogowe
    Golf 3 jakiej firmy żarówki H4 ?
    Mijania
    Golf 3 jakiej firmy żarówki H4 ?
    Drogowe
    Golf 3 jakiej firmy żarówki H4 ?